{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

Ny børstebandit {{forumTopicSubject}}

Så kom den endelig den nye børstebandit (Graupner inline 700M) bestilt og hentet hos Holte modelhobby, testkørt i skov og grusgrav, konklution den har masser overskud og et moment der rykker, den er bygget til 24V jeg forsyner den med 11,2V fra et Li-Po og det er nok, den køre ca. en halv time på 3200Ma Li-Po batt.
Motoren er egentlig udviklet til RC både ifølge Graupner's hjemmeside, men det ser ud til den fungere fint på en E-maxx.
Prisen er 1038,-kr. og det er godt givet ud, den motor vil med den konfiguration holde læææænge.
Billeder kan ses under min profil smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny børstebandit
  • #1   10. dec 2005 Jeg har testet den med 24V men kan ikke få det til at virke med den regulator jeg har, måske den skal stilles i fekvensen, der er 10000000000 muligheder i den regulator jeg har, jeg gør dog ikke mere ved det for det virker som det er, hvis den får mange flere omdrejninger end den har nu ryger alle lejer og div, omdrejningerne stiger jo mere pr. volt jeg forsyner den med, og der er rigelig ryk i den nu og mere moment end med min Mega motor.

• #2   10. dec 2005 jeg køre ikke med andet end Li-Po, det kan levere de amp. der skal til en børsteløs motor, når den får meget mere end 12V er det som om timmingen mellem motor og regulator ikke kan finde ud af det, men jeg får ikke mere ud af det andet, end at skulle geare mig ud af alle de omdrejninger den så ville få.

• #3   10. dec 2005 Gav du kun 1038 for motor og fartreg. ?
    Eller var det kun motoren ?

• #4   10. dec 2005 Hi Henrik.

Rudi viste mig din motor ned i butikken, lækre sager må jeg sige !! savle, savle !! Hvad koster og hedder din fartregulator, der kan styre sådan et kraftværk ?

Da jeg så motoren og hørte den skulle bruges til off-road, bemærkede jeg, at kuglelejrerne var helt blottede og uden gummiforsegling. Du må da få en masse støv og sand i dem på kort tid. Med de omdrejninger virker et sandkorn som en håndgranat i kuglelejrerne !!

Ud over det, må jeg sige, at det var en utrolig lækker motor- tillykke med den !

mvh JessK

• #5   11. dec 2005 jess: Min fartregulator er en shultze fut-18.97KW.gra 6-18 Ni/2-5 Li, 97/128A...artikel-nr:87502....pris 2924,00 kr.
    jeg er ikke nervøs for kuglelejet jeg har kørt en del med en Protec megamotor der også har åbne lejer der har aldrig været problemer med skidt i lejet, nu køre den heller ikke med de vilde omdrejninger ved 24V går den 36000 omdrejninger jeg forsyner den med 11,2V det vil sige den max har 16800 omdrejninger, og et moment der rykker

• #6   11. dec 2005 Ja, det er lækre sager, de børsteløse "monstertrækkere".

Kommentér på:
Ny børstebandit

Annonce