1.140 visninger
|
Oprettet:
Nybegynder Helikopter {{forumTopicSubject}}
Hep.
Jeg og en kamerat overvejer at prøve at flyve lidt helikopter.
Vi tænkte på at bruge ca. 1000kr hver på en maskine. Og det skal være med alt inklusive.
Jeg har kigget lidt på denne
http://www.hobbyfly.com/helikoptere/hughes_300_v3_r/c_helikopter_ekstra_pakke_da.html
Kan I ellers anbefale nogen?
Vi overvejer også måske fly i stedet, men kan ikke helt bestemme os. Begge dele tiltaler os. Vi har begge erfaring med RC biler.
Forresten, det skal være el. Selvom jeg tvivler på man kan købe en RTF enhed, benzin, til 1000kr
Hyg jer.
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.504
Karsten
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 31 RC-enheder: 10 Emner: 152 Svar: 422
har en der ligner
(link fjernet)
mar 2005
Følger: 27 Følgere: 39 RC-enheder: 25 Emner: 42 Svar: 492
apr 2004
Karsten
dec 2003
Følger: 1 RC-enheder: 1 Emner: 20 Svar: 53
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 RC-enheder: 7 Emner: 45 Svar: 443
Mvh.
Søren
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
Du for simpelhen bare ikke noget nyt eller brugt for de penge, med mindre det er noget der er sjovt 2 dage og så i skralderen med det, eller det er noget sjållet noget.
Jeg ville også selv have noget meget billigt til at starte med. Men man bliver kloger. For alt som er så billigt er til skralderen desvære (egen erfaringer da jeg heller ikke lyttede)
okt 2006
Så de eneste crash jeg har haft med den er fordi jeg enten har fløjet ud for række vide, (så den steg op til 30-40 meter før den faldt ned og jeg greb den, heldigvis ingen skader) og andet crash hvor jeg brækkede en stabilisator pind fordi jeg fløj for hurtigt med den... Men jeg har da heldigvis en ny, så den skal bare sættes på så er jeg klar til at flyve igen.
Jeg vil nu sige de billige elhelikoperer er det værd de er værd og kan fint bruges til at snuse til RC-helikopterverdenen, for at se om det er noget man skal komme videre med.
Mvh.
Søren
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 22 RC-enheder: 4 Emner: 38 Svar: 492
Jeg tror størrelsen har en del at sige, den jeg havde var ikke så tung, så den var meget vindfølsom.
Hvis jeg skal prøve igen engang, så skal det være en ordentlig helikopter, og så skal man regne med ca. 15000,- + de reservedele man får brug for når den "falder" ned.
apr 2004
ja ja ja ja ro på mulle..
Den Sceadu jeg har er en af de mest solgte herhjemme sidste år.. de kan købes for ca 12.000 kr flyveklar incl det første crash kit eller 2
Men du har ret, det løber op det skidt.. Men sjovt er det sku
Karsten
apr 2006
Nu håber jeg ikke du tager dette meget personlig.
Jeg har fuld respekt for at du syntes din helikopter er en god en, og du er glad for den.
Men for at være hudløs ærlig.
Så er den helikopter heller ikke meget værd og man er bedre tjent med at vente til man har flere penge end at købe den.
SKal forstås på den måde at den er lille og ingen vægt har = meget ustabil. Den har ikke ordentlige flyve egenskaber i form af ordentlig gyre og fjernbetjening.
Kan ikke udføre 3D flyvning. Den har fast picht som hurtig flyver meget kedeligt.
Men ja alternativ kunne være at købe sådan en. Men man skal have rigtig god vilje styrke og virkelig tror på sig selv for at lære og flyve med sådan en. Og når det så er lært skal man ud og have noget langt bedre med variabel picht. Så man kunne lige så godt havde sparet pengene og så købt noget ordentlig fra start af som også havde været nemer at flyve med.
Men stadi respekter at du er glad for din Hey!!! HummerSuppe <º)))>< | lige som jeg var for min jamara (somme måde at flyve på som din)
Men syntes desvære ikke man skal guide folk til at købe noget som man ikke selv ville stå inden for, og hvor folk meget hurtiger kan miste lysten til at flyve.
Torben L Det behøver dov ikke koste så meget. Med mindre man skal have alt og lidt ekstre for ggejls skyld.
Hvis man køber brugt (god ide at kontakte en som flyver i forvejen som kan tage med ud og tjekke grejet er i orden) så kan der spares mange penge med brugt.
okt 2006
Men fuld respekt for det, kan du da godt anbefale ham at gå ud og insistere i en heli til 5000 eller mere, men den koster vel også lidt gryn hvis den styrter, og han skal til at melde sig ind i klub og alt muligt...
Jeg startede bare med at købe sådan en billig heli fordi det lige var sådan en jeg kunne få med hjem sammen med nogle andre fra kina, og til tider kan jeg da godt indrømme at jeg nogle gange har fortrudt at jeg har brugt 900 kr. på det, men alt i alt syntes jeg ikke jeg har gjort et dårligt køb.
Men jeg kender en der har en Walkera #4 (ikke dobbelt rotor) den skulle simpelthen flyve super godt, den er så stabilt at man kan slippe fjernbetjeningen i hover i 5-10 sekunder kan også det med min Jabo II i ca. op til 5 sekunder, man skal bare afbsalancere/justere den ordentligt. Så jeg vil altså påstå at tro at de bare er dig og til dels mig med min super billige Jabo II kopi som kostede 600 kr. og self. de små helikoptere der kun vejer de 3-400 g. kan self. ikke flyve i vind eller jo har da været ude og flyve hvor trætoppene bevægede sig lidt. men nu har han da hørt lidt forskellige meninger og så må han jo handle efter dem, eller?
Jeg sagde bare hvad jeg ville købe hvis jeg havde 1000 kr. til det, og jeg kan jo kun anbefale det jeg har relativt gode erfaringer med, men anyways hvad han nu køber tror jeg nu nok, hvis han har tålmodighed og virkelig vil lære det ligesom mig, kan han godt lære at flyve med en helikopter til 1000 kr.
Mvh.
Søren (som er træt i fingrene nu)
dec 2003
Følger: 1 RC-enheder: 1 Emner: 20 Svar: 53
Endnu en gang tak for jeres indlæg. Men jeg ville ALDRIG bruge så mange penge på en helikopter når jeg ikke aner om det er noget jeg gider. Så hellere bruge 1000-1500kr på noget halvbilligt for at se om det er noget man gider inden man går ud og bruger 5-6000kr på noget som egentlig ikke er det man vil.
Men tak for svarene.
apr 2006
Den første helikopter (faktisk 2) var dragonfly 4.
Og jeg lærte aldrig at flyve med den. Værd gang jeg lettede røg den rundt og smadrede. Så blev så sur og solgte det.
Så gik der over et halvt år (hvis ikke mere)
Så blev jeg tilbudt den hirobo jeg har i min profil. Købte den og kørte så ellers på hvad karsten og de andre sagde.
Fly simulator er en rigtig god vej frem.
Koster. Men spare rigtig mange penge i crash.
Har en kammerat som der også købte helikopter. Men han var for nærig til at bruge 1800kr på en simulator. Så nu har han brugt 3 gange så mange penge på reservedele i stedet for, og er kommet meget lidt vider.
Nybegynder Helikopter