1.338 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

IndenDørs Helikopter IndenDørs Helikopter

Hej jeg kom til at købe en helikopter på kroskro market for 1 måned's tid siden noget ligene den her.

http://www.aliexpress.com/item/2-5CH-Rc-Helicopter-Remote-Control-Helicopter-Radio-Control-Metal-HX713-RC-Helicopter-with-light-YXF03524/1511262736.html

Så man kun kan styre speed og siderne, gik ikke længe før jeg mestrede den. Så nu vil jeg prøve noget nyt også gerne til indendørs brug, men hvad skal man vælge smiley ?

Som sagt så er jeg forholdsvis ny i det, men tænker indendørs så kan det ikke gå helt galt smiley

har kigget lidt på den her,

http://www.iccom.dk/shop/product_info.php?cPath=175&products_id=8016

Ellers har jeg overvejet en Blade, som jeg både vil flyve inden og Udendørs med, men bliver de for store at flyve indendørs med ?

Og en Blade 120 Sr
http://holte-modelhobby.dk/helikopter-fjernstyret-heli-kompletsaet-kanal-blade-blade-p-34607.html

Blade MSR

http://holte-modelhobby.dk/helikopter-fjernstyret-heli-kompletsaet-kanal-blade-micro-helikopter-komplet-saet-p-34253.html

Håber jeg kan få lidt hjælp her inden så jeg kan kommer videre. Målet i længden er klart at flyve en 3d, vis jeg stadig synes det er interessant.

I må meget gerne komme med Inputs hvorfor i anbefaler det i gøre smiley

God Torsdag, Mvh den flyvegalene J-S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  IndenDørs Helikopter
  • #1   14. maj 2015 blade var toppen af poppen før i tiden
    har selv haft en blade var en super starter helikopter .
    men det var før alle de billige kom frem og jeg har ikke fløjet med den de sidste 5 år og der er flere af de billige der kan det samme som blade
    men kun koster det halve .
    ellers ta en tur rundt hos de forskellige rc forhandlere og prøv dem .

• #2   14. maj 2015 Hvor flyver du henne?

I en dagligstue ville en blade være helt fin.
    Hvis du flyver i en sportshal skulle du overveje en str. 450..

450'erne og helikoptere generelt, er efter min mening faldet utroligt meget i værdi på grund af de nye "droner". smiley

• #3   14. maj 2015 Hej ZipZero hvad vil du så anbefale i stedet for en Blade,for de er rimelig pebret,
    Gerne et link da jeg ikke kommer forbi en hobby forhandler, og skulle gerne bare bestilles her hjemme fra. Så sætter mit lid til jeres erfaringer smiley

Nicolai det skal bare være til stue brug smiley

• #4   14. maj 2015 Til Stuebrug ville jeg nok gå efter en Blade MSR. Det er rigtigt at der er en masse billige kopier på Hobbyking, dem kender jeg desværre ikke noget til. Jeg ved dog vis man vælger deres 450 t Rex kopi, koster den næste lige så meget som den originale fra Align, når man skal have alle dele til den.
    Jeg har selv startet med en Blade MCpX, men den kræver en del indendørs plads. Fixed Pitch er nemmere at lære først. Det giver god mening at starte billigt, da din næste helikopter sikkert kun bliver en skridt mod noget sjovere eller vildere

• #5   14. maj 2015 Blade sr120 og msr er gode og robuste begynder helikoptere. Jeg startede selv med en msr og har nu en flok align 3d helikoptere.
    Hold dig fra kina kopier. De flyver dårligt og det er besværligt at finde dele.
    Når du skal videre til 3d så lad være med at købe en lille helikopter. Det er nemmere at lære med en 450 eller større.

• #6   14. maj 2015 Har en blade 120 sr og jeg syntes den er lige i overkanten til stuen men flyver rigtig godt

• #7   14. maj 2015 Det er IKKE tilladt at flyve med en 450 størrelse i en hal , med mindre at
    at du selv ejer hallen.. Og det kommer nok heller ikke til at gå særligt godt.. Den
    skal du nok få smadret hurtigt.. Så køb heller en Blade mCPX bl, den kan du
    flyve udenfor med og indedørs , og den kan tåle en del.. og i reservedele koster
    den næsten intet..

• #8   14. maj 2015 En rigtig god begynder Heli er Blade 200 SR X.
    Den er nok lidt stor til stuen, men med dens 3 indstillinger er der noget helt fra begynder og lang tid frem, med mindre du er Ninja hurtig til at lære og din hjerne kan styre dine tommelfingre til perfektionisme allerede nu.

• #9   15. maj 2015 En 450'er indendørs.
    NO GO, det er ikke lovligt, og desuden livsfarligt.
    Den kan klippe både fingre og armen af uden problemer.
    Start med en Blade MCPX brushless eller en Blade 120.
    Men gør dig klar.
    Det er IKKE så nemt som den Harald Skraldborg ting.
    Du vil 100% syntes at den lorte heli må være istykker når du prøver en 3D første gang.

Jeg ville vælge MCPX og en Spektrum DX6i.
    Jeg har en video der fortæller dig hvordan du sætter den op så den er til at styre for en begynder.
    Bare et godt råd.
    120'eren er for stor til stuen, mens MCPX godt kan flyve udendørs.

• #10   15. maj 2015 Hej tak for jeres gode anbefalinger.:) elgen har kigget lidt på den blade 200 SR X men synes 2000 bliver lige i overkanten, men tænker hvad med de walkera er de noget værd eller ? Synes deres pris klasse ligger lidt under blade's men flyver de så også efter det. tænker jeg max vil smide 1200 ca smiley

• #11   15. maj 2015 Hvis du vil have noget ordentligt så koster det lidt.
    En Blade 200SR RTF koster 1740,- inkl sender plus porto.

Walkera er et godt produkt, men du vil få svært ved at skaffe dele, og der er næsten intet tun eller bling bling til dem.
    Det er der til overflod til Blade...

Desuden er der absolut flest mennesker der har erfaring med Blade også, så der er også mest hjælp og råd at hente.

• #12   15. maj 2015 X3m hvad med den blade 120 SR det er vel en fin en til 1200 RTF :)?

• #13   15. maj 2015 Det er billigt nok.
    Men...
    Senderen du får med, er ikke noget du kan bruge bagefter, og den udgift skal du huske kommer, når du så vil mere end bare at flyve rundt.
    120 SR er så vidt jeg husker IKKE 3D, altså kan den ikke pitche negativt, så du kan lave stunts og flyve på hovedet..

En Spektrum DX6 koster i omegnen af 8000,- den kan bruges fremad til både fly og helikoptere, altså en engangsudgift.
    Så får du gså mulighed for at justerer på hvordan helikopteren flyver.
    Dvs at du kan justerer "Det Svære" ud af foreksempel en MCPX.
    Og Helikopteren bliver således også billigere.

Det er bare et råd fra en der også startede med en billig 2 kanals helikopter.

• #14   15. maj 2015 Jeg giver x3 ret i at man bliver meget gladere for sin helikopter hvis man har en ordentlig sender. Jeg startede med en Spektrum dx6i og har efterfølgende opgraderet til den nye udgave dx 6.
    En Spektrum dx6i kan man finde brugt til få penge. Og så er der frit valg på helikopter

• #15   15. maj 2015 X3 kan du ikke link til den du vil anbefale og fra den side du synes smiley det med senderen det forstår jeg ikke lige du vil anbefale jeg køber en sender til 8000 smiley eller hvordan skal jeg lige forstå det :b

• #16   15. maj 2015 Undskyld 800,- Ikke 8000...

• #17   15. maj 2015 DX6i koster 1040 fra ny MED modtager smiley
    http://www.rc-netbutik.dk/product.asp?product=3636

Kan som sagt bruges til både fly og heli. Op til 10 forskellige modeller.
    Den har en god rækkevidde og et yderst stabilt link ^^

• #18   15. maj 2015 Sender
    http://www.rc-netbutik.dk/product.asp?product=856
    Og til Blade produkter behøver du ingen modtager til, de er bygget ind i helikopteren...

MCPX

http://www.rc-netbutik.dk/product.asp?product=2614

Husk at købe et ekstra batteri eller to
    Og en bunke rotorblade og hale blade.
    Dem kommer du hurtigt igennem. smiley

Ellers er der en rigtig god forhandler her, der er ingen problemer med at sende ham penge, det du bestiller, det kommer også.

http://www.fast-lad.co.uk/store/

Men husk, Der er yderst vanedannende.

• #19   15. maj 2015 Blade 120 er ikke med variabel pitch. Den er en stille og rolig begynder helikopter der hurtigt bliver lidt kedelig.
    Jeg har selv haft mere ud af blade msrx som begynder. Der er lidt mere spræl i og den kan flyve ret hurtigt.

• #20   15. maj 2015 Og for fremtiden, så køber du disse modtagere, der også passer til din DX6i

http://www.rc-netbutik.dk/product.asp?product=3404

• #21   15. maj 2015 Ronny A.
    Jeg har et setup til MCPX hvor den er lige så let at styre som en mCX2...
    Min datter på 5 kan styre den...

• #22   15. maj 2015 X3 det setup ville jeg gerne prøve.

• #23   15. maj 2015 så jeg skal op i 2300 ca før jeg får en ordentlig heli, men kan den så også flyves uden for, da det var jo lidt en indendørs jeg søgte. Og er det ikke lige før man bare skulle tage springet 2000 mere op og købe en t-rex 450 er det ikke det de koster for ny ??

• #24   15. maj 2015 Jeg valgte at købe en brugt Trex kopi men der er virkelig meget der skal være indstillet korrekt før den kommer i luften. Jeg smed den på hylden og valgte noget mere bruger venligt. Nu flyver Jeg med Blade McpX mest ude, og også gerne inde, men det kræver en del m2 uden nogle forhindringer for at få glæde af den inde. Hvis det ikke blæser er den også super uden for. Min Blade 200 SR X flyver jeg meget med. Super lang flyvetid og enormt nem da den selv retter op. Selvom du tæmmer en McpX vil den stadig ikke rette sig selv op. Men lige så snart du bare kan holde en af disse helikoptere i luften, så kan man også sagtens flyve en 450. Den er meget mere stabil og nemmere at have i luften. Man skal bare sætte sig ind i tingene og hvordan den skal justeres.

• #25   15. maj 2015 Men der kan være lang vej med at lære at flyve en "rigtig" 6 kanals helikopter "frit".
    Det kan for nogle tage meget lang tid at lære, og blive rigtig dyrt.
    Jeg valgte selv at starte med en dx6i og T-rex 450.
    Du skal vide at der kan komme nogle seriøse udgifter oveni, i form af reservedele osv.
    Mit råd ville være først at tage ned i en klub lige og opleve hvad det er for nogle maskiner de har, inden du investerer den slags penge. Jeg er sikker på at de vil forklare dig alt om det.
    Jeg har selv brugt over 2000 på reservedele i begynderfejl.
    En god sjat af disse kunne dog være sparet ved at flyve i klub smiley
    Og som Elgen siger, kan det virke lidt overvældene for en begynder, med de mange ting som skal justeres, hvilket bare er endnu en god grund til at besøge en klub og suge til sig smiley

• #26   15. maj 2015 Der er en fin lille video her.
    Settings jeg lavede er for DX8, og der virker det stadig spot on.

https://www.youtube.com/watch?v=g2bLLhM8_QA

Men, ja, vent lidt med en 450'er.
    Det er et mega stort spring at tage, og et stæt blade koster en del mere end dem til en MCPX eller 200...

• #27   15. maj 2015 Her er min egen Video.

https://www.youtube.com/watch?v=wV104HsV8u0

• #28   15. maj 2015 Med hensyn til reservedele, så har jeg ikke skiftet særlig meget på min McpX, men min blade 200 SR X gå i stykker bare man snitter et vådt græsstrå.

• #29   15. maj 2015 X3.-- det bliver en mcpx, kan høre på det hele også det jeg har læst ved siden af, at det bare er MASKINEN, til dem der ikke er hoppet på de store endnu :b så Tusind tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
IndenDørs Helikopter

Annonce