1.376 visninger
|
Oprettet:
Zenoah cylinder {{forumTopicSubject}}
Jeg har flere Zenoah cylindere til at ligge, uden vedhæftet mærke med ccm.
Er der en måde, eller teknik til hvordan man kan læse, og eller finde ud af hvilken størrelse ccm de har???
På forhånd tak!!!
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 48 RC-enheder: 6 Svar: 170
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 48 RC-enheder: 6 Svar: 170
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
http://www.goped-scooter-tuning.de/infos_de/chungyang_infos.html
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 35 RC-enheder: 7 Emner: 9 Svar: 552
men kik her en liste jeg laved for flere år siden over zenoah
du skal også huske
2 bolt motor hedder
g230
g260
g290
4 bolt hedder
g240rc
g270rc
g290rc
http://www.hpibajafan.dk/smf/index.php?topic=10831.msg104789#msg104789
apr 2007
Følger: 53 Følgere: 25 RC-enheder: 2 Emner: 9 Svar: 100
32 mm er 23 cc
34 mm er 26 cc
35 mm er 28 cc
36 mm er 29 cc
lægger du dertil en +2 mm krumtap bliver det sådan her så vidt jeg husker
36 mm +2 mm er 30.5 cc
Derud over er krydspinden, og nålelejet forskellige afhængende af dia. på stemplet. Forstået sådan at du ikke kan bruge en krydspind og nåleleje fra en 23cc til en 29 cc
kryds pind størrelse
25 mm til 32+34 mm stempel CY motor
26mm til Zenoah 32 mm
28 mm til 35 mm stempel
30 mm til 36 mm stempel
Håber det var til lidt hjælp.
I må ikke hænge mig op på det 100%, men mener det er sådan.
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 35 RC-enheder: 7 Emner: 9 Svar: 552
så selvom den er flot og ren kan den godt være slidt .
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 35 RC-enheder: 7 Emner: 9 Svar: 552
okt 2016
Svar: 10
apr 2007
Følger: 53 Følgere: 25 RC-enheder: 2 Emner: 9 Svar: 100
Den motor fik nye lejer, simmerring og pakninger HVERT år, i de 9 år jeg havde den.
Desuden fik den en ny motor blok fordi jeg havde et meget voldsomt crash med den. så hårdt at blokken flækkede. men cyl. og stempel var det samme i alle årende.
Den motor har kun kørt på aspen 2 takt og kun med det olie der var i dunken. dvs. 2% eller hvad der nu er.
Så den må siges at være kørt ind. Men klart den havde måske tabt lidt på toppen, men nu hurtig nok til mig. For hurtig.
Ved ikke om i kan bruge den information til noget. men har gjort sådan med ALLE de Fg´er jeg har ejet dvs. 5-6 stk.
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 35 RC-enheder: 7 Emner: 9 Svar: 552
Men skifter man tit stempel ring osv holder den længere .
Nu kører jeg selv med hårdt tunnet motor og efter et par løb kan man hører den taber pusten og der har den måsket kørt 10-15 liter .
Den kan sagtens kører videre men skal man have de sidste 5-10% igen skal man skifte motor mere ofte .
Der er også meget forskel på om motoren kører på en 2 wd eller 4 wd .
Motoren bliver slidt noget hurtigere på en 4 wd da den er noget tungere og få igang og kræver mere af motoren .
Den viden jeg har er baseret på egne motorer
Og har vel haft små 25 tunnet motor gennem hænderne og stort set prøvet samtlige motor på market .
Men kører Idag kun med tunmotorer fra milligan da alt er hånd tunnet i Danmark .
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
Hvad mener du med at du kun har brugt den olie der var i dunken??? hvilken dunk??? Mener du det som er i Aspen???
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
Men kører Idag kun med tunmotorer fra milligan da alt er hånd tunnet i Danmark skriver du, hvad er det for en motor???
Hvad mener du med at alt er håndtunet i DK???
okt 2016
Svar: 10
kan man få et link til ham milligan?
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 35 RC-enheder: 7 Emner: 9 Svar: 552
Milligan er også bruger herinde .
Og det jeg mener med at det er lavet i hånden er han fræser ud i hånden de steder motor kan lide det .
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
apr 2007
Følger: 53 Følgere: 25 RC-enheder: 2 Emner: 9 Svar: 100
Jeg har kun det i der er fra fabrikken i aspen dunken. De gange jeg har kommet mere i, har mine motor gået dårligt. Jeg havde en marder med en meget hårdt tunet motor. Den bil var/er en legende på Sjælland og Odense rc bane.
Men den motor der var der prøvede jeg at kører med 4% olie. Og da jeg åbnede motoren så var den fyldt med olie. Men jeg ved andre som har kørt på feks. V-power de har haft behov for 4%. Så det er vad man er til. Det har skabt store diskussioner hvem der bruger hvad. Mit råd er. Lyt til alle råd du/i får og så dan din egen mening.
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
apr 2007
Følger: 53 Følgere: 25 RC-enheder: 2 Emner: 9 Svar: 100
Husk..... den er smører godt, kører godt.
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 35 RC-enheder: 7 Emner: 9 Svar: 552
Så vil jeg sige det sådan at en højtydende 2 takter kræver gode olier for at bevarer smøringen .
Jeg er ikke tilhænger af kun 2% olie
Jeg kører med aspen 4 takt med 3-4% olie
Jeg bruger castrol xr77 som er til højt ydende 2 takter
Og jeg kommer aldrig til at kører med aspens færdig blandet .
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
Putter du så Castrol olie i Aspen, eller misforstår jeg dig???
Ville du så opfordre mig til at skifte til den blå Aspen og ikke den røde til de hårdt pumpet og tunnede motorer, eller alle bilerne og bådene jeg har evt???
Jeg har altid bare brugt den røde aspen og ikke andet, men er måske derfor jeg skifter så ofte cylinder fordi de mister kræfter/power
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 35 RC-enheder: 7 Emner: 9 Svar: 552
Vi får ingen effekt men en meget koldere motorgang som er godt til at få cylinderkits til at holde .
Når vi kører med 4% i en motor der har kørt 30-40 liter kan vi se lidt sod på toppen af stemplet intet andet .
Zenoah cylinder