2.509 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

ny bil kan ikke starte - benzin bil 1:5 ny bil kan ikke starte - benzin bil 1:5

Hej hej

Jeg har lige fået min en monster truck , men jeg kan ikke få den til at starte. jeg har hældt aspen 2takt (den røde) på og trykket på boblen på cylenderen.
når jeg trækker i starteren sker der lige præcis ingen ting... det ender bare ud i at der spøjter benzin ud af udstødningen ... slår jeg chokeren til, så kommer der endnu mere benzin ud af udstødningen synes jeg, så chokeren har jeg undladt at bruge.

bilen er helt ny og motoren har aldrig været i gang.
jeg går ud fra at H og L står som de skal, så den har jeg ikke stillet på endnu

er der nogle som kunne ha nogle ider til hvad der kan være gået galt ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ny bil kan ikke starte - benzin bil 1:5
  • #1   29. okt 2015 tryk på boblen på med choker træk i snoren når den giver lyd fra sig men går ud igen tager du choker fra og river i snoren igen så skulle den starte...

men hvis du har druknet den (benzin ud af udst) pil dit tændrør ud og træk et par gange uden så du får benzinen ud af cylinderen.
    Man kan mange gange få liv i en 2 takt motor der er druknet ved at tage choker af give fuld gas mens du trækker i snoren

• #2   29. okt 2015 Og hvis du ikke har grundindstillet karburatoren så gør lige det smiley
    Du må aldrig gå ud fra at den står som den skal selv om den er helt ny

• #3   29. okt 2015 evt kig i denne tråd for indstilling af karburatoren

http://www.rcgalleri.dk/forum/teknik/122299-26_cc_zenoah_kaburator

• #5   29. okt 2015 af hjerte mange tak ... det vil jeg prøve med i morgen smiley
    jeg skal nok skrive hvordan det er gået

• #6   29. okt 2015 Hvis tændrøret har været vådt (hvilket det har når du har haft den druknet), så er det en god ide lige at brænde det af over en gasbrænder. Det hjælper den så også med at starte bagefter hvis du monterer det varmt.
    Altså ud med tændrøret. Hold det med en tang der hvor tændrørshætten sidder og stik så enden hvor gnisten springer ned i gasflammen (f.eks. gaskomfur). Når så du har brændt det af et par minutter så monterer du det igen (med tang, da det er varmt). Og så prøver du at starte. Det har virket i 100% af tilfældene hos mig, både på 2 og 4 takt motorer.
    Men hvis motoren har været druknet er det som andre skriver også vigtigt at få tømt motoren, så husk at hive i snoren med tændrøret ude.

• #7   30. okt 2015 jeg er lidt ude i om tændrøret overhovedet knister
    men gør det det så gør følgende

tøm en motor bedst er at skrue tændrøret ud
    vend motoren på hovedet og træk et par gange i den så der ikke kommer damp mere ud hvor tændrøret sad
    pust engang på tændrøret
    monter tændrør
    skruerne på din karburator skruer du helt i bund og hiver i snoren til den starter .
    når den har været igang så lad den gå ud så ved du 100% at den er tømt for benzin .
    så indstiller du karburator igen
    til grundindstilling

profilbillede
  • #8   2. nov 2015 Så har jeg fået bilen starte ... fejlen var at chokeren stod ned af hele tiden og det havde jeg regnet med at var slået fra .. det har så vist sig at det var forkert ...

Kommentér på:
ny bil kan ikke starte - benzin bil 1:5

Annonce