Anmeldelse af LRP spec3 28r {{forumTopicSubject}}
Indledning:
Jeg skriver denne artikel for at rådgive folk som vil have ny motor til deres 1:8 Monstertruck
TESTPLATFORM:
Bil: Team Losi LST monstertruck
Nitro: Sidewinder 25%
Motor: LRP spec3 28r
Gearing: standard
Kobling: Alukoblindssku fra HPI samt guldkoblingsfjedre
Udstødning: standard performance fra Team Losi
Luftfilter: standard
Gløderør: OS8
Brændstof: Nitro
Førstehåndsindtryk:
Når jeg pakkede motoren ud, så tænkte jeg bare wow, det ser bare rigtig flot ud. Hvis man vil have en motor med lækkert design, så skal man allerede nu vælge LRPen
Montering:
Standeren til motoren kunne tages direkte fra min gamle MAch26 motor, alt passede over på Losien. Der var dog bare det ene problem, at gasservoen ikke ville lukke gasspjeldet totalt, så hvis man monterer motoren på en LOSI LST, skal man lige rode lidt med gasservoen først, hvis man ikke vil have bilen til at køre væk fra en når man får den startet, som også er rigtigt nemt, den starter hver gang
Hvad er udstyret testet i forhold til?
Udstyret er testet imod min tidligere MAch26 motor, som ikke kørte optimalt på LOSIen, og synes også den er svær at starte.. Ved Mach26 motoren kunne man bruge 15 min på at starte den. LRP starter efter 5 sec..
Vurdering af det testede udstyr i forhold til det tilsvarende produkt:
Jeg vil vurdere LRPen som en rigtigt kraftig og solid motor. Den er nem at starte, og den yder virkelig godt. Motoren kan anbefales til personen som vil have ekstra kraft til sin Truck. Den er virkelig hidsig.
Mach26 motoren er efter min mening for svag til at skulle trække en 1:8 MT på omkring 5 - 6 kilo.. desværre
Hvor er testen udført:
Testen er udført på BMX baner, Asfalt og Grus. Den går på baghul konstant. Så man skal godtnok lige vænne sig til den nye hastighed, før man bliver alt for modig
Konklusion:
Alt er positivt ved motoren, der er simpelthen ingen problemer med den. Den får dog ikke alle 10 point fordi man skulle til at rode med gasservoen inden man kunne køre med den.
Så derfor får den 9/10.
Dette er dog også en meget god og tilfredsstillende karakter
Positive ting:
Virkelig kraftig motor, som får bilen til at ville fremad. Starter altid og skal næsten aldrig stilles på og den bliver heller ikke særlig varm når jeg kører med den. Maks 115 grader.
Negative ting:
Det eneste negative er at man skulle rode med gasservoen.
Hvem er testen udført af:
[k]Per R[/k]
/> Haderslev
5. Juli 2007
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 3 Emner: 40 Svar: 320
Kom med jeres kommentarer
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
måske en pris på motoren os ville være rart. men det kan folk jo selv finde når de søger efter den.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 19 RC-enheder: 3 Emner: 16 Svar: 770
Det vil jeg så lige tilføje, ikke er motorens skyld.
Definér lige "rode med gasservoen", for som jeg har forstået det, så mener du nok at du skal trimme karburatorens position, og dens EPA osv - det skal man sq med alle motorer
Jeg gir' 11 ud af 10 til den motor ..
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 19 RC-enheder: 3 Emner: 16 Svar: 770
Jeg kan anbefale at man køber motoren hos randershobbyimport.dk - de har den til en billig pris + de har roto-start bagplade osv.
Jeg gav selv 1600 kr. for min .
dec 2006
Følger: 11 Følgere: 10 RC-enheder: 5 Emner: 22 Svar: 325
dec 2006
Følger: 11 Følgere: 10 RC-enheder: 5 Emner: 22 Svar: 325
jun 2006
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 91
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 26 RC-enheder: 2 Emner: 7 Svar: 191
synes den kun giver i bund og den tager ingen omdr. i forhold til picco 28...
kræfterne i LRP /nosram er fodelt anderledes i forhold til andre 28 motore derfor har den 3.89 HK men den taget så kun 32000-34000 mens picco tager 38000-40000 omdr.
LRP er god til bash og god erstatningsmotor for billig penge .
picco er er mere til bane og race...
ellers en rigtig god anmeldelse!
Joachim//
jan 2005
Mht at "rode" med gasservoen.. så ville en standard instilling ved min gasservo give et ½åben spjeld som altså ville sætte pænt meget fart på bilen.. det er det negative synes jeg..
jan 2005
Anmeldelse af LRP spec3 28r