659 visninger
|
Oprettet:
Savage VS. MT2 {{forumTopicSubject}}
Et simpelt spørgsmål:
Hvis man som komplet nitro (og delvist el) begynder skal erhverve sig en nitro bil, hvilken af de 2 nævnte modeller villle så være klogest?
Af savage versioner tænkes der på enten savage 35 eller savage X 4.1 til henholdvis 3.600kr og 4400kr
Eller MT2 G3.0 til 3500kr.
Kom frisk med bud, gerne personlig erfaring ikke "jeg er savage fanboy, og synes savage pwner alle"....!
Hvis der evt. er andre bud på en rtr offroad truck (ikke buggy) vil jeg da også gerne høre dem + argument for det.
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
Ikke fordi jeg er savage fan.
Men fordi at savage er 1:8 (større)
Den er langt mere kendt og nemer at få dele til.
Syntes den køre langt beder.
Dels når den drejer i langsom hastighed, og ligger beder med høj hastighed.
Og så erfaret at den holder til mere.
jun 2004
Følger: 8 Følgere: 7 RC-enheder: 2 Emner: 58 Svar: 290
En hurtig tanke:
Nu ser jeg at der er 16,20 og 25% nitro brændstof, men hvilket er bedst kontra levetid på motoren?
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
16 - 25%
geneelt kan man sigfe at 16% er til 1:10 biler og 25% er til 1:8 biler
Hvis du tager og bruger 16% på en 1:8 bil siger folk den ville holde længer.
Men ved at bruge 16% på den ville den ikke få køling nok så du kan juster motoren "skarpt" så den køre optimalt.
Og på 1:10 med 25% ville du skulle juster den alt for "skarpt" til hvad motoren kan holde til.
Det er hvad jeg selv har lært samt hvad jeg har erfaret.
jun 2004
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Hvis du ikke selv kan finde en grund til om den ene er bedre end den anden, Hvis du aldrig får brug for bakgear så køb MT2
Hvis du vil have bakgear, så kan det købes til Savage som ekstra.
feb 2005
Tror du at 1:8 HPI savage holder bedre end 1:10 HPI MT2
Hmm. ??
jun 2004
Flemming:
Ok, havde jeg ikke tænkt på - Mange tak for info.
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 14 RC-enheder: 3 Emner: 114 Svar: 496
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 RC-enheder: 1 Emner: 16 Svar: 187
men f*** det det er jo ikke den motor som seder i nogle af de 2 modeler du har valgt .
men det er et svært spørs mål du stiller . da bægge biler deler en førsteplas i min samling ...
mt2 . som jo entligt også er ment som en monstertruk .
nem at styrer og ligger perfekt på alle kør flader .
kør pent hurtig omkring de 60-70 km . vilket er ok til offrod . . er ikke spesjel god til flyvehop . viker ledt underlig i luften . og lander ikke særliggodt . det er ikke en bil der kommer på baghjul . men den trækker godt på alle 4 hjul og er hurtig i optræk .
rimlig nem at skrue på og velige holde . dele kan nemt skaffes .
savage ..
køre som en drøm og ligger rimligt på kørfladen . er lidt let til at vælte i sving med høj fart . men trækker for vildt på alle 4 hjul og kommer aligevel op på baghjul . stor hop er det der gør bilen sjovest at lege med . den kan klare nogle total syge flyvhop . lander rimlig men det er fulstendig lige meget hvor dan den lander . den skal bare vider til neste stor hop .. kan køre over alt er dog kædlig på astfald . men skoven og grusgraven er perfekt ..
rengøring og velige hold . det er nemt at saffe dele og den er nem at skrue på . men den er lidt bøvlet at holde ren . det er et stort arbejde og der skal tit nogle skruer ud bare for at kunde gøre den ren .
holbar heden . jammen bægge er jo fra hpi . så ved man at det er noget der kan holde til noget .
vil dog sige at mt2 bruger lidt fler dele end savage .. og hpi er jo ikke det billiste mærke at købe dele til . men det skal man så heldig vis ikke gøre så tit .
hopop og alo bling bling ....
der er masser af muligheder for at pimpe bægge bil . men det koster . og der er ikke nogle grund til det . det gør ikke at bilen kører bæder eller holder til mer . muske lige modsat . plastik ratter sig rimligt ud igen efter slag og alo knækker .
det er svært valg . vis du har råd så køb bægge 2 .
min vudering er taget ud fra bilerene som standart .
men jeg ved s** ikke når det kommer til kør tid . så vil jeg uden trivel sige at savagen har kørt mest det er altid den jeg tager ned fra hylden når jeg skal ud og lugte nitro .
men du kunde jo også gøre noget helt andet . og så fortelle mig om det . om nogle måd ..
køb en hellefire . det skulle være en blanding mellem en mt2 og en savage .. køb den og så vil jeg gerne høre din vudirgen af den lol ...
jeg tår nok at jeg må smide en stemme på savagen . men jeg ville nødig unvære en mt2 . så det er kun mm der skiller de 2 biler ..
men lad høre hvad du når frem til om nogle uger . når du har fåget leget lidt med din rc ...
feb 2005
Nej det gør han helt sikkert ikke.
Men det er en bedre bil hvis det er til løb. Men ikke mere holdbar.
nov 2005
Følger: 15 Følgere: 13 RC-enheder: 6 Emner: 14 Svar: 93
feb 2005
Den er bygget med rallativ meget højde, og for lille akselafstand.
Men den er pisse sjov og holder rigtigt godt.
Og jeg har haft begge slags.
Til bashing er den for kedelig, svært lige at sige hvad det var ved den, for den var vild og kunne tage sving som sindsyg.
Men når vi var nede og køre med Savage og MTA4 så var den bare ikke sjov i sammenligning.
Men det regulerede sig rimeligt hurtigt, for så stod den i begagerummet og skulle hjem til service.
feb 2005
Men det er nok lidt det samme, den er dog 1:10 i stedet, det tror jeg gør bashing situationen bedre, ved det ikke.
Savage VS. MT2