{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.342 visninger | Oprettet:

anmeldelse: Team assoatied rc 18b ft {{forumTopicSubject}}

Indledning:

Kører ny 1/18 offroad på andet år, og har prøvet at skifte mærke fra xray til ass. da det udelukkende er på bane jeg kører, vil dette skift give mig indblik i om jeg skal køre med xray igen til næste season, eller om ass har taget sig sammen og bygget en værdig konkurent.

TESTPLATFORM:

Bil: rc18b team factory kit
EL: 7.2 v gp1300
Motor: mamba 4200
Gearing: 55/12

Førstehåndsindtryk:
well det var ok alt der skulle være i kittet var der og var pakket i små poser der var mærket med forskellige bogstaver, som indikere hvilke tegninger man skal bruge.
manuelen var så lidt skuffende da det bare e en billig papir manuel i sort hvid

Montering:
well her gå det så lidt galt for ass, da de har valgt at samle bilen med 2mm maskin skruger næsten hle vejen igennem bilen. maskin skruger og plast er bare ikke en god ide da man nemt kan over stramme dem og ødelægge gevinnet. differ og støddæmpere, skal man selv samle og de kugle diffe var en bitch at montere og stramme op.

Hvad er udstyret testet i forhold til?
bilen er testet op mod xray m18t, assen virker lettere og mere blød, og et kæmpe minus er den styrretøj. det stinker simpelthen std. servo saveren er alt for blød. selve styrer armenen er også for bløde og giver sig.
har brugt rigtig meget tid på at lave sen cross over bar til styrrer tøjet i titanium, og lavet en anti flex bar i kulfiber for at stramme styrrertøjet op. servo saveren er blevet strammet op med en xray servosaver fjeder.



Vurdering af det testede udstyr i forhold til det tilsvarende produkt:
vin vurdering er at den har potientiale, men der er mange punkter der kunne have været bedere

Hvor er testen udført:
på privat lukket ofroad tæppe bane


Konklusion:
7/10.

Positive ting:
billig og mange option dele med ra starten

Negative ting:
støddæmper og styrrertøj servosaver

Hvem er testen udført af

kenn a(kant76)





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anmeldelse: Team assoatied rc 18b ft
  • #1   17. okt 2007 HØJ KLASSE!!!

    Tak for anmeldelsen.

    MVH/

    Bach


  • #2   17. okt 2007 no problem bach

    glemte lige i min anmeldelse at skrive at med få mods til styrrertøj så kører bilen faktisk ret godt, også selv om at de dæmpere havder været bedere. tror de er ok hvis man servicere dem efter hvert andet batteri ca. men som søren skriver så er det båske værd at kiggefter andre støddæmpere, tror at xrays for dæmper passer bag på men få mods´. for dæmperne er en helt anden sag



  • #3   17. okt 2007 Jeg elsker den bil. smiley
    Og ja styretøjet stinker, men med draglinken spiller den maks. Derudover kan man sætte en metalservo i og helt lade være med at bruge servosaveren. Det hjælper sindsygt meget.

    Ass'en er lavet i en blødere plastik der gør at bilen får meget mere greb hvilket er en fordel på jord men kan være en ulempe på tæppe. Dette kan kompenseres for ved at gøre dæmpere hårdere.

    Dæmperne er nemme at lave, men desværre lidt for nemt utætte i bunden. Det gør at de skal laves tit. smiley Men synes ikke de er så slemme som i siger - måske fordi jeg er vant til dæmperne på deres 1:10'er smiley

    Bilen er utrolig let og det har sin fordel på en tæppebane. Men på en hullet jordbane kan det være ret svært at holde den til jorden og den har det med at skifte retning.

    Synes helt klart at det er værd at købe et komplet skruesæt i titianium med umbraccu (eller hvordan det nu staves) til den. Det er meget lækre at arbejde med.

    Overall er jeg meget godt tilfreds med bilen og de små ting der er med bilen kan fikses for rimelige penge.


  • #4   17. okt 2007 Og så skal man ikke undervurdere fordelen i at www.falck-racing.dk har reservedele til den smiley

Kommentér på:
anmeldelse: Team assoatied rc 18b ft

Annonce