{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

brushless sæt fra rcedge.dk {{forumTopicSubject}}

det er det her brushless sæt jeg snakker om (link fjernet)

førstehåndsindtryk.

den motor kan da ikk trække fra mine kul motorer med så få rpm. men jo det kunne den snildt og den får min b4 til at gå på baghjul med 7,2v batteri. så senerer igår læste jeg brugsanvisningen igen og opdaget at den kunne tage op til 14,8 v så jeg skulle da lige prøve med to batterier altså 14,4 v. og fuck den blev sindsyg jeg tror at den trækker ca 400 w og den tager ca 40000-50000 rpm med 14,4 v men det har mine kul motorer jo også men de brushless motorer udnytter mange flere rpm end en almindelig kul motor. så køb den motor og esc man vil ikk blive skuffet og så er den så billig:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flyttet en fjeder under en sofa 300 kr.
  • Gennemgang af el i gammel københavnerlejlighed 500 kr.
  • Opsætning af lampe i loftet 1.500 kr.
  • Lapning af cykel 1.195 kr.
  • Tilslut lampe 1.500 kr.
  • Set up my washing machine 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brushless sæt fra rcedge.dk
  • #1   26. jul 2008 Til din oringtering er det ikke lige sådan at få en B4 til at gå bagover,
    Har en ven som har prøvet stort set alt uden held .. smiley

• #4   27. jul 2008 Turns har meget med watt at gøre, også ved brushless.

Kig på en liste over en fabrikants specs, over deres motore i en bestemt serie, så stiger watt, jo lavere turns der er... Hvis du kigger på LRP's bl motore, skal du bare lige være ops på at de først fra 5,5 (mener jeg) bruger sintered rotor.

• #6   27. jul 2008 jeg er overbevist om at når de skriver at en 3 turns motor yder 745 W så basere de det på en simpel udregning ud fra hvor mange volt de sætter til og hvor mange A den kan sluge i peak.

Det fortæller ikke om hvor meget motoren kan.

En 3 turns motor har flere omdrejninger og yder flere watt, men en 7 turns fra samme serie yder flere watt, men har mere moment
    Jeg mener at de to ting udligner hinanden (dog tror jeg de høje KV er en smule kraftigere på nogle punkter)

mange af de motorer med lave kv har så den fordel at de ikke trækker så mange ampere, hvilket med nogle esc-er gør det muligt at fodre dem med flere volt, og hvis man skal vælge imellem høje kv og færre volt eller lave kv og flere volt, så er de lave kv med flere volt KÆMPE fordel.

• #7   27. jul 2008 jeg har proppet stører dæmperer på jeg kan lave en film med det vis i ikk tror på det

• #8   27. jul 2008 så nu er der kommet en film og jeg prøvet den lige med 14.4 v nede på vejen og der rykker den næsten som en vxl

• #11   28. jul 2008 Mads Jagd:

Jeg vil lige pointere at der faktisk har været en film, ganske vidst lorte kvalitet, men den var der, og den kunne gå lidt på baghjul, var dog svært at vurdere hvorvidt den skulle kunne køre ret stærkt med den pågældne gearing.
    Men at den kan gå på baghjul er rigtigt

Synes også vi skal have mere tiltro til ham, hvad ville han få ud af at lyve?

Jeg ser dette som en ganske fin lille anmeldelse af et billigt BL-sæt, og det er meget brugbart, for man kunne godt tvivle på hvorvidt det er bedre end alm børstemotorer, men heraf fremgår det jo, at det er bedre, og ikke en gang er voldsomt dyrt. (Godt sæt til at finde ud af om BL er noget man vil arbejde mere med)

• #12   28. jul 2008 Altså jeg siger bare hvad jeg så på den video.

Men ja, hvis den ikke rykker mere end en tamiyasportstuned, så er der ikke meget riv i den. (har selv brugt denne motor i min HPI RS4, derfor købte jeg BL)

Men overvej det lige, hvor meget skal der til at få en RC-bil bagover?

• #13   29. jul 2008 det eneste jeg havde gjort i filmen var at jeg havde probbet et brushless sæt i dden fra rcedge og så nogle andre støddæmperer og så en gangske almindeligt 7.2v batteri men med 14.4 v rykken den ca lige som min vens vxl den går på baghjul i gårdspaldsen. og neej jeg lyver ikk

• #14   3. aug 2008 TIL ALLE!!!

Jo lavere turns, jo hurtigere er motoren!!!

Ellers var der jo ingen grund til at dele løbene op i klasser, og du ser ingen i 19t der er lige så som dem i modified!!

• #15   11. nov 2008 Til Alexander

Det rigtigt hvad Rasmus C siger.

Du kan ikke sige at en 3,5 turns motor og en 9,5 turns motor har samme kraft hvis man bare geare dem forskelligt. Her vil en 3,5 turns motor have mere kraft lige meget hvad. (som eksempel. det gælder alle motorer)

hilsen Søren

• #17   11. nov 2008 ja og nu fære turns de har plejer de jo ogs at have mere watt

• #19   12. nov 2008 du tager meget fejl så (:

sådan er det bare mindre turns hænger tit sammen med flere watts

• #20   12. nov 2008 Turns har INTET med watt at göre !!!!!

Watt er udelukkende en betegnelse for hvor meget effekt (ström * spänding = W) du kan fyrre af i motor og intet andet...
    At det saa tit falder sammen med at jo färre turns jo höjere watt (effekt) er bare fordi at, nogle af dem ogsaa träkker mere ström.

Watt og Turns er 2 vidt forskellige betegnelser smiley

Kommentér på:
brushless sæt fra rcedge.dk

Annonce