606 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Revo 3.3 spørgsmål // tips Revo 3.3 spørgsmål // tips

Hej med jer

Jeg er begyndt at kører med min revo 3.3 igen og har lidt spørgsmål til jer der ved mere om det end mig så jeg ikke behøver ag opfinde den dybe tallerken igen ?? hehe.

Jeg syntes den er “sunket” med sammen i affjedring så den er meget lav? Jeg har prøver at justere lidt på støddæmper men det giver ikke rigtig noget syntes jeg.

Udstødning hopper op af holder?
Min udstødning sidder jo fast på motor og så har den der jern pind som holder den, jeg syntes den hopper op af den værgang jeg har kørt en lille tur, er der nogen som har et trick til at holde den på plads? Jeg har prøvet og vippe lidt i pinden for den sidder lidt i spænd men det hjælper ikke noget.

Den sovser rigtig meget ud af udstødning, skal nitro biler gøre det eller det fordi den kører med alt for fed blanding?

Jeg syntes også den ryger meget skal den det? Jeg har ikke rigtig nogen andre RC biler jeg kan sammenligne med?

Er der nogen der måske kan hjælpe mig lidt med min spørgsmål ??

Er der noget jeg bør vide om bilen er du os velkommen til at fortælle lidt om det

På forhånd tak

Mvh Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Revo 3.3 spørgsmål // tips
  • #1   27. jul 2019 Når man giver gas og accelererer væk skal der være en fin blå røg ud af udstødningen.
    Ikke en kraftig. Meget røg og sovs i udstødningen tyder på at den går for fed.
    Hvis den kører for fed vil den typisk heller ikke kunne køre så stærkt at den skifter til 2. gear. Kører du for mageret holder motoren dog ikke længe. Mål temperaturen ved gløderøret med IR 100 - 120 grader og så ikke mere.
    Manualen til Revoen indeholder en meget fin beskrivelse af hvordan man indstiller motoren. Specielt tricket med at klemme på slangen for at indstille LSN har jeg brugt på alle mine biler.

Udstødningen har en pinolskrue som skal holde den fast på den lodrette pind.
    Er den spændt? (Måske faldet ud....)
    Alle skruer metal mod metal på sådan en fætter skal man overveje at bruge skruesikring.

• #2   27. jul 2019 Hej Tak for svar.

Jeg vil prøve og indstille den i dag efter temp. har kun indstillet på gefylen for at få den til at kører ;).
    Jeg har ikke længere manual, har haft bilen siden 06 og den har bare stået i et hjørne siden næsten. men nu er jeg blevet lidt huk på at "lege" med den.

Min har ikke nogen skrue på udstødningen så jeg må have fundet på et eller andet der kan holder den.

Tak for svar.

• #3   27. jul 2019 Hej igen

Hehe jeg fandt skruen nu sidder udstødning fast tak ;)??

Jeg har prøvet og se om jeg kan indstille motor efter ir temp.
    Men jeg syntes at temp kan svinge utrolig meget afhængig af hvor på køle tårn jeg måler hvis jeg måler ned hvor gløde rør er. Måler jeg sådan direkte er det en 75-85 grader men bevæger jeg den lidt rundt oven på køletårn stadig omkring gløde rør kan jeg måle helt op til 145 grader??

Måler jeg forkert eller hvad tænker du?

Mvh Lasse

• #4   27. jul 2019 Jeg plejede altid at pege den ned i hullet hvor gløderøret sad.
    Havde så skåret et firkantet hul i karossen i forruden, så vinden kunne komme ind og ramme køleribberne.
    Og når den kørte på 100-120 grader kørte den fint, og jeg havde ingen problemer med den i de år jeg havde den. Motoren havde masser af kompression og alt var fint da jeg solgte den.

• #5   27. jul 2019 Men kig også på røgen når du giver fuld gas - fin blå røg uden at den oser.

• #6   27. jul 2019 Okay super tak for hjælpen, så tror jeg den kører så godt som den kan komme til nu smiley for jeg måler som du beskriver tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Revo 3.3 spørgsmål // tips

Annonce