hvorfor {{forumTopicSubject}}
halløj i skoven...
sad og snakkede med en Buddy..
Og snakken kom hurtigt ind på valg af motorsæt til crawl/scale/trail biler..
Vi holder begge på at brushless er vejen frem.. blandt andet pga programmerings mulighederne og at man både kan have low end kontrol og fart til når der er behov for det.. samt minimal vedligeholdelse
Vi er begge rimeligt glade for Castle creations og deres grej..
Det eneste vi kan komme frem til er fordelen ved brushed er det er billigere og simpleste løsning.
men er der noget vi har overset?
apr 2015
Følger: 75 Følgere: 119 RC-enheder: 33 Emner: 29 Svar: 416
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.944
Brushless er både mere effektivt og nutidigt, men der skal et ret fint sæt til med sensor i motoren for det kan køre glat v langsom kørsel.
Har siden min første SCX 10 i 2011 druknet to brushless esc’er, en tredie gik op i røg.
Siden har jeg kørt med gode kul motorer, de klarer det absolut lige så godt og på en 3-4 timers tur klarer de uden skifte batteriet på 5000 mah.
Har Axial AE5 + Holmes Hobbies motor i Preben på 2S, og Hobbywing 1080 og Tekin 35T på 3S i Hæmoriden.
På en god traditionel crawler esc som 1080 eller Tekin FXR er der mindst de samme programmerings muligheder som avancerede brushless.
Kigger man lidt med hvad folk kører med i udlandet til store seriøse konkurrencer, ja så er gode kul motorer suverænt det foretrukne driv middel.
maj 2010
Følger: 16 Følgere: 59 RC-enheder: 7 Emner: 168 Svar: 1.099
feb 2013
Følger: 59 Følgere: 209 RC-enheder: 59 Annoncer: 5 Emner: 23 Svar: 1.126
Men det er bare min holdning , jeg har kørt med kulmotorer legede med ourunners i mine biler for ca 15 år siden og sværger til et sensor setup , dog vil jeg gerne prøve en af de holmes hobby revolver outrunnere med sensor men der er lige et par ting først der er højere oppe på ønskesedlen
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 67 RC-enheder: 4 Emner: 18 Svar: 197
dejligt med lidt input og erfaringer fra andre..
dog må jeg tilføje at mine mest driftsikre biler er de 2 der er brushless og med sensor
apr 2017
Følger: 32 Følgere: 10 RC-enheder: 4 Emner: 14 Svar: 226
I min X-ray T1 evo2 har jeg haft begge dele men endte på kul fordi at den motor/esc jeg lige har, har et blødere feel og den kører lige så hurtigt som mit brushless setup. Så det blødere feel blev afgørende. Ville nok få samme resultat hvis brushless havde sensor. Så det finder jeg ud af senere når jeg lige støder på et ikke alt for dyrt brushless/sensor setup her på sitet.
Resten er benzin biler, som er min absolut foretrukne trækhest over alle andre. Støjer af helvede til, laver et svineri uden lige og stinker. Jeg kan lide mine biler som jeg kan mine kvinder, dybest set.
maj 2015
Følger: 36 Følgere: 244 RC-enheder: 36 Emner: 85 Svar: 887
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Svar: 87
hvorfor