2.406 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Mette K
Mette K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

HPI Savage XS eller HPI Bullet HPI Savage XS eller HPI Bullet

Hej, jeg har nu kørt med en Stealth X09 (standard) i et stykke tid og har lyst til at opgradere til en HPI Savage XS eller Bullet.

Jeg er dog ret uerfaren med RC-biler og har derfor brug for et godt råd inden jeg køber. Mit behov er at kunne køre i alt slags terræn og vejrforhold. Jeg synes umiddelbart det er sjovest at køre off road. Bilen skulle meget gerne kunne nedjusteres i hastighed så min søn også kan bruge den.

Er der nogen som har erfaring med begge biler - og som kan hjælpe ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HPI Savage XS eller HPI Bullet
  • #1   30. dec 2013 jeg har en bullet dog nitro men de er utrolige holdbare både angående dif og drivaksler så hpi for life

• Mette K
    Mette K Tilmeldt:
    dec 2013

#3   30. dec 2013 Hej - enig det skal være en el-bil. Jeg tænker på Savage xs flux og Bullet flux - begge med brushless motorer.

• #4   30. dec 2013 Af de to, skal du helt sikkert vælge Savage'en. Har haft begge biler, og der stor forskel på holdbarhed.
    Hvis du bare skal nulre rundt hjemme på villa-vejen, så kan det være ligemeget, men hvis du hellere vil ud og have noget luft under hjulene, så er Savage klart at foretrække.

• #5   30. dec 2013 Med hensyn til nedjustering til din søn.

Se forum

Hjælp til dx3s 1bil, 1rx 2 setup.

Jeg har samme ballade

Men det nemmeste umiddelbart er epa justering.

Dvs du justere hvor langt servoen eller esc må vandre fra 0-100%

• #6   30. dec 2013 det synes jeg ikke jeg har den stillet på det samme altid fylder tanken og trækker 1 gang så kører det bare

• #7   30. dec 2013 en god benzin bil *G*

• Mette K
    Mette K Tilmeldt:
    dec 2013

#8   31. dec 2013 Tak for jeres svar !

Jeg tror det bliver en Savage XS Flux. SIdste spørgsmål - Vil den mindre størrelse gøre den vanskeligere at styre end en 1:10 bil ? (er klar over at det er model afhængigt, men jeg tænker at den mindre størrelse kombineret med stort kraftoverskud kan være vanskelig ?)

• #9   31. dec 2013 En Savage XS Flux er noget sværere at køre med end en Stealth X09; den har en ret kort akselafstand og et højt tyngdepunkt. Desuden er den meget mere hidsig.
    Så det er ikke en bil til små børn (nu skriver du ikke hvor gammel din søn er), medmindre der bliver skruet ned for den.
    Til gengæld er den langt mere holdbar, så den kan sagtens tåle nogle crash, hvor Stealth'en plejer at knække forreste bærearm.
    Jeg har ikke erfaring med en Bullet, men jeg fravalgte den fordi der i bunden af bilen er et åbent hul ind til spur-gearet - det tænkte jeg var helt skørt, for så vil der komme sand og grus ind til gearet (Savage XS er 100% lukket)

• #10   31. dec 2013 En savage xs er helt klart en god og holdbar bil! Har været sindsyg glad for min, dog har jeg ikke tiden til det mere.
    Med klart en god bil.

På et 5200mah batteri kan den køre ca. 30 min.

• #11   1. jan 2014 Har også haft begge biler...Køb en Savage xs , en Bullet holder ikke til noget...

• #12   1. jan 2014 Har også haft begge biler. Bullet'en er noget være skrammel, den holder ikke til en skid. Savage er noget mere holdbar

Kommentér på:
HPI Savage XS eller HPI Bullet

Annonce