989 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

nitro, kan det betale sig? nitro, kan det betale sig?

Hej

Jeg har længe gået med spekulationer om at købe en nitro-buggy.

Men....
Kan det passe at der er flere og flere der går overtil el? er nitrobiler ved at blive udfaset?
Jeg kunne godt tænke mig at prøve at køre løb(har aldrig prøvet) men kan det virkelig passe at der stortset ikke er offroadbaner på sjælland udover de tre oppe omkring KBH(Er selv fra Falster)? Kan godt se at man nok i længden sparer penge med en el-bil, mht nitro, og de desuden er mindst ligeså vilde...

Selvfølgelig kan ingen af jer træffe valget for mig, men jeg ville gerne høre lidt pros/cons omkring det at investere i en nitrobil.

Forresten.... Er det flovt at stille om i en begynder-klasse(hvis det findes) i en alder af 32 år? smiley

Håber I vil komme med vise ord!!!

Admin: Beklager hvis jeg har skrevet det forkerte sted, men så må du hjertens gerne flytte indlægget...

Vi ses!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nitro, kan det betale sig?
  • #1   28. jun 2015 Først og fremmest er der ikke meget RC hobby der kan betale sig med mindre man er verdens bedste med en masse sponsorer i ryggen smiley Mht. dit spørgsmål går det an på dit temperament. Nitrobiler og navnligt buggy 1/8 er hobbyens svar på formel 1 og det vil formentlig ikke ændre sig. Elbiler er lige så hurtige, men for folk der har arbejdet med nitro, mangler lyden og charmen. Når det så er sagt er lærekurven væsentligt stejlere med nitro og det kræver dedikation og tålmodighed for at få styr på den ekstra dimension. Til gengæld vil jeg påstå at det er lige den ekstra grad federe når det hele fungerer. Med andre ord er det op til dig om du vil have højere sværhedsgrad og mere skruetid mod at få lyden etc. eller om det bare skal køre med lidt mindre skruetid og til gengæld være lydløst. Bortset fra det; er 1/8 offroad overhovedet en klasse til løb herhjemme?

• #2   28. jun 2015 så vidt jeg har læst er der da noget løb ved rckongen, greve, hillerød og bjæverskov, samt Skanderborg, tror jeg.... så også en film på youtube, hvor der var en til DM i offroad i greve.....

• #3   28. jun 2015 Jeg er udemærket klar over der køres DM på de baner - Jeg har undersøgt og der køres også EL-buggy jf. DMSU.dk Selv tak for svaret

• #4   28. jun 2015 Begynderklassen hedder sportsman, hvor der køres med både el og nitro buggy og truggy. Nej jeg synes ikke det var pinligt at stille op i sportsman som 40 årig. Ved ikke om der er det helt store at spare ved el. Hvis du vil køre løb så skal du næsten have 2 (sæt) batterier og en lader og strømforsyning med noget power i.

• #5   28. jun 2015 Der bliver kørt masser af 1:8 løb i DK.
    Der er faktisk flere der tilmelder sig med en nitro bil end med el.
    Jeg køre selv el og syndes det er fedt nok, men kan godt se at det vil være lidt federe at køre nitro. Der er bare for meget arbejde i det man skal være meget tålmodig og som sagt er lærekurven meget stejlere.
    Som det er nu vil jeg ikke forsøge mig med nitro, men måske en gang i fremtiden...
    Det er overhovedet ikke pinligt at stille op i sportsmand! Der er flere voksne der køre den, men der er ikke nær lige så mange der køre den. Nogen gange er der kun 1-2 tilmeldte.

• #6   28. jun 2015 jeg ville helt klart holde mig til el. da det som nicolai antyder er en ret dyr Hobby, med mindre man har sponsorer...
    men ok, hver sin smag!..
    jeg er bare mest til el. og har kun selv el rc...
    har dog haft nitro, men byttede det til en el-bil herinde!..
    da jeg mest er til gammelt Tamiya og skruer på nok projekter allerede i forvejen...

Men held og lykke med det!!.. smiley

Kommentér på:
nitro, kan det betale sig?

Annonce