Smølf opgradering
2.826 visninger
|
Oprettet:
Her er et par opgraderinger af smølfen som er lidt utraditionelle, men det fungere rigtigt godt.
Smølf opgradering
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Jeg prøver da vise så meget frem som muligt, det kan jo være at andre kan bruge mine ideer til at få løst deres problemer
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 10 RC-enheder: 4 Emner: 42 Svar: 420
Top dollar
jul 2008
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 27
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
På et tidspunkt var der tale om, at holde et træf i Oksbøl, men jeg har ikke hørt noget siden.
Men skulle der komme noget, er jeg med
Her er lidt video fra den første tur som Flemming fj-hobby stod for, en ret fed dag.
http://www.rcgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=4688
og et par billeder.
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4530
De "nye" fjedre er fra en 12 år gammel Tamiya Clod Buster som jeg smadret godt og grundigt i den Bornholmske natur, den ene gearkasse eksploderet da hjulede kilede sig fast mellem to klipper.
jul 2008
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 27
Hvor har du de "nye" fjedre fra (fabrikat/type)?
Problemet med akslerne har jeg læst en del om flere steder. Så det bliver nok en af de første steder jeg vil til at forstærke min AX-10'er.... Træls at stå ude i naturen med manglende træk på futterne.
Var di ikke en ide at prøve at samle en flok Crawlers til en hygge sank/udveksling af erfaringer????
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Hej Thomas.
Det er jo spørgsmål der kræver svar
Støddæmpere: de oprindelige fjedre der sider på AX-10´en er ikke særlig gode, når de bliver trykket sammen bliver de skæve og går imod selve dæmperen, dvs. at de får problemer med sammentrykningen, men også med at rette sig ud igen selvom fjedrene er temmelig hårde.
De nye fjedre jeg har sat på er i en langt bedre kvalitet og går ikke imod selve dæmperen, det får Støddæmpere til at virke bedre fordi den ikke bliver trykket skæv af fjederen.
Da de nye fjedre er ca 2 cm kortere end de gamle har jeg lavet et par afstands stykker så fjederen kommer til at passe med Støddæmperen.
Det lille ca 10mm gummi dims der sider på akslen imellem fjedrer holderen og dæmperhuset, har jeg fjernet og i stedet sat en lille O-ring på og et afstands stykker kugle linket og fjedrer holderen.
Det giver kugle linket bedre plads uden det støder på nogen steder.
Fordele ved ombygning af Støddæmper:
Bilen har nu meget svært ved at slippe jorden med hjulene, den køre lige og sejler ikke rundt mere.
Den hopper ikke så meget og kan køre på stejlere stigninger uden at vælte.
Bagdele ved ombygning af Støddæmper:
Hjulene har nu nemmere ved at ramme karrosseriet og på grund af det bedre vejgreb har motoren nemmere ved at rive kardanakslerne i stykker (har prøvet det et par gange) derfor aksler fra Traxxas.
Køretid:
Jeg kan se at du har samme motor som mig, så du har noget at gå ud fra.
Køretiden ligger på 1 time og 20 minutter, til 1 time og 45 minutter på et batteri, alt efter meget terræn der er.
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
jul 2008
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 27
Jeg vil gerne spørge dig om følgende (så jeg selv kan blive klogere):
- Ombygningen af dine støddæmpere, hvorfor? og hvad har du "vundet" med sådan en ombygning af dem?
- Dit LiPo batteri som jeg formoder har en spænding på 7,4V, hvor lang køretid giver de 1600 mah?
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Ellers kan jeg jo altid falde tilbage på de træf jeg har deltaget i og hvor der både ligger billeder og video fra, her på siden.
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 3 Emner: 78 Svar: 243
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 16 RC-enheder: 27 Emner: 10 Svar: 58