879 visninger
|
Oprettet:
Paddel justering på Helikopter {{forumTopicSubject}}
Hey der
Har lige købt en Falcon 3D helicopter og været ude og prøve et par gange og har smadret rotorblade et par gange...Argh!! Damm det er svæt det her... Nå men det er vel en del af læreprocessen.
Nå men mit spørgsmål lyder sådan her... hvordan skal de to paddels der sidder på hovedrotoren sidde når pitch er i nul skal de begge stå 100% vandret??
Nu har jeg lige sat mit tredie sæt rotorere på og har sat mig for ikke at smadre flere af dem..... i hvert fald for nu. Jeg har fået justeret rotorbladene men de her paddels er jeg lidt i tvivl om..
Jimbo
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.504
Ja Padler skal være 100% vandrette.. eller så tæt på som mulig
Har du træner understel på? Det kan redde mange rotorblade
Karsten
nov 2005
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 43
Men jo har træningsstel på, men første gang skøjtede den sidelæns hen af gulvet og ind i en kommode og anden gang var jeg kommet i luften og havde den haft oppe og svære nogle gange, men var kørt træt tror jeg. og lige pludselig tog fanden ved den, og den høvlede sidelæns ned i asfalten. Heldigvis har der indtil nu kun været skade på rotorerne.. men sgu da meget godt at kunne få den i luften allrede anden gang man prøver..... synes jeg altså.
Men tak for dit svar Karsten. vil justere dem ind.. forresten er det normalt at man skal have en halv rulle tape på den ene rotor før de er i balance??
apr 2004
Hvis du ikke har en simulator, så burde du nok overveje een..
Hvad for en Helikopter har du ?
Karsten
nov 2005
Nå men nu vil jeg i seng min paddler er blevet justeret og rotorerne er afbalanceret med en ordenteligt plade tape, men den er rolig nu og nu skal den prøves igen i weekenden.
Nu vil jeg i seng.
Tak for dine svar.
Jimbo
apr 2004
Karsten
nov 2005
Men det kommer nok en dag...
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 10 RC-enheder: 4 Emner: 42 Svar: 420
Hvis du vil gøre noget meget godt for dig selv og andrer så tag og opsøg en Klup i nærhed af hvor du bor..
Husk nu det er legetøj men det er Farlig legetøj.... Så derfor skal sikkerhed komme i første række
aug 2006
RC-enheder: 1 Svar: 42
Paddel justering på Helikopter