{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.459 visninger | Oprettet:

Info BL motor {{forumTopicSubject}}

Hey jeg har lige købt en LB af en gut her inde.

en ELF Hobby 4200 KV - T12
her i forvejen en
GWA 2208/18T aner ikke Rpm/V men så vidt jeg kan regne mig frem til ca 1050Rpm/V

er jeg korrekt på den når jeg siger at den stærkeste af de to motore er EL ?

og hvad står TXX(eks- T12/T18 osv.) ??





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Info BL motor
  • #1   3. apr 2008 jo højer kv jo mindre moment

  • #2   3. apr 2008 ahhh smiley giver mening....
    hvordan kan man se hvor meget moment den har så ?


  • #3   3. apr 2008 det er alt efter str på maugneterne

  • #4   3. apr 2008 ok, hvilken af de to ville du så mene vil ha mest moment ?
    (få den samme prop til at flytte mest luft)
    er det noget der må komme an på en prøve ?
    det var det jeg regnede med je skulle bruge min nye båd til at teste smiley


  • #5   4. apr 2008 nemlig nohm
    skal man ha en meget stærk motor der løber hurtigt så kræver det regtig mange amp og det vil også gå hen og blive dyrt
    så mange køber de hurtige motor med ger på


  • #6   18. apr 2008 hey ..... er der nogen der kan skære det ud i pap for mig smiley

    jeg havde en plan om at bruge ELF 4200Kv kørende på 7.4V
    istedet for den GWS 1050Kv kørende 14.8V

    på en 25A ESC
    er dogløbet ind i at den lille elf motor har svært ved at trække den samme prop som GWS har kørt med..

    hvordan får jeg mere træk i ?
    stører trop på GWS ?

    har prøvet mig med en mindre prop på ELF og det ser ud til at virke , men min ESC bliver rimelig varm.... hvordan ved jeg( uden at måle) hvormange A den trækker ? )

    kan det være ESC der er flaskehalsen ????


    Hilfe..... er der nogen der kan hjælpe mig ?




  • #7   19. apr 2008 en ting du skal gøre dig klart er at hurtige motor kan træke op til 6 x så mange A i forhold til en lidt støre motor som ik løber så stærkt
    den hurtige motor du har kan slet ik yde det samme som den anden hvis vi snakker om trækkraft en lille prop skal køre 4 x så stærkt som den anden og så er du lige vit du bruger en masse strøm uden og få noget for det
    men vi er nodtil og vide noget mere om hvad din plan er jacob
    jeg hælder stærkt til den der går langsomt
    fortæl fortæl jacob


  • #8   19. apr 2008 dvs. john du ville gå med en stører prop på min GWS motor, og lade den køre 14.8V ?
    er det normalt er de "kun" køre omkring 1000Rpm / V
    kan man ikke få nogen der køre 2000 rpm/ V

    jeg syntes uanset hvad jeg kigger på jo stører de bliver jo langsommer køre de, men de kan s.flg trække meget mere.....

    er der ingen tabeller / regler for motor / prop såden mere generalt ?


  • #9   20. apr 2008 vi kan tage min hotliner den motor jeg bruger løber kun 945kv
    der sider en 13x8 prop på og 4 lipo flyveren vejer 3kg den bliver trukket lodret med over 150 km i timen så ja de kan træke meget mere


  • #10   24. apr 2008 jeg har skifted tilbage til min gamle GWS motor, men ved ikke helt om den er stor nok til at trække min nye prop,
    har sat en 8" X 4" Slowgowing prop på den og trækker den med 14.8V

    ESC ser ikke ud til at blive varm, men syntes jeg kan køre at den taber omdregninger stille og rolig.....


  • #11   25. apr 2008 hmm ok

    det er 2 x 1800mah 2S Batt 20C
    motor er en GWA 2208/18T
    og en 25A ESC



  • #12   25. apr 2008 overvejer lidt at invistere i 2 af de her når jeg har fået testet det hele og alt spiller optimalt
    (link fjernet)

    Hvordan kan det være der er så stor pris forskæld på Fly celler og seller til biler ?


  • #13   25. apr 2008 vi bruger ik Outrunneren til noget der går stærkt
    min mega motor i min hotliner er inliner og du kan få indliner i lige så mamge udgaver som outliner
    og nohm-n
    vi flyver tit med 10 lipo og den der flyver edf jet de bruger kun indliner
    og typisk op på 50.000 omdr
    men det er også en hel anden verden modstanden i luft er mange gange mindre en i vand
    ang. din gws hvis den får 4 lipo så skal den fanma også blive varm for deres motor er faktisk så dårlige lit og oversætte volt til watt
    du skulle prøve en axi motor 2208-20 med en 7-4 prop så skal du se løjer
    og kun 3 lipå


  • #14   25. apr 2008 giver fantastisk skup med 8x4 og 4S
    så vidt jeg kan regne mig frem til så går den også 14000Rpm

    så noget i samme stil ville være fint,
    det bliver ikke helt 3600mah da jeg køre dem i serie altså 1800mah og 14.8V

    er nok bare ude i noget hvor jeg bør skifte Motor og ESC


  • #15   25. apr 2008 ja pris og kvali hænger sammen jacob
    jeg har prøvet lidt af alt inde for bl motor
    på 3 år har jeg brugt 250.000 på min hobby


  • #16   25. apr 2008 AV smiley
    jeg har siddet og kigget lidt
    ifølge den tabel som ligger på hobby-world´s hjemme side skal den saktens kunne trække den
    http://www.hobby-world.dk/index.php?Action=VisVare&VareID=5240

    den jeg har på svare til en EP-8040H

    troede faktisk at GWS var et ordenligt mærke smiley

    hvad skal man gå efter, Inrunner / outrunner
    og mærke ??
    jeg har flere gange fået fortaltr at outrunner har mere tourk end inrunner er dette forkert ?

    dem jeg bygger minder jo nok mest om fly end om både smiley


  • #17   25. apr 2008 outrunder der er frit slaug
    men jeg vil nok vælge axi plettenberg dualsky arrowind
    indliners min fortrukne er megamotor eller plettenberg


  • #18   26. apr 2008 du kan bare ik bruge em outrunder i en hotliner og de er de hurtigeste
    men det er jo en helt anden typr du har brug for her
    selv om hvis det var mig der skulle lave en air boat så blev det inrunder



Kommentér på:
Info BL motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce