revo 3,3 fejl i gløderør ? revo 3,3 fejl i gløderør ?
jeg har lige fået min revo 3,3 i går. og kørte den til 100% efter manualen + 1 extra tankfuld med lidt fin tuning så godt som sådanne nybegynder nu kan. tog så hjem og lavede lidt after run ting igen helt efter bogen.. desuden skiftede jeg gløderøret ud dette andbefaler traxxas nemlig også at man gør efter den er kørt til. i dag skulle jeg så køre og bilen startede lige med det samme. og alt så helt findt ud. jeg kørte lidt rundt 2-3 min måske 1/3 tankfuld, jeg ville så tjække min temp og måleren sagde HI. dvs. over 250 grader. i det samme gik motoren ud. og efter det gik den hele tiden ud. motoren startede findt men gik ud efter 1 sek. og det var uanset om jeg lod den stå i tomgang eller gav lidt/meget gas. jeg prøvede mange gange. og prøvede også at stille lidt på div. samt tjække om motoren var oversvømmet. intet hjalp..så tog jeg hjem og skiftede gløderøret ud med det gamle jeg havde brugt til at køre bilen ind med. og så var der absolut ingen problemer.
Mit spørgsmål er nu har det været et forkert gløderør jeg har brugt, det jeg brugte var et NOSRAM R6. eller burte jeg have stillet på noget da jeg skiftede fra et originat traxxas til det andet. eller hvad fanden skete der ?
jul 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 33
Og man kan godt blive lidt nervøs som nybegynder nå man prøver at gøre det bedste og så sådanne noget sker. nu vil jeg jo slet ikke
sætte det andet Helt nye NOSRAM R6 jeg har i for det virkede jo ikke det andet. men på et eller andet tidspunkt skal der jo skiftes gløderør
jul 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 33
Morten HF: ja det kunne man tro. jeg spørger mest fordi at jeg ikke har så meget viden om dette, og jeg er ikke klar over om det gløderør jeg har købt kan være helt forkert til min motor. self. kan man købe noget der er defekt. men jeg ville bare ikke sette et magen til i hvis nu at det var at det var helt forkert.
Er der evt. andre der køre med en traxxas 3,3 motor der bruger de samme uden problemer ? eller hvad kan andre andbefale ?
jul 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 33
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 5 Emner: 6 Svar: 85
Det virkede fint - de org. gløderør er noget lort efter min mening!
jul 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 33
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 5 Emner: 6 Svar: 85
Så vidt jeg husker er det noget med at det varme gløderør får motoren til at accelere hurtigere (eller noget i den stil) - er ikke hel sikker.
jul 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 33
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 5 Emner: 6 Svar: 85
jul 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 33
Hvis det er så er det helt blankt. og tjækkede lige stemplet igen og det er ikke sort men brunt.
Desuden så skal jeg bruge rimelig mange kræfter for at dreje svinghjulet og den giver et lille puf i udstødningen for hver omgang. skulle komp. så ikke være ok ?
jul 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 33
Og nu er det jo mørkt så kan først prøve den i morgen.
Kommer sku til at sove dårligt i nat
jul 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 33
Jeg har dog et spørgsmål, nu var jeg jo extra påpasselig med at måle temp hele tiden. og uden body på vare den i snit 100 - 110. og max 130. men med bodyén på lå den på 140 - 160 og max på 180 grader.. er det ikke for meget ? eller hvor skal temp helst ligge. da jeg kørte den ind og også den tank jeg kørte efter lå temp på 110-130 med body og det originale traxxas rør. hvordan kan det være at den bliver så varm med det nye rør ?
jul 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 33
Hvad med mine temp er der ingen der vil komentere dette ? samt om det kan være skiftet mellem originalt og osram rør der kan give en så stor temp forskæl....
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 85 Svar: 415
jeg har en trx 2.5 motor i mn t-maxx jeg køre med et rossi r8 rør det vitker fint;)
min temp er normakt 120 til 130 c der køre den godt jeg ved ikk om der er så meget forskel på motorene.
apr 2010
Følger: 1 Svar: 1
revo 3,3 fejl i gløderør ?