2.407 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hobbyimporten....øh nej tak Hobbyimporten....øh nej tak

hey...
lige et lille indlæg som folk kan bruge til det de vil.
har over den sidste måned nu bøvlet med hobbyimporten.
jeg bestilte nogle dele ved dem...og betalte over net bank og efter 14 dage var der ikke kommet en skid...efter 5 0 opkaldsforsøg og 10 sendte mails vendte han tilbage og sagde at de ikke havde de dele hjemme jeg skulle bruge og at jeg selvfølgelig bare kunne få mine penge retur.
det sagde jeg så ja til...fordi så kunne jeg jo bare bestille delene et andet sted ...men nu står jeg i samme position:
flere mails og telefon opkald forgæves og ikke en krone fået retur...og det er nu 14 dage siden.
Jeg ved godt at nogen vil sige: jamen de har så travlt men min mening er at hvis man ikke kan servicere sine kunder som man lover og holde sig opdateret med hvad der sker så skal man ikke have et internetfirma.

Benjamin N

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hobbyimporten....øh nej tak
  • #1   12. dec 2004 Det var da en meget dårlig service som han stiller.. Har hørt det flere gange, og han ender med og gå neden om og hjem, på rygterne. Vil personligt aldrig købe noget ved ham, efter de erfaringer jeg har hørt.

Held og lykke med og få dine penge igen!

MVH
    Casper Rasmussen

• #2   12. dec 2004 Pørv at søg lidt i forumet Banjamin.. der var een for et par uger siden der skrev noget om ham... uha en svindler

• :: Fupper ::
    :: Fupper :: Tilmeldt:
    dec 2004

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #3   12. dec 2004 Det må man da lige skrive bag øret... smiley

• #4   13. dec 2004 Uvist af hvilken årsag kan jeg ikke finde det indlæg der blev lavet tidligere, hvor der bl.a. var et link til en tråd fra et andet forum om netop dette emne.

Her er linket: http://rc-nyt.dk/forum/index.php?s=c5c319df9db7e6c342ddf90fceb0d90e&showtopic=229

• #5   13. dec 2004 jeg har det samme problem men har bare ikke fået fat i idioten endnu men hold da kæft et fjols hvis man ikke kan styre en forretning og yde en ordentlig service

• #6   13. dec 2004 hey...
    for lige at køre sagen lidt videre....er der nogen der kender nogle steder der bare dur...behøves ikke at være over internettet....bor i Esbjerg...

HEJ...

• #7   13. dec 2004 (link fjernet)

Ejes af en af mine venner, som selv er aktiv i sporten. Forhandler Associated, Academy,GVM, Ho-Bao og Rex-X.

Lad venligst være med at håne hjemmesiden - den er foreløbigt mit værk smiley

• #8   14. dec 2004 Kan kun sige dt samme som jeg altid har gjort. Handler 97% af alt mit hobbyudstyr ved Hobbyimporten og har aldrig haft nogle problemer. Og husk på at man skal behandle andre som man selv vil behandles, kunne det tænkes at være en grund????????
    Carsten

• #9   14. dec 2004 ja der er da sikkert en grund Carsten men helt ærlig jeg er snart træt af at vente og jeg har fundet mig i meget indtil videre og jeg kan ikke få fat på ham hverken via mail eller via tlf nummeret som står på hjemmesiden så nu gider jeg satame ik mere
    Og han har stadig 212 kr AF MINE PENGE og jeg har ikke modtaget så meget som 1 mail fra ham om at delene måske var i restordre eller at han ikke kunne skaffe dem overhovedet og det er sku da for ringe af ham bare at stjæle fra folk

• #10   15. dec 2004 Som jeg forstår det, Carsten, antyder du at vi selv skulle have behandlet Hobbyimporten, eller Lars Ravn personligt, dårligt for at fortjene at blive snydt på denne måde. Jeg ved godt at du har en tæt kontakt til HI, og dermed formentlig har din grund til at komme med den antydning derfra. Jeg ville dog ønske at nogen ville informere mig mig om, hvad jeg skulle have gjort, da jeg selv tidligere har været utroligt trofast kunde hos HI, og har ret svært ved at se hvad jeg har gjort som skulle have gjort Lars så vred at han både vil bryde med lovgivningen og almindelig anstændighed for at straffe mig - med mindre det er fordi jeg venskabeligt drillende ind imellem har kaldt ham 'Honningbamsen' - ligesom flere af hans teamkørere har gjort.

Jeg har selv tidligere, med næb og klør forsvaret HI og Lars overfor kritiske røster, så jeg forstår godt at du også forsvarer ham, Carsten. Jeg håber bare ikke du ender med samme oplevelse af hvordan HI belønner trofaste kunder som jeg har fået.

• #11   15. dec 2004 hey...
    jeg har på ingen måde behandlet ham dårlig, har bestilt mine dele og betalt ham forud og har bare ikke fået noget som helst ud af det.Er en MEGET venlig person , men når man har prøvet at kontakte ham på alle mulige måder 10000 gange og ikke hørt noget som helst bliver man krafte..... sur ligesom du (carsten) ville gøre hvis det var dig.
    det er på heller ingen måde min mening at skade ham og hans firma men jeg vil bare advare folk om at købe for store mængder penge ved ham da man ligesom ikke får noget ud af dem ....og nu er det altså vist heller ikke kun mig der er utilfreds med hans internet-"service".
    Håber du kan forstå mig og siden du har så tæt knytning til ham, kunne du jo måske give ham hint om at der er flere utilfredse "kunder" ved ham....så må det jo være i alles (og især hans) bedste interesse at få rettet op på det hurtigst muligt.fordi som der var en der skrev tidligere:det tager 10 år at bygge et godt firma op , men den kan ødelægges på meget kort tid.....ja det tror da fanden når manden beholder pengene uden at sende delene ud!!.

Benjamin

• Henrik B. T
    Henrik B. T Tilmeldt:
    jan 2005

Følger: 1 Svar: 3
    #12   13. jan 2005 Hej
    Jeg har også en lille historie at fortælle: Købte en nitro truck ( HOBAO ) i forsommeren hos HI( uge 25 ) , den viste sig at bruge lidt stumper, de blev købt fra bilen. Når regningene kom blev de betalt til tiden. Så bestilte jeg lidt flere dele til bilen, det tog meget lang tid at få de dele. Det gik jo værken være eller bedre end at bilen gik i stykker igen, igen så tog jeg og bestilte delene i HI´s web shob, dele for ialt 1559 kr. ( dele som på hj stod som værende på lager og levering inden for 48 til 72 timer ) så jeg tænkte at jeg lige så godt kunne forud betale delene, så havde han ingen grund til ikke at kunne levere delene hurtig ( der ud over er det et spørgsmål om at jeg havde tilid til manden, er i bestyrelse med ham ) dette gjorde jeg den 19 / 9 2004. Da der ikke dukkede noget op efter ca. 4 dage rykkede jeg første gang, har efter følgende rykket for de dele så mange gange at jeg ikke har tal på det længere. Efter en lang tid fik jeg en mail om at han har været i betalings standsning i ca. 3 uger ( efter tyveri fra salgsbil, som var fyldt med vare, lidt dumt set i bagklogskabens klare lys ) Så modtog jeg en mail hvor i jeg blev lovet at varene var bestilt i England og at de snart ville være her, men grunden til forsinkelsen var leverandøren.
    Da jeg så inden jul snakkede med en af HI´s leverandører HS racing i vejle ( kunne ikke vente længer på at få delene ) fandt jeg ud af at der ingen mulighed var for at få varene leveret. Der efter bad jeg om at få pengene tilbage ( 18 / 12 2004 ) da HI vælge ikke at svar på den mail tager jeg fat i HI / Lars Ravn under træning ved ARCR. Her blev aftalt at jeg bare skulle sende konto nr. og så ville han sætte pengene ind. Da det ikke er sket endnu har jeg sendt HI / Lars Ravn et påkrav om tilbagebetaling af pengene eller levering af varene inden 14 dage ( dette er gjort på www.klagetjek.dk )så det er her vi står nu.
    Så JEG KAN UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER ANBEFALE HOBBY IMPORTEN.DK
    Venlig hilsen

Henik B. Theilgaard

• #13   13. jan 2005 hey.
    har langt om længe fået mine penge tilbage...(før jul) efter en ventetid på flere måneder og en MASSE bøvl.
    Vil bare sige at jeg handler ikke der igen.Lars Ravn (indehaver) fortalte at der havde været bøvl med hans internet o.s.v , og jeg skal da heller ikke kunne sige om det er rigtigt eller forkert ....og jeg har der som saht fået mine penge igen og så er jeg jo tilfreds ....bliver bare lidt irriteret fordi det er jo ikke det man forventer.Men okay, hvis han ikke kan se hvad der bliver sendt og ikke sendt er det jo heller ikke nemt.
    Det var i hvertfald en dårlig oplevelse for mig!.

• Henrik B. T
    Henrik B. T Tilmeldt:
    jan 2005

#14   25. jan 2005 Hej
    Jeg har også fået mine penge tilbage.
    Så jeg er blevet tilfreds igen og kan igen anbefale HI.
    Hilsen
    Henrik B. Theilgaard

• #15   26. jan 2005 Tillykke med at du har fået dine penge, Henrik. Der må have fulgt en enormt god forklaring med siden du ligefrem vil anbefale andre at handle ved HI igen - den kunne jeg da godt tænke mig at høre!

Også tillykke til Benjamin.

Jeg håber, at mit tilgodehavende også snart bliver udredet - HI forsøgte at klare det vha. en kasse gamle ubrugelige stumper til biler jeg aldrig har ejet (og som ikke produceres mere), hvilket naturligvis betyder at sagen IKKE er ude af verden endnu, da det strider imod enhver lovgivning på området!

Jeg er vidende om, at HI har forsøgt at presse en enkelt der har skrevet indlæg i debatten, for at få vedkommende til at slette sine indlæg. Det er gjort ved trusler om en injuriesag (en injuriesag kræver at det skrevne er usandt, så det må siges at være en uholdbar trussel). Endvidere er tråden på RC-Nyt.dk blevet slettet af administrator - man kunne nemt få den tanke, at HI også har lagt pres på der!

Alt i alt er det stadig min holdning, at HI anvender totalt uacceptable forretningsmetoder, og at der stadig er fare for at man ikke får hvad man betaler for - enten fordi man får hvad HI lige har lyst til at slippe af med af ubrugelige stumper, eller slet ikke får noget!

Venlig hilsen
    Poul Steen Hansen

• #16   26. jan 2005 Bare rolig Poul... Jeg skal ikke nyde noget af at købe der.. kanon med folk der kommer med den slags guldkorn. Det spare jo os andre for en pokkers masse vrøvl..

Karsten

• Henrik B. T
    Henrik B. T Tilmeldt:
    jan 2005

#17   28. jan 2005 Hejsa
    Min grund til igen at anbefale HI er at jeg har fået mine penge tilbage og der udover har jeg ingen tig på HI.
    Udover en sag som alle nok kunne være foruden.

Men HI blancer tilsydenladen på en knivs æg når HI truer med injuriesager, dette finder jeg også helt uacceptablet.
    Men det ender nok med at give bagslag for sådan noget huskes længer tid end de indlæg der laves her for de er jo nok glemt igen om 2 -3 måneder.

vores problemer er "kun" opstået fordi vi har stolet på HI og har forud betalt stumper, men jeg kan kun sige at jeg ALDRIG mere betaler forud. Havde jeg ikke betalt forud så var jeg da bare gået til en anden forhandler efter 2 -3 uger, så havde HI bare været en kunde mindre.
    Jeg tror at nogle af HI´s problemer opstod da der blev stjålet for 130.000 kr. fra HI´s varelager, men det giver ikke HI ret til at lave de nummer som HI gør.
    HI ville nå langt længer hvis HI fortalte de kunder som er kommet i klemme, hvad der sker og om man kunne forvente at få delene levret på sener tidspunkt.
    Men det er dog glædeligt at HI alligevel er en ærlig butik som betaler pengene tilbage til kunderne.
    Hilsen
    Henrik B. Theilgaard

• #19   10. sep 2005 Har flere gange det sidste sendt forspørgelser til HI. men har aldrig hørt fra ham. han er den eneste i århus og omegn der forhandler rc efter den 23/9-05 (avionic lukker i galten). Og nej hobby world i midt byen ved ikke hvad for og bag er på en bil. (hold jer til plastikfigur) yes sir

• #20   10. sep 2005 UNDSKYLD jeg mener hobby house .

Kommentér på:
Hobbyimporten....øh nej tak

Annonce