581 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

savage 3.5 værdi? savage 3.5 værdi?

hey.

købte sådan en savage 3.5 i sommers og der har ikk været andet end problemer med den for mig.. det var min første bil så ved jo ikk så meget om det.. nå men den bliver ved med at æde de skide spur-gear uanset hvad jeg gør. ellers kører den rigtig godt og hurtigt. den har fået installeret roto-start fordi snoren knækkede første dag jeg havde den. der er ikke noget andet end det med at den æder de 2 tandhjul fra motor til gearkasse.. og jeg kan så ikk få det ordnet og har ikk job mere så har ikk råd til at bruge flere penge på det. og så er en af køleribbene på motoren røget af. eller halvdelen af den. har desværre ikk nogen billeder af bilen men håber da i kan hjælpe mig med værdien på den. der kommer alt med til den og den har kørt cirka 2.5 liter niitro

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  savage 3.5 værdi?
  • #1   6. dec 2006 Hmm ... Nu er savage's ikke i så høj kurs mere, da der er så mange af dem rundt omkring. Til salg vel og mærke. Men vil skyde på alt mellem 1500.- og højst 2000,-. Men det tror jeg desværre er lidt urealistisk.

Kølribberne betyder ikke det vilde. Udover værdien self. Men for motoren ikke det store. Er der ikke nogle hop ups på den ? Altså "tuning" som f.eks. dirt bonz dæk/fælge, tun udst. osv. ? Det ville jo hive lidt op i prisen jo..

• #2   6. dec 2006 den er 100% standard bortset fra at der siddder alu tandhjul som spurgear som jeg har købt i en hobby forretning til den... og jeg har strammet møtrikken helt ind og så srkuet den 1½ omgang ud som der står i bogen

• #3   6. dec 2006 ja men fatter bare ikk hvorfor fanden det bliver ved med at gå i stykker.. men gør jo nok et eller andet forkert

• #4   6. dec 2006 Det er fordi motoren ikke bliver stillet ordentligt ind på motoren. Der må ikke værre hverken for meget eller for lidt rum mellem gearene. Det er også det svageste på punkt på en savage.

Det skal værre sådan, at man kan mærke at den giver sig en lille smulle nede på klokken. Det tjekker du ved at sætte en finger på klokken, så den ikke kan dreje ... så prøver du og dreje på spurgearet...vis du kan lave et lille ryk med spurgearet uden klokken drejer, så er den indstillet rigtigt. Men det kræver tålmodighed : )

Du sagde også du havde skiftet dit spurgear ud til et metal. Så har du for håbentligt også husket, og skifte din clutch bell ud til en som kan holde til metal spurgearet. For vis du kører med std. cluth bell, og metal spurgear, og motoren ikke står rigtigt ind på klokken, ja så er det abre klokken der ryger : P

Mvh
    Mike Elmhøj

• #5   6. dec 2006 ja det er også alu

• #6   6. dec 2006 hvad så med gearkassen..? grunden til at den har det tandhjul og at det går forholdsvis tit i stykker er for at skåne gearkassen...

havde en kammerat der havde metalspur og aluklokke... det resulterede i at han var nød til at investere i en ny gearkasse lige pludselig...

• #7   6. dec 2006 gearkassen er helt fin..

• #8   7. dec 2006 okay... hmm.. jamen i så fald ville jeg sætte den til maks 2000kr... der er snart så mange af dem til salg at den ikke kan sælges for mere...

plus at nyprisen er faldet en del efter savage X er kommet på markedet...

tror du skal være heldig hvis der er nogen der vil give 2000 for den... smiley

Kommentér på:
savage 3.5 værdi?

Annonce