1.119 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

pactra maling sucks! pactra maling sucks!

så har man lige købt et Honda s2000 karosse for så derefter at købe en maling i morfars, Herlev.
så her for en tme siden havde jeg lyst til at male karossen og jeg går i gang med den sædvanlige procedure:

vaske karossen
tøre karossen
og ryste dåsen ( pactra outlaw black )
i 5 min hvorefter jeg maler den første stribe, det går fint, men da jeg trykker på dyssen anden gang flyver det ud med en lang klump sort maling, og ja, jeg er fuldstændig sikker på at jeg rystede dåsen ordentligt....
er jeg den eneste der har problemer med pactra?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pactra maling sucks!
  • #1   11. aug 2011 Ja det tror jeg helt bestemt du er. Jeg kan ikke mindes at have fået dårlig maling fra moffes overhovedet, men her er i hvert fald et par gode tips:

Varm malingen op. Jeg lader altid dåsen ligge på en varm radiator i en halv til en hel time inden brug.

Ryst grundigt..

Spray de første fem sekunder af en ny dåse ud på et stykke papir, det sikrer at malingen er god, da det første sommetider kan være skidt.

Bilen skal ligeledes tørre et varmt og tørt sted.

• #2   11. aug 2011 Jeg oplevet nöjagtigt det samme, bare med deres sölvmaling. Endda med flere daaser. (jeg rystede endda en i 30min konstant for at väre sikker paa at den var rystet nok)
    Dog fandt jeg ud af at det var fordi at de havde ligget paa lager i butikken, lige länge nok. Saa tilbage til butikken med alle daaser du har köbt og spörg om ikke du kan faa dem byttet....

• #3   11. aug 2011 Jeg har lige malet min Jeep karosse på min Gelände her den anden dag og der var ingen problemer smiley (Indy Silver, og derefter Backing Black)

men derimod min SCX10 som er malet med Ultimate, den skalder helt vildt smiley

• #4   11. aug 2011 Skal ogsaa lige siges at det er sket med 3-4 daaser ud et samlet köb paa nok 50-60daaser gennem tiden.

Saa det er bestemt ikke et generelt problem, slet slet ikke.
    Vil stadig til en hver tid anbefale Pactra, det holder rigtig godt. Men man kan jo väre uheldig, ligesom med alt andet smiley

• #5   11. aug 2011 det er jo rigtigt lars.. smiley
    men jeg fik ikke nogen faktura eller noget som kan bevise mit køb, andet end at morfars crewet så mig købe det...

• #6   11. aug 2011 NMRacing [ D1RC.DK ] :
    tak for rådene.. smiley men er det ikke bare nok at lade den stå i en varm stue? eller er det grunden til at den gjorde som den gjorde?

Michael H :
    det kunne godt ligne mig at være rimelig uheldig.. smiley

• #8   11. aug 2011 Mit pactra maling plejer at ligge i varmt vand i en 20 minutter før jeg skal male. Også lige ryste det i 2 minutters tid inden jeg maler.
    Og jeg har aldrig haft problemer med Pactra.

• #9   11. aug 2011 jeg har også før haft problemer med Pactra (2 gange), præcis samme symptomer som dig, en af gangene købr fra "skodfars".dk de var kolde som jordbæris og mente det var min fejl, skønt 12 års erfaring med at male karosser.
    Når Pactra duer er det super maling, men det lader til at nogle dåser har været for gamle eller udsat for frost desværre.

• #10   11. aug 2011 nu er Pactra maling jo nok en af verdens bedste lexanmalinger, så det er nok de færeste der synes at de stinker. Jeg har dog næsten lige haft problemer med det, men klagede til morfars(hvor jeg købte det) og fik en ny tilsendt dagen efter.

men selv om jeg nu har haft et problem vil jeg stadig bruge det, for det er genial maling. Man skal bare bruge det ordentligt:d

• #12   12. aug 2011 Plejer altid at holde dåsen på hovedet og trykke i ca 2 sekunder så evt. gammel maling i dyssen kommer ud. Er sket der kommer en gummi lignende masse ud.

Kommentér på:
pactra maling sucks!

Annonce