2 motorer {{forumTopicSubject}}
Hej.
Håber der er nogen som kan være behjælpelig her!
Min søn har ser sig varm på denne bil :
http://midhobby.dk/produkter/918-wltoys/58752-wltoys-hummer-110-24ghz-rtr-vandtaet/
Jeg har ingen anelse om det er godt heller skidt, men prisen er okay og bilen skal være ny, da det skal være gave på et tidspunkt.
Er der nogen som kan forklare hvorfor der er 2 motorer i?
På forhånd tak.
sep 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6
Det vil med andre ord være meget bedre at kigge efter en maskine hvor der allerede er en kul fri motor..... også set økonomisk.
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Emner: 6 Svar: 475
sep 2016
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.457
Jeg er ret glad for både min tørretumbler og min BOSCH boremaskine, så ikke et ondt ord om børstede motorer herfra.
MEN! WL Toys er en halvdårlig Kina-producent af fjernstyret legetøj, som de har kopieret fra kopier af kopier. Den eneste grund til, de er så udbredte, som de er, er at butikkerne får en ret høj avance i forhold til, hvad de får på hobbymærkerne eller mellemtingene mellem hobby og legetøj, som Tamiya, HPI, Traxxas osv.
Kvaliteten er ikke i top.
Derudover er det håbløst med to børstede motorer, der skal arbejde sammen. Så jeg ville holde mig meget langt væk. Både HPI og Traxxas, der er forholdsvis stærke producenter har forsøgt sig med den opskrift, og det er aldrig gået godt. De biler, der har to motorer, har væsentlig dårligere levetid end biler med én motor (på motor siden).
Og så er det en dyr omgang, fordi begge motorer skal skiftes samtidig. Ydelsen bliver heller ikke på nogen måde fordoblet. Det gør derimod den hastighed du tømmer batterierne.
Prøv eventuelt at gå efter en Tamiya i samme prisklasse. Eller hvis budgettet bliver lidt højere, så kan jeg meget varmt anbefale Traxxas.
apr 2013
Det er lidt langt fra emnet der bliver spurgt om.
apr 2013
Hvis min helt nye Stealth til 1700 gik i stykker efter 2 timer, så havde jeg sgu nok kørt i morfars efter den reservedel til 40kr, der var knækket. Men det er nok bare mig...
apr 2013
Ikke mindst fordi karossen på sådan en buggy er lavet af et par mm lexan, og har det med at give op efter nok ture på hovedet, vægten taget i betragtning.
Personligt kan jeg slide flere af plastik delene på en Losi 8ight op på ca. 10 timers hård (men pæn) kørsel. Så skal der minimum skiftes et par rod ends.
Men selvfølgelig, hvis du har droslet den ned til 50km/t, hvilket nok svarer til 20km/t i din fantasiverden, så skal det nok passe.
apr 2013
apr 2016
Følger: 13 Følgere: 19 RC-enheder: 4 Emner: 20 Svar: 792
Hvis budgettet er stort så hør på Don mht Traxxas. Uanset hvad så har du bedre muligheder end den du har kigget på
apr 2013
Ellers er Tamiya vel stadig kongen, når det handler om kvalitets fjernstyret legetøj, til én på den alder
apr 2016
sep 2016
Hvis nu jeg kigger videre og evt. kigger på en STAMPEDE XL-5 model : TRX36054-1
Er det så sagen?
Kan bilen holde til noget? Alt er relativt men noget bedre end en Ranger, som jeg også kan læse er i den billigere/mindre gode ende?
Skal der købes specielle batterier i forhold til alm. NiMH og Lipo?
apr 2016
Ang batterier så start med traxxas' egne NIMH-batterier der følger med hvis du køber rtr. Så kører den ikke alt for hurtig specielt i training-mode, og når han er klar til fart køber I bare LIPO'er.
Traxxas har deres eget stik, så du skal have det på batterier du køber, eller adapter til. XL-eren kan køre både med NIMH og LIPO, men der er vist noget med at lipo-kraft slider lidt på brushede motorsæt så forvent ikke så lang levetid. Det fede ved det er, at når motorsættet så engang endelig brænder af efter 20-30 ture eller hvad du nu når på lipo, er I klar til at få et brushless sæt som ofte kan ses her eller på facebook-grupper eller DBA til 300 kr - lidt mere hvis det skal være en stor motor. Hvis du så allerede har LIPO-batterier, er du jo køreklar der
apr 2013
Den er sjov at køre for "voksne" også, fordi det kræver lidt øvelse at få den til at dreje godt. Hvis du bremser lidt mens du drejer, vender den på en talerken. Hvis du drejer mens du er på gassen, drejer den dårligt.
Du skal nok have et 2S Lipo til den ret hurtigt, og før det en bedre lader end den, der er med i kassen. Det tager vist 8 timer at lade batteriet med den snoldede væglader.
2 motorer