Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  benzin eller nitro ?
  • #1   9. jan 2015 hvad ønsker du at bilen skal leve op til .hvor vil du køre med den

• Jonathan H
    Jonathan H Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 42
    #2   9. jan 2015 dem skal være nem at vedligeholde og holde længe

• #3   9. jan 2015 helt klart Benzin.
    Hvis den skal være nem i vedligeholdelse og hvor godt den holder kommer helt an på hvor god kvali din bil er, samt hvordan du kører.

• Jonathan H
    Jonathan H Tilmeldt:
    jan 2014

#4   9. jan 2015 ok

• #5   9. jan 2015 Softice eller tæsk ?? smiley dumt spørgsmål smiley

• Jonathan H
    Jonathan H Tilmeldt:
    jan 2014

#7   10. jan 2015 ok tak for hjælpen

• #8   10. jan 2015 Benzin er større og tungere. Og delene er typisk også dyrere.
    Så en benziner er ikke en man f.eks. hopper med - med mindre man har en kasse reservedele stående ved siden af. En benziner kører man "pænt" med.

Nitrobiler er lettere og kan tåle langt flere tæsk i form af hop, vejrmøller rul osv.

Til gengæld er benzinbilerne lidt nemmere at starte op og kører længe på en tankfuld.

• #9   10. jan 2015 En benziner vejer typisk 10-12 kg, mens en nitro vejer 3-4-5kg.
    Og det er benzinbilens vægt der slå den i stykker når den "danser" lidt for meget.

• #11   10. jan 2015 Det med at delene på en benziner er større/tykkere er korrekt, men derfor kan de alligevel ikke tåle lige så meget.
    På min Hyundai Getz er delene også efter at det er en 1:1 bil, men hvis den lander på snuden er det helt sikkert forbi.
    Tager du så en HPI Q32 ((link fjernet) så holder den forholdsmæssigt til endnu mere end nitrobilerne.
    Du kan jo lave ensperimentet:
    Drop en benzinbil, en nitrobil og en Q32 frontalt mod et cementgulv. Øg højden og iagttag hvad der går i stykker på hvilke biler hvornår.
    Jeg vil vædde på at benzin bilen holder kortest.

• Jonathan H
    Jonathan H Tilmeldt:
    jan 2014

#12   10. jan 2015 det skal helst være RTR

• lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #13   10. jan 2015 Eller prøv at køre nitrobilen og benzinbilen frontalt mod hinanden, så er der pludselig ingen nitrobil mere... smiley Kunne ikke lade være.

Jeg kører meget benzinbil også på baner med store hop, og det er sjældent at jeg ødelægger noget.
    Selvfølgelig ødelægger man mere som nybegynder! Men det handler også om hvilken bil man har og så prisen på delene, samt tilgængeligheden på disse....

Vi kører tit sammen med de små legetøjsbiler, undskyld nitrobiler, og tit og ofte bruger kørerene mere tid på at skrue, skifte dele, køre motor ind, måle temp. og lign end at køre. (det kan også være hyggeligt!)

Vi hiver i snoren og kører så en times tid, og ryger vi på taget går skidtet ikke ud, så trasker vi bare ud og vender den og kører videre.

• lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

#14   10. jan 2015 Jeg kan klart anbefale en FG Baja som basherbil! RTR til 4200,- fra ny.
    Billige dele og nem at skrue på.
    Eller måske en FG leopard sportsline som er lidt dyrere....

• Jonathan H
    Jonathan H Tilmeldt:
    jan 2014

#15   10. jan 2015 finds der nogle 1/8 eller 1/10 benzin biler til 2500 kr

• Jonathan H
    Jonathan H Tilmeldt:
    jan 2014

#16   10. jan 2015 nye

• #17   10. jan 2015 HPI har lavet en 1:8 på benzin som du kan købe hos hobbykarl.dk
    HPI Savage XL Octane.

http://hobbykarl.dk/off-road-benzin/1893-tqh109073-savage-xl-octane.html

• #18   10. jan 2015 Jeg har 2 Nitro biler (Kyosho Inferno og Revo 3.3) og 2 benzin biler (HPI Baja SS og FG Baja 4WD) og en masse el-halløj.
    Så jeg prøver ikke at fremhæve det ene for det andet - men det jeg skriver er min erfaring. Som jeg skriver er jeg enig i at benzin er nemmere bare at hive i snoren på.

• #19   10. jan 2015 Man kan ikke få noget nyt benzin for 2500,-
    Skal det være nyt, så må du lige justere budgettet op til det dobbelte...
    Men overvej dog kraftigt en brugt ( den nye ligner alligevel en brugt efter 1 time i baghaven)
    Man bruger en del reservedele, så det er bedre at bruge pengene her smiley

• #20   10. jan 2015 Køb en på el istedet, de larmer og stinker ikke, og du smider bare et nyopladet batteri så kører den, og så er de for det meste hurtigere smiley

• #21   10. jan 2015 Ja, en E-Revo kan jo køre hurtigere en end Revo 3.3.
    I hvert fald når John har haft den under kærlig behandling smiley

Men ja, el-biler er lette. Og de store 1:5 fås også med el.

• Jonathan H
    Jonathan H Tilmeldt:
    jan 2014

#22   10. jan 2015 jeg køber en kyosho dirt hog fra holte model hobby den køre 65kmt og koster 1500

• Jonathan H
    Jonathan H Tilmeldt:
    jan 2014

#23   10. jan 2015 og man kan få alle reservedele til den

• Jonathan H
    Jonathan H Tilmeldt:
    jan 2014

#24   10. jan 2015 tak for hjælpen alle sammen

• #25   10. jan 2015 Møøøhhhh, jeg tror nu ikke du skal regne med 65km/t på en 27 turns brushed motor og NiMH batterier og 4 hjulstræk.

Dermed ikke sagt at du ikke skal købe den - det er sikkert en fin bil.

• #26   10. jan 2015 anbefaler stærkt at du køber et 2 Cellet Lipo Batteri på min 4000 mah og en lader efter som det giver dig virkelig godt køre tid og meget kortere lade tid.

(ops* tjek om ESC er lavet til Lipo. Hvis ikke brug da en lipo buzzer)

• Jonathan H
    Jonathan H Tilmeldt:
    jan 2014

#28   11. jan 2015 køber også lipo batteri med

• #30   11. jan 2015 ...og så lige et HobbyKing 100A Brushless anlæg i den....
    SÅ spiller det.

• Jonathan H
    Jonathan H Tilmeldt:
    jan 2014

#31   11. jan 2015 der er brusless system i den

• #32   11. jan 2015 Hvorfor tror du det?
    Det står ikke på Holtes side, og søger man så er det en G27 Brushed motor der sidder i.
    Igen - sikkert en fin motor, men du får ikke 65 km/t ud af det.

• #33   11. jan 2015 Endnu engang var svaret på det svære "nitro eller benzin" spørgsmål....EL smiley :P smiley

• #36   11. jan 2015 Findes der virkelig mennesker som kan køre en benziner tom....!!!!!
    Jeg skal altid suge den resterende benzin ud så det ikke lugter mens jeg reparerer den og venter på reservedele...!!!!!

• #37   11. jan 2015 Der er vel ingen der kører med benzin i deres benzinbil mere?
    Det eneste rigtige er da Aspen... lugter ikke, bliver ikke gammelt og selv om det er dyrere så er det alle pengene værd. Og så fås Aspen jo også i højoktan, Aspen R.

• lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

#38   11. jan 2015 Jeg kunne aldrig drømme om at køre på aspen, syntes jeg har hørt om mange der har haft problemer med revet cylinder/stempel. Så jeg kører V power med Shell advance M olie, det er noget der duer! Og så lugter det sådan som en benziner skal smiley

I øvrigt må man jo ikke køre højere oktan end den du kan købe på tankstationen til løb.

Min kan i øvrigt suge tanken så tør at der ikke kommer en dråbe benzin ud hvis jeg vender den på hovedet. Det har noget med udformningen af tanken og "pickup'en" til karburatoren at gøre

Kommentér på:
benzin eller nitro ?

Annonce