Bil Compagnucci Ferrari F50 1998
6.696 visninger
|
Oprettet:
Bil Compagnucci Ferrari F50
Årgang:
1998
Drivkraft:
MAC 6.
6.28cc Benzin motor.
Bore 20mm.
Stroke 20mm.
Kompressions Ratio 13:1.
Max HK 1.3 ved 17.000 Rpm.
4WD.
Aspen Benzin 2T 2% Olieblandet benzin, som yderligere har fået blandet ekstra 4% 2T Aspen olie i da den skal ha en blanding på 6%.
Styre servo er en Xpert RC SI-4431LV som trækker 19,25 kg ved 6.6v med en hastighed på 0,07 sek. i en 60 graders vinkel. Så hel langsom er den ikke.
Gas/Bremsservo er en Jamara D-7971 Aichstetten HES-188 med Indirect Drive. Desværre kan jeg ikke finde nogle data på denne servo hverken hva den trækker eller hva hulen alle de ting står for. Det eneste jeg har kunne finde noget om er det Indirect Drive.
Forklaring for Indirect Drive >>> http://www.servocity.com/html/what_servo_do_you_need_.html
6.28cc Benzin motor.
Bore 20mm.
Stroke 20mm.
Kompressions Ratio 13:1.
Max HK 1.3 ved 17.000 Rpm.
4WD.
Aspen Benzin 2T 2% Olieblandet benzin, som yderligere har fået blandet ekstra 4% 2T Aspen olie i da den skal ha en blanding på 6%.
Styre servo er en Xpert RC SI-4431LV som trækker 19,25 kg ved 6.6v med en hastighed på 0,07 sek. i en 60 graders vinkel. Så hel langsom er den ikke.
Gas/Bremsservo er en Jamara D-7971 Aichstetten HES-188 med Indirect Drive. Desværre kan jeg ikke finde nogle data på denne servo hverken hva den trækker eller hva hulen alle de ting står for. Det eneste jeg har kunne finde noget om er det Indirect Drive.
Forklaring for Indirect Drive >>> http://www.servocity.com/html/what_servo_do_you_need_.html
Topfart
Opgivet til omkring de 100 Kmt. Men så skal den nok ha noget af et stræk for at kommer derop for den er ret død i optræk.
Men pyt, det er ikke farten der interessere mig ved denne model, men dens opbygning.
Men pyt, det er ikke farten der interessere mig ved denne model, men dens opbygning.
Størrelse
Skala 1/8 Men den er stor af en 1/8 model at være
Længde: 625mm
Brede: 270mm
Højde: 140mm
Frihøjde: 9mm
Akselafstand: 300mm
Sporvidde For/Bag: 264mm
Længde: 625mm
Brede: 270mm
Højde: 140mm
Frihøjde: 9mm
Akselafstand: 300mm
Sporvidde For/Bag: 264mm
Vægt
3270g
Ekstraudstyr
Ikke det vilde.
Men jeg har dog installeret modtageren i en lille plastboks
for at beskytte den mod det værste skidt og snavs.
Boksen ses på billede 3
Hjemmelavet hylde til en 2S 3000mAh LiFe pakke, under hylden sidder der en boks som har en dobbelt afbryder så radiogrej og tændings systemet kan tændes hver for sig. Nr.1 giver strøm til radio grejet og nr.2 giver strøm til tændings systemet, dog er der mellem afbryder og tændings system sat en UBEC som sikre der kun kommer 5V ud da tændings systemet ikke kan klare de 6.6V som LiFe pakken levere.
Men jeg har dog installeret modtageren i en lille plastboks
for at beskytte den mod det værste skidt og snavs.
Boksen ses på billede 3
Hjemmelavet hylde til en 2S 3000mAh LiFe pakke, under hylden sidder der en boks som har en dobbelt afbryder så radiogrej og tændings systemet kan tændes hver for sig. Nr.1 giver strøm til radio grejet og nr.2 giver strøm til tændings systemet, dog er der mellem afbryder og tændings system sat en UBEC som sikre der kun kommer 5V ud da tændings systemet ikke kan klare de 6.6V som LiFe pakken levere.
Bemærkninger
Jeg har købt den af Henrik V http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=552 herinde fra.
Motoren er luftkølet, af en ventilator trukket med en rem direkte koblet på motorakslen.
Den er med elektronisk tændning, sensoren og boksen som styre den elektroniske tændning ses på billederne 4 & 5
Den har en automatisk 2 gears transmission, som distriburer kræften fra motor ud til de 2 selvlåsende diffs.
Bilen er bygget op på et monocoque vægt bærende chassis.
OPDATERING! 04-02-2014
Såh kom der liv i kalorius efter den har stået stille stort set siden jeg fik den, men nu har jeg haft liv i den og den har trillet lidt rundt.
Så det nye projekt med at smide en 2S 3000mAh LiFe pakke i som erstatning for den 2x4.8V pakke som bilen er født med fungere som det skal. Dog skal det siges at det er vigtigt at der bliver brugt en 5V UBEC mellem LiFe pakke og tændings systemet da det ikke kan tåle 6.6V. Men modtager får de 6.6V så styre servo får det den skal have.
2 korte videoer hvor den køre kan ses på YouTube
Video 1 - Uden karrosse: https://www.youtube.com/watch?v=OD89U0_1ngM&t=15s&ab_channel=Hitokiri2000
Video 2 - Med Karrosse: https://www.youtube.com/watch?v=wPNm4gCFpUU&t=5s&ab_channel=Hitokiri2000
Motoren er luftkølet, af en ventilator trukket med en rem direkte koblet på motorakslen.
Den er med elektronisk tændning, sensoren og boksen som styre den elektroniske tændning ses på billederne 4 & 5
Den har en automatisk 2 gears transmission, som distriburer kræften fra motor ud til de 2 selvlåsende diffs.
Bilen er bygget op på et monocoque vægt bærende chassis.
OPDATERING! 04-02-2014
Såh kom der liv i kalorius efter den har stået stille stort set siden jeg fik den, men nu har jeg haft liv i den og den har trillet lidt rundt.
Så det nye projekt med at smide en 2S 3000mAh LiFe pakke i som erstatning for den 2x4.8V pakke som bilen er født med fungere som det skal. Dog skal det siges at det er vigtigt at der bliver brugt en 5V UBEC mellem LiFe pakke og tændings systemet da det ikke kan tåle 6.6V. Men modtager får de 6.6V så styre servo får det den skal have.
2 korte videoer hvor den køre kan ses på YouTube
Video 1 - Uden karrosse: https://www.youtube.com/watch?v=OD89U0_1ngM&t=15s&ab_channel=Hitokiri2000
Video 2 - Med Karrosse: https://www.youtube.com/watch?v=wPNm4gCFpUU&t=5s&ab_channel=Hitokiri2000
Bil Compagnucci Ferrari F50
jul 2012
Følger: 10 Følgere: 6 RC-enheder: 3
sep 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
jul 2012
Følger: 10 Følgere: 6 RC-enheder: 3
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.157
Der skal lige en BEC mellem LiFe pakken og tændingssystemet samt en alarm som hyler når spændingen falder til under 2.7V i cellerne.
feb 2010
Følger: 11 Følgere: 10 RC-enheder: 1 Emner: 7 Svar: 2
okay:D
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.157
Den er ikke til salg, de kan findes på eBay med lidt held eller købes i Tyskland og Italien
feb 2010
Følger: 11 Følgere: 10 RC-enheder: 1 Emner: 7 Svar: 2
vil du af med den ?
aug 2009
Følger: 13 Følgere: 12 RC-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 96
og anderledes bil. Høj herfra...
okt 2007
Følger: 32 Følgere: 31 RC-enheder: 6 Emner: 40 Svar: 296
meget misundelig. høj
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 11 RC-enheder: 6 Emner: 12 Svar: 194
Sjov og anderledes RC. Har ikke set sådan en her før, men fedt motor system.
Mvh
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 3 RC-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 6
fin bil: )
håber du giver en til min bil : )
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.157
i enten USA hvor prisen veksler fra sted til sted men det mindste jeg har fundet den til var $579 men det sted er desværre ikke åbent mere, at man kan finde dem til $599.99 = Ca. 3000 Kr. hos Mecoa (Model Engine Company Of America) som ikke sender til udlandet så vil man ha fat i en fra dem skal man kende nogen i USA som vil købe den for en og sende den til DK men som altid skal man huske det med den ryger i tolden men linker til deres side alligevel http://www.mecoa.com/compagnucci/index.htm eller hos Quick Tech Hobby til $799.99 = Ca. 4000 men så kommer der fragt på den vejer jo 3270g bilen alene så med taske, lader osv. kommer den op på omkring de 5kg så helt billig er den nok ikke at få sendt men den vil også lande i tolden til inspektion når den kommer fra dem men linker lige til dem.. http://www.quicktechhobby.com/Car/Compagnucci/compagnucci.htm
Den eneste måde at undgå at skulle døje med alt det toldfis er at bestille den direkte i Italien fra Compagnucci fabrikken http://www.compagnucci.it/racing/eng/ jeg fik engang et tilbud på en bil med fragt som lød på €899 som er ca. 6699 kr. Men det kan være at prisen er faldet her i finanse krisen så man kan få et bedre tilbud for ellers så bliver det alligevel billigere at bestille en uden for EU selv om den ryger i tolden.
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 19 Emner: 24 Svar: 519
Ja den er god nok med de 6,28ccm benzin motor, det er også den mindste benzinmotor jeg har set, bilen kan købes på nettet til 5-600 dollars.
Det med at den kan køre på methanol tvivler jeg på, da den er dyset meget anderledes end en nitro, og mængden af brændstof som en methanolmotor kører på vel er 10 gange højere,og ikke let at antænde med et tændrør. men det kunne være spændene at læse lidt mere om hvis du kan finde det sort på hvidt et sted.
aug 2007
Følger: 68 Følgere: 82 RC-enheder: 32 Emner: 39 Svar: 165
Den er bare lækker den bil der!!
dec 2004
Følger: 14 Følgere: 33 RC-enheder: 19 Emner: 102 Svar: 2.162
din MCD ser noget velholdt ud, top nice
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.157
Det står i manualen til bilen jeg skriver jo kun det jeg kan dokumentere
mar 2005
Følger: 27 Følgere: 39 RC-enheder: 25 Emner: 42 Svar: 492
6ccm bensin tror jeg nu ik den er så lille
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.157
Nu er det jo ikke mig der har lavet karossen for såh var den blevet lavet lidt anderledes og længere som den burde være.
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 10
Men F50..... Ahrrr. Ikk særlig pæn i hvert fald ;P
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.157
Jah den er ikke helt ringe. Tak for kommentar og velkomst
nov 2008
Følger: 56 Følgere: 48 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 48
Flot bil!!