ny bil kan ikke starte - benzin bil 1:5 ny bil kan ikke starte - benzin bil 1:5
Hej hej
Jeg har lige fået min en monster truck , men jeg kan ikke få den til at starte. jeg har hældt aspen 2takt (den røde) på og trykket på boblen på cylenderen.
når jeg trækker i starteren sker der lige præcis ingen ting... det ender bare ud i at der spøjter benzin ud af udstødningen ... slår jeg chokeren til, så kommer der endnu mere benzin ud af udstødningen synes jeg, så chokeren har jeg undladt at bruge.
bilen er helt ny og motoren har aldrig været i gang.
jeg går ud fra at H og L står som de skal, så den har jeg ikke stillet på endnu
er der nogle som kunne ha nogle ider til hvad der kan være gået galt ?
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 20 RC-enheder: 10 Emner: 21 Svar: 70
men hvis du har druknet den (benzin ud af udst) pil dit tændrør ud og træk et par gange uden så du får benzinen ud af cylinderen.
Man kan mange gange få liv i en 2 takt motor der er druknet ved at tage choker af give fuld gas mens du trækker i snoren
okt 2011
Følger: 28 Følgere: 31 RC-enheder: 3 Emner: 4 Svar: 253
Du må aldrig gå ud fra at den står som den skal selv om den er helt ny
okt 2011
Følger: 28 Følgere: 31 RC-enheder: 3 Emner: 4 Svar: 253
http://www.rcgalleri.dk/forum/teknik/122299-26_cc_zenoah_kaburator
okt 2015
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 10 Svar: 32
jeg skal nok skrive hvordan det er gået
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
Altså ud med tændrøret. Hold det med en tang der hvor tændrørshætten sidder og stik så enden hvor gnisten springer ned i gasflammen (f.eks. gaskomfur). Når så du har brændt det af et par minutter så monterer du det igen (med tang, da det er varmt). Og så prøver du at starte. Det har virket i 100% af tilfældene hos mig, både på 2 og 4 takt motorer.
Men hvis motoren har været druknet er det som andre skriver også vigtigt at få tømt motoren, så husk at hive i snoren med tændrøret ude.
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 35 RC-enheder: 7 Emner: 9 Svar: 552
men gør det det så gør følgende
tøm en motor bedst er at skrue tændrøret ud
vend motoren på hovedet og træk et par gange i den så der ikke kommer damp mere ud hvor tændrøret sad
pust engang på tændrøret
monter tændrør
skruerne på din karburator skruer du helt i bund og hiver i snoren til den starter .
når den har været igang så lad den gå ud så ved du 100% at den er tømt for benzin .
så indstiller du karburator igen
til grundindstilling
okt 2015
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 10 Svar: 32
ny bil kan ikke starte - benzin bil 1:5