18. mar 2005 Følger: 11 Følgere: 105 RC-enheder: 38 Emner: 341 Svar: 4.886
4 billige drift-biler. {{forumTopicSubject}}
Jeg har for noget tid siden skrevet en lille "guide" til hvilke billige RTR driftbiler jeg har leget med.
Og tænkte på at den lige så godt kunne komme herind også.
Her er min mening om hvilke af de billige RTR (Ready To Run) biler som er anbefalelsesværdige.
Den bedste af de "billige" biler er følgende (Bedste nederst) :
4. Nanda Sniper Drift RTR (1800kr)
3. Tamiya TT01D/E (ca. 1500-2000kr)
2. LRP S10 Blast TC RTR (900kr)
1. HPI Sprint2 RTR (ca. 2000kr)
Dette er min egen personlige holdning.
Dvs. jeg har haft alle 4 biler og har også driftet med alle 4.
Sniperen har jeg et stort had til. Ikke kun pga. dens elendige design/byggekvalitet,
men også fordi det kun er en forhandler i Danmark som forhandler dele til den.
og denne forhandler læsser tonsvis af unødvendige aluminiumsdele efter kunden med begrundelsen at den vil blive bedre.
TTT01eren havde jeg ikke noget direkte negativt at sige om.
Skifter man kadanakslen, styretøjet samt dæmperne, så har man en rigtig god begynderbil.
Desværre åd min en del spurgears med en 9turns EZrun brushless.
LRP S10 blev købt fordi den var billig. FANDENS billig!
Der medfølger et gammeldags krystal-sender/modtager og en kulmotor med vandtæt fartregulator.
Men bilens indstillingsmuligheder er fantastiske i så billig en bil.
Alt er justerbart som en dyre bil. Og kvaliteten af byggematerialerne er også overraskende.
Sidst men ikke mindst, HPI Sprint2. Fantastisk stykke legetøj. Dette er den eneste af de nævnte biler der har remtræk.
Den kører ganske fornuftigt og med batteriet på tværs af bilen, så har den en bedre vægtbalance.
Dog kan den være tung i røven pga. motor og batteri. Eneste negative ting jeg kan sige om denne bil (og som Michael har nævnt) Så har den et problem med at æde den bagerste rem.
Og til dem som tror jeg bare lukker lort ud, så er min rc drift historie her:
Startede i 2005 med en Yokomo Drift Package. Bagmand bag RCDrift.dk samt mig der tog initiativet til RCDSD.
Har deltaget til RCDSD, D1RC, Dot1Drift og nu Driftliga.dk - Træner på ERCDs bane. Har designet deres tidligere bane i samarbejde med ERCD-bestyrelsen.
Så ja, jeg har en smule erfaring
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.281
jan 2007
Følger: 56 Følgere: 54 RC-enheder: 4 Emner: 10 Svar: 955
Derudover er jeg også uenig i resten af din "anmeldelse", men lad det ligge
nov 2012
Følger: 12 Følgere: 14 RC-enheder: 6 Emner: 70 Svar: 532
Hvor langt kommer man med bilerne her (til drift) i forhold til een af de efterhånden billige "pro-biler" som eksempelvis Xray T2 / T3, Asso TC3 / TC4 eller Tamiya 416 ?
4 billige drift-biler.