928 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Ronni P
Ronni P
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 33

revo 3,3 fejl i gløderør ? revo 3,3 fejl i gløderør ?

jeg har lige fået min revo 3,3 i går. og kørte den til 100% efter manualen + 1 extra tankfuld med lidt fin tuning så godt som sådanne nybegynder nu kan. tog så hjem og lavede lidt after run ting igen helt efter bogen.. desuden skiftede jeg gløderøret ud dette andbefaler traxxas nemlig også at man gør efter den er kørt til. i dag skulle jeg så køre og bilen startede lige med det samme. og alt så helt findt ud. jeg kørte lidt rundt 2-3 min måske 1/3 tankfuld, jeg ville så tjække min temp og måleren sagde HI. dvs. over 250 grader. i det samme gik motoren ud. og efter det gik den hele tiden ud. motoren startede findt men gik ud efter 1 sek. og det var uanset om jeg lod den stå i tomgang eller gav lidt/meget gas. jeg prøvede mange gange. og prøvede også at stille lidt på div. samt tjække om motoren var oversvømmet. intet hjalp..så tog jeg hjem og skiftede gløderøret ud med det gamle jeg havde brugt til at køre bilen ind med. og så var der absolut ingen problemer.

Mit spørgsmål er nu har det været et forkert gløderør jeg har brugt, det jeg brugte var et NOSRAM R6. eller burte jeg have stillet på noget da jeg skiftede fra et originat traxxas til det andet. eller hvad fanden skete der ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  revo 3,3 fejl i gløderør ?
  • Ronni P
    Ronni P Tilmeldt:
    jul 2007

#1   1. aug 2007 Hmmm undskyld at indlæget blev lidt langt. men ville gerne have hele forklaringen med smiley
    Og man kan godt blive lidt nervøs som nybegynder nå man prøver at gøre det bedste og så sådanne noget sker. nu vil jeg jo slet ikke
    sætte det andet Helt nye NOSRAM R6 jeg har i for det virkede jo ikke det andet. men på et eller andet tidspunkt skal der jo skiftes gløderør smiley

• Ronni P
    Ronni P Tilmeldt:
    jul 2007

#2   1. aug 2007 Casper H: tror ikke at den er brændt sammen da den jo virker nu...

Morten HF: ja det kunne man tro. jeg spørger mest fordi at jeg ikke har så meget viden om dette, og jeg er ikke klar over om det gløderør jeg har købt kan være helt forkert til min motor. self. kan man købe noget der er defekt. men jeg ville bare ikke sette et magen til i hvis nu at det var at det var helt forkert.

Er der evt. andre der køre med en traxxas 3,3 motor der bruger de samme uden problemer ? eller hvad kan andre andbefale ?

• Ronni P
    Ronni P Tilmeldt:
    jul 2007

#3   1. aug 2007 Casper H: hvor køber du de originale rør henne ?

• #4   1. aug 2007 Da jeg brugte min 3.3 motor kørte jeg med Nosram R5...
    Det virkede fint - de org. gløderør er noget lort efter min mening!

• Ronni P
    Ronni P Tilmeldt:
    jul 2007

#5   1. aug 2007 Er der måske en der i samme venning kan forklare mig hvad der er forskæl på et varmt og et koldt eller medium/koldt... altså hvad er det der gør at man vælger et koldt frem for et varmt ? er det hvor varm man vil have motoren til at køre ?

• #6   1. aug 2007 Koldt gøderør kan klare mere varme (tykkere tråd) mens varm gløderør ikke kan klare så meget varme (tynd tråd).
    Så vidt jeg husker er det noget med at det varme gløderør får motoren til at accelere hurtigere (eller noget i den stil) - er ikke hel sikker.

• Ronni P
    Ronni P Tilmeldt:
    jul 2007

#7   1. aug 2007 også Casper H: hvilken forring er det du mener ikke må være sort ? stemplet er lidt sort i toppen er det slemt ?

• #8   1. aug 2007 Forringen er det runde rør-agtige stykke metal der sidder omkring stemplet (du skal skille motoren af for at se om det er sort).

• Ronni P
    Ronni P Tilmeldt:
    jul 2007

#9   1. aug 2007 Er det det der kobber farvede rør som stemplet køre i ?

Hvis det er så er det helt blankt. og tjækkede lige stemplet igen og det er ikke sort men brunt.

Desuden så skal jeg bruge rimelig mange kræfter for at dreje svinghjulet og den giver et lille puf i udstødningen for hver omgang. skulle komp. så ikke være ok ?

• Ronni P
    Ronni P Tilmeldt:
    jul 2007

#10   1. aug 2007 He he undskyld jeg spørger meget men vil sku være ked af hvis jeg har brændt min motor af 2 gang jeg køre med min første nitro bil.

Og nu er det jo mørkt så kan først prøve den i morgen.

Kommer sku til at sove dårligt i nat smiley

• Ronni P
    Ronni P Tilmeldt:
    jul 2007

#11   2. aug 2007 Så fik jeg smidt et helt nyt nosram R6 rør i og den køre bare helt findt nu Puha det var dejligt smiley

Jeg har dog et spørgsmål, nu var jeg jo extra påpasselig med at måle temp hele tiden. og uden body på vare den i snit 100 - 110. og max 130. men med bodyén på lå den på 140 - 160 og max på 180 grader.. er det ikke for meget ? eller hvor skal temp helst ligge. da jeg kørte den ind og også den tank jeg kørte efter lå temp på 110-130 med body og det originale traxxas rør. hvordan kan det være at den bliver så varm med det nye rør ?

• Ronni P
    Ronni P Tilmeldt:
    jul 2007

#12   2. aug 2007 Nej jeg har ikke skåret hul i enu. jeg er godt klar over konceptet med det men har med vilje ikke gjort det enu. da der ikke står noget om dette i manualen. så jeg er helt klar over at det er bedre. men jeg tænker at det må kunne lade sig gøre at lade være, ellers havde de vel gjort det fra fabrikken....

Hvad med mine temp er der ingen der vil komentere dette ? samt om det kan være skiftet mellem originalt og osram rør der kan give en så stor temp forskæl....

• #13   2. aug 2007 hej.
    jeg har en trx 2.5 motor i mn t-maxx jeg køre med et rossi r8 rør det vitker fint;)
    min temp er normakt 120 til 130 c der køre den godt jeg ved ikk om der er så meget forskel på motorene.

• Kevin E
    Kevin E Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #14   6. maj 2010 Har lige købt en revo 3.3 Hvis cylinderen skal have ekstra køling ville traxxas have gjort det eller anbefalet det i deres manual. Har i øvrigt også brændt 3 stk originale gløderør af efter den er blevet kørt ind. Men mine er mørke i farven så jeg tror min blanding er for fed.

Kommentér på:
revo 3,3 fejl i gløderør ?

Annonce