1.537 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
bil bil
Hej jeg ville gerne lige høre fordi jeg har aldrig haft benzin bil før men jeg har nitro og
Ville høre hvad der er nemmest at starte
0 synes godt om
jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 21
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.162
Nitro biler er små, lette og de har ofte et voldsomt kraft til vægt (power to weight) ratio. De er velegnede til store hop og tricks hvis det er det man ønsker. Dog er nitro brændstoffet ofte dyrt i indkøb og de køre ikke ret lang tid på en tankfuld.
Benzin er jo ofte større hvis ikke du lige vælger at få fat i en 1/8 benzin model som der findes nogle stykker af. Bla. Losi og HPI laver nogle "mindre" benzin modeller.
Ellers er det de lidt større 1/6 og 1/5 benzin modeller som MCD, FG, HPI, Losi samt et hav af andre fabrikater laver. Disse modeller er store og tunge og mindre egnet til de store hop og andre vilde tricks. Dog er de lidt billigere mht. brændstoffet og de køre relativt længe på en tankfuld. nogle køber selv benzinen ved en tankstation og derefter selv blander en olie i og andre bruger færdig blandet benzin fra feks. Aspen.
Du skal jo nok tænke over om du vil lave vilde hop og tricks med din bil eller om det er bane ræs og bash du er til og derud fra vælge hvilken type som du mener du vil få mest glæde af. Om det skal være onroad eller offroad du vil køre skal også overvejes.
Der er mange ting at tænke på når man starter op. Du kan også gå helt over i den anden grøft og undersøge om el måske var noget for dig. El modeller idag er ikke som de var i gamle dage, idag er der masser af smæk for skillingen i el modeller.
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
1 ud af 10 gange når du kører galt på en græsplæne med en benz bil så ryger der stumper
maj 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 3 Svar: 48
Skal også siges at nitro biler kræver en hvis forståelse og viden for motorer.
bil