Hjælp søges til opstart {{forumTopicSubject}}
Hej venner
Nu er det sådan at min søn og jeg godt kunne tænke os at starte med at køre RC- bil. Men vi er i den situsion at vi ikke rigtig ved noget om hvordan man starter.
Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber at man kan hjælpe os med så vi kan komme godt fra start.
Skal man købe en brugt eller ny RC-bil
Hvilken bill er det bedste nu tænker jeg på El eller nitro. vi satser på on road biller.
Skal man købe en der er samlet eller skal vi selv bygge og maler dem selv.
Hvilken størelse bil er den man bruger når man køre på bane.
Er der en klub i nærheden af Herning. vi har meget lyst til både at køre ind og ude så der skal være muligheder for det i den klub.
Jeg håber at der er nogler som kan være behjælplig med at svare os i er meget velkommen at e-mail til os. doa@c.dk
Med venlig hilsen
Far og søn
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 1 Emner: 70 Svar: 231
Der er mere arbejde ved en nitrobil da motor og andet skal indstilles og samtidig er en nitrobil noget dyrer, og nitroen er heller ikke helt billigt
En elbil kan stor set tages ud af kassen og køres med (når batteriet er opladet) og samtidig er den lidt billigere i anskaffelse
nov 2005
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Er der nogle biller som du kan anbefalde at man skal vælge og hvor er det bedst at handle.
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.504
Løb med disse er ikke så udbredte i DK men det hjælper da på det :-)...
Karsten
sep 2004
Følger: 16 Følgere: 15 RC-enheder: 2 Emner: 62 Svar: 607
fg biler er tæmlig store biler ca 70cm lang
de fleste nye har en 26ccm motor
jeg syntes personlit at de er noget federe end nitro for de er meget større også har de ca 4 heste fra ny kan lige sige dig at det lyder fedt
benzin biler koster lidt mere end nitro biler du skal op i 8000-10000kr for en hel ny køre klar bil men efter det er min erfaring så at de holder meget bedre end nitro og så koster benz jo ikke ret meget iforheld til nitro
den køre ca 45min på en tank (kan ikke huske hvor meget der kan være i en tank)
jul 2004
Følger: 92 Følgere: 91 RC-enheder: 3 Emner: 49 Svar: 2.577
Positive ting:
Billige at komme igang med
Godt moment
Meget bane kørsel over hele landet
Kan holde til meget
(Meget skruetid/indstillings tid)
Masser af tun og opgraderings dele
Negative ting:
Dyrt i drift
(Meget skruetid/indstillings tid)
Kan blive irreterende da de kan være ustabile i drift, da motor er meget følsom overfor vejr og vind.
Larm
<b>El biler:</b>
Positive ting:
Ingen problemer med start
Ingen larm
Godt moment
Ingen beskidte fingre ved indstilling af motor osv.
Billig i drift
Meget bane kørsel over hele landet
Negative ting:
Meget dyrt (der skal investeres i kvalitets lader, fartregulator, motor osv.)
<b>Benzin biler</b>
Positive ting:
Starter altid
Godt moment
Billig i drift
Meget køretid i forhold til skruetid
Negative ting:
Kæmpe store (fra 70cm til over 1m i længden)
Ingen rigtig banekørsel over hele landet, kun få steder da det kræver meget bane areal.
Det var hurtige ting jeg kunne finde til hver type, der er gået ud fra proffesionelt udstyr, til konkurrence, da det lyder somom i gerne vil køre konkurrence.
dec 2004
Følger: 27 Følgere: 26 RC-enheder: 2 Emner: 39 Svar: 448
Jeppe.
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 RC-enheder: 2 Emner: 12 Svar: 75
Der findes en klub i Lind, som hovedsaglig koncentrerer sig om EL ON-road biler. Du kan se mere på
www.herning-rck.dk og derefter tage ud og besøge dem på industrivej. Om du skal investere i nitro eller el er helt et temperament spørgsmål. Tag ud og kig lidt ude i Lind og derefter snak med nogen som kører noget nitro. Du vil forhåbentlig derefter være blevet lidt klogere og kunne mærke hvad dit hjerte banker for.
Selv synes jeg at brændstof er fedest og at nitro ikke behøver og være så svært som nogle gerne vil gøre det til. Men medgivet, så kræver det at man går op i det og behandler tingene ordentlig.
Held og lykke.
Peter.
sep 2004
Følger: 16 Følgere: 15 RC-enheder: 2 Emner: 62 Svar: 607
du kan jo også prøve at køre med de foreskellige typer og se hvad du brænder for
til casper det er da fedt at benz biler er så store det er jo noget af det fede ved dem
Hjælp søges til opstart