{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Off-Roader Kyosho Rock Force. 2008

3.282 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

Off-Roader Kyosho Rock Force.

Årgang:
2008
Drivkraft:
El
Topfart
5 Kmt
Størrelse
1/10
Højde 19
Brede 28
Længde 43
Chassis frihøjde 6,5
Vægt
over 3 kg
Ekstraudstyr
Styrestænger til for og bag (4WDS) hjemmelavet ;-)
2 stk. 15 kg Blue Bird servoer med guld farvede alu horn ;-)
Modelcraft 8 kanals modtager.
Proline 8 shooter fælge
Ez-run fartregulator 35 Amp
og en Bl motor jeg stadig ikke har dataene på. Men det kan også være det samme, for der skal noget voldsommere med noget mere trækkraft i den vogn.

Bemærkninger
Så er jeg tilbage igen, denne gang fra Bornholm hvor dyret her skal afprøves.
Jeg er nu igen kommet til at købe en bil ved et uhæld ;-)
Denne gang er det en Rock Force der har lavet et fejt bagholds angreb, lige forfra og endda imens jeg holdt den imellem mine hænder.

Selvom Rock Force´n godt kunne ligne en Crawler, og det står jo der også mange steder på kassen og i de reklamer man ser om den.
er det i virkeligheden en Traktor med affjedring som man køber.
Jeg tror ikke jeg har haft fat i en 1/10 vogn der har været så solidt bygget som denne, et af de materialer der hele tiden gå igen i denne bil, er hærdet stål ;-)
Den er faktisk bygget af aluminium, kraftigt plastik og hærdet stål ;-)

En af de ting Jeg bryder mig ikke om de skruer der følger med til denne vogn, så dem har jeg udskiftet med rustfri stål Umbakoskruer. Det syndes jeg ser lidt bedre ud ;-)

Jeg har også lavet et lille tyveri fra en tegneserie kaldet ”Sandman” til mit Bagvendt ”paintjob” den slags er jo ikke at foragte, når det bare skal bruges til ens bil ;-)

Og så til afprøvningen, den fungere faktisk fint, når man tænker på der er første gang jeg er ude at rulle.
En ting der lækket ved den maskine er snekke drevet (orme gear) som giver en fantastisk hastigheds styring, man kan starte og stoppe på millimeter og er bilen stoppet er den ikke til at flytte før motoren er tændt.
Da hele driv linjen er af hærdet stål der vejer godt til, giver den en lidt metallisk hyle lyd når motoren kommer op i omdrejninger, det er ikke ubehageligt, men det er en lyd man ikke er vant til

Den klaret sig hæderligt i sand, selvom dens egenvægt lidt over 3 kg godt kan virke hæmmende når der skal køres stejlt op ad bakke.
Også sten klaret den sig godt i, faktisk ret godt for den er svær at vælte til siderne.
Men skovbund er dens klare fordel, den er nemlig stærk nok til at lægge alt småt ned, og tung nok til ikke at lade sig vælte af en tilfældig gren, og et så lavt tyngdepunkt at der skal en del til at få den til at vippe.

Jeg vil helst ikke udtale mig meget mere om dens køre egenskaber før jeg har kørt mere med den, for jeg tror der er meget mere at hente i den maskine når der bliver bygget lidt op på den.
Men vil du se mere omkring opbygningen, så se her.
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=6453

Kommentér på:
Off-Roader Kyosho Rock Force.
Annonce