{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
452 visninger | Oprettet:

henrik p
henrik p
Tilmeldt:
1. jul 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

glødestarter {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har lige købt min første nitro-bil (total nybegynder)
Men nu har jeg problemer efter at havde kørt den til.
Ved opstart køre den udmærket i tomgang med glødestarteren i. Men idet jeg fjerner glødestarteren dør den. er der nogle der har en god forklaring på det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  glødestarter
  • #1   1. jul 2008 Du skal nok have et nyt gløderør i motoren smiley Det er ikke unormalt at der går et eller to til når man kører til...Prøv evt at skrue røret ud og tjekke om det gløder rigtigt!

  • henrik p
    henrik p Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   1. jul 2008 tak Anders for dit svar.
    Jeg har lige prøvet med et helt nyt gløderør.Det virker.
    Men det gamle ser ud til at gløde rigtigt hvid/orange. Mystisk?????
    Hvad kan årsagen være til at man brænder gløderøret af.
    henrik P


  • henrik p
    henrik p Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   1. jul 2008 jeg har købt nitrobogen. Og du har ret den er god. Men jeg syntes ikke den helt beskriver mit problem.

  • #6   1. jul 2008 hvis glødetråden er hvid skal den skiftes...

  • #7   1. jul 2008
    Det glæder mig at høre! smiley Grunden til at røret tit brænder af når man tilkører er at motoren ikke er indstillet rigtigt endnu hvilket selvfølgelig giver en del ekstra slid på den tynde tråd inden i. Når motoren er kørt til kan du begynde at indstille karburatoren og derefter skulle levetiden gerne blive forlænget! Du skal dog være meget opmærksom på varmen da dette er fjende nr. 1 for enhver motor smiley Det med gløderør kan godt være rimelig forvirrende da det ikke altid er til at se om et rør er færdigt eller ej... Hav altid 2-3 stykker liggende når du er ude og køre så du kan skifte skulle det blive nødvendigt. Hvis din motor pludselig går ud eller begynder at gå dårligt er det sjældent blandingen (som mange tror) men derimod et rør som er færdigt. Så dette er altid et godt sted at starte med fejlretgningen! smiley


  • henrik p
    henrik p Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   2. jul 2008 tak Anders for dine råd.
    jeg må ud og have mig nogle flere gløderør.
    Jeg har hørt om kolde og varme gløderør. Kolde om sommeren er det rigtigt forstået.
    Henrik P


  • #9   2. jul 2008 Det er helt rigtigt smiley En nem måde at huske det på er at om sommeren skal motoren køles og om vinteren varmes...

Kommentér på:
glødestarter

Annonce