{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Savage VS. MT2 {{forumTopicSubject}}

Et simpelt spørgsmål:

Hvis man som komplet nitro (og delvist el) begynder skal erhverve sig en nitro bil, hvilken af de 2 nævnte modeller villle så være klogest?

Af savage versioner tænkes der på enten savage 35 eller savage X 4.1 til henholdvis 3.600kr og 4400kr

Eller MT2 G3.0 til 3500kr.

Kom frisk med bud, gerne personlig erfaring ikke "jeg er savage fanboy, og synes savage pwner alle"....!

Hvis der evt. er andre bud på en rtr offroad truck (ikke buggy) vil jeg da også gerne høre dem + argument for det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Savage VS. MT2
  • #1   23. okt 2007 savage frem for mt2

    Ikke fordi jeg er savage fan.
    Men fordi at savage er 1:8 (større)
    Den er langt mere kendt og nemer at få dele til.
    Syntes den køre langt beder.
    Dels når den drejer i langsom hastighed, og ligger beder med høj hastighed.
    Og så erfaret at den holder til mere.


  • #2   23. okt 2007 Finno, tak for et godt svar.

    En hurtig tanke:
    Nu ser jeg at der er 16,20 og 25% nitro brændstof, men hvilket er bedst kontra levetid på motoren?



  • #3   23. okt 2007 1 regl. Glem alt om leve tide omkring denne hobby. FOr gør man det, så virker tingene ikke optimalt eller også for man ikke det ud af det som man har betalt.


    16 - 25%
    geneelt kan man sigfe at 16% er til 1:10 biler og 25% er til 1:8 biler
    Hvis du tager og bruger 16% på en 1:8 bil siger folk den ville holde længer.
    Men ved at bruge 16% på den ville den ikke få køling nok så du kan juster motoren "skarpt" så den køre optimalt.
    Og på 1:10 med 25% ville du skulle juster den alt for "skarpt" til hvad motoren kan holde til.

    Det er hvad jeg selv har lært samt hvad jeg har erfaret.


  • #4   23. okt 2007 Cool cool smiley

  • #5   23. okt 2007 Jeg ville lade bakgear bestemme.

    Hvis du ikke selv kan finde en grund til om den ene er bedre end den anden, Hvis du aldrig får brug for bakgear så køb MT2

    Hvis du vil have bakgear, så kan det købes til Savage som ekstra.


  • #6   23. okt 2007 -Kevin _

    Tror du at 1:8 HPI savage holder bedre end 1:10 HPI MT2

    Hmm. ??


  • #7   23. okt 2007 Kevin: præsis sådanne kommentare jeg ville undgå...der er jo intet hold i at skrive "det holder"....ARGUMENTER tak.

    Flemming:
    Ok, havde jeg ikke tænkt på - Mange tak for info.


  • #8   23. okt 2007 jeg ville os sige savage er den bedste fordi den er høj og kan køre flere steder

  • #9   24. okt 2007 hej . først . når du kommer med de 2 modeler kan det ikke gå galt lige meget vilken en du køber . har selv bægge biler i min samling . og kan nesten kun sige godt om hpi . nesten fordig deres lille t 15 nitro notor er noget lort .
    men f*** det det er jo ikke den motor som seder i nogle af de 2 modeler du har valgt .
    men det er et svært spørs mål du stiller . da bægge biler deler en førsteplas i min samling ...

    mt2 . som jo entligt også er ment som en monstertruk .
    nem at styrer og ligger perfekt på alle kør flader .
    kør pent hurtig omkring de 60-70 km . vilket er ok til offrod . . er ikke spesjel god til flyvehop . viker ledt underlig i luften . og lander ikke særliggodt . det er ikke en bil der kommer på baghjul . men den trækker godt på alle 4 hjul og er hurtig i optræk .
    rimlig nem at skrue på og velige holde . dele kan nemt skaffes .

    savage ..
    køre som en drøm og ligger rimligt på kørfladen . er lidt let til at vælte i sving med høj fart . men trækker for vildt på alle 4 hjul og kommer aligevel op på baghjul . stor hop er det der gør bilen sjovest at lege med . den kan klare nogle total syge flyvhop . lander rimlig men det er fulstendig lige meget hvor dan den lander . den skal bare vider til neste stor hop .. kan køre over alt er dog kædlig på astfald . men skoven og grusgraven er perfekt ..
    rengøring og velige hold . det er nemt at saffe dele og den er nem at skrue på . men den er lidt bøvlet at holde ren . det er et stort arbejde og der skal tit nogle skruer ud bare for at kunde gøre den ren .

    holbar heden . jammen bægge er jo fra hpi . så ved man at det er noget der kan holde til noget .
    vil dog sige at mt2 bruger lidt fler dele end savage .. og hpi er jo ikke det billiste mærke at købe dele til . men det skal man så heldig vis ikke gøre så tit .

    hopop og alo bling bling ....
    der er masser af muligheder for at pimpe bægge bil . men det koster . og der er ikke nogle grund til det . det gør ikke at bilen kører bæder eller holder til mer . muske lige modsat . plastik ratter sig rimligt ud igen efter slag og alo knækker .

    det er svært valg . vis du har råd så køb bægge 2 .
    min vudering er taget ud fra bilerene som standart .
    men jeg ved s** ikke når det kommer til kør tid . så vil jeg uden trivel sige at savagen har kørt mest det er altid den jeg tager ned fra hylden når jeg skal ud og lugte nitro .

    men du kunde jo også gøre noget helt andet . og så fortelle mig om det . om nogle måd ..
    køb en hellefire . det skulle være en blanding mellem en mt2 og en savage .. køb den og så vil jeg gerne høre din vudirgen af den lol ...
    jeg tår nok at jeg må smide en stemme på savagen . men jeg ville nødig unvære en mt2 . så det er kun mm der skiller de 2 biler ..

    men lad høre hvad du når frem til om nogle uger . når du har fåget leget lidt med din rc ...


  • #11   24. okt 2007 Bo N

    Nej det gør han helt sikkert ikke.
    Men det er en bedre bil hvis det er til løb. Men ikke mere holdbar.


  • #12   24. okt 2007 jeg er nu helt vild med hobao og ofnas monstertrucks. 1/8

  • #14   24. okt 2007 Opbygningen i en savage dur ikke til løb.
    Den er bygget med rallativ meget højde, og for lille akselafstand.

    Men den er pisse sjov og holder rigtigt godt.
    Og jeg har haft begge slags.

    Til bashing er den for kedelig, svært lige at sige hvad det var ved den, for den var vild og kunne tage sving som sindsyg.
    Men når vi var nede og køre med Savage og MTA4 så var den bare ikke sjov i sammenligning.
    Men det regulerede sig rimeligt hurtigt, for så stod den i begagerummet og skulle hjem til service.


  • #15   24. okt 2007 Jeg har kraftigt overvejet at prøve den nye MT2.
    Men det er nok lidt det samme, den er dog 1:10 i stedet, det tror jeg gør bashing situationen bedre, ved det ikke.


Kommentér på:
Savage VS. MT2

Annonce