{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af off Road bil
  • #1   16. apr 2020 Jeg har en fg 4wd monster truck 1/5 til 2200kr eller kom med bud.

  • #2   16. apr 2020 Dennis a har du nogle billeder osv af den

  • #3   16. apr 2020 Dennis bil er meget god, til en rimelig fair pris!

  • #5   16. apr 2020 Den vil jeg lige prøve at se på:)

  • #6   16. apr 2020 Det giver mere mening at købe en benzinbil 1/5 end nitro. De er mindre temperamentfulde. Nitro motorer er nogle hystader. Lidt for meget fugt i vejret, så skal du genkalibrere den. 2 grader varmere end i går hvor den kørte som vinden? genkalibere! Falder trukket i vejret mens du kører mister du alt kraft og skal genkal....osv osv

    Ok helt så slemt er det ikke. Men de store benzinbiler er sjove. De er nemme at arbejde med og de er tilgivende.


  • #7   16. apr 2020 Martin N har du et forslag til hvilken benzin det skulle være?

  • #8   16. apr 2020 Endnu nemmere med el
    Og ingen larm
    Måske lige bortset fra en hylende bl.motor


  • #9   16. apr 2020 Og hurtigere

  • #10   16. apr 2020 Står valget mellem nitro og benzin så er benzin langt at fortrække.
    Jeg er 100% enig med Martin N.
    En anden ting som gør nitro mindre attraktiv er prisen på hvad nitromethanol koster.
    Det er dyrt i forhold til den køretid man får for pengene.

    Med en benzin model kan man selv vælge at blande sit brændstof, altså forholdet mellem benzin og olie.

    Eller bruge Aspen Alkylatbenzin 2T med 2% olie iblandet som man så kan spæde op med ekstra olie hvis man ønsker dette.
    Så vidt jeg ved så er der flere som tilføjer ekstra olie i deres Aspen.

    Men du kan også købe blyfri på den lokale tank og selv blande det op med olie.
    Dog skal du være opmærksom på at det benzin du selv blander har ikke den samme holdbarhed som feks. Aspen Alkylatbenzin eller også kaldet miljø benzin og det lugter også mere end miljøbenzin gør.

    Fair nok nitro har den ene fordel at du kan lave nogle syge luft tricks med dem på ramper og hop.
    Benzin modeller er ikke lavet til den type kørsel, logisk nok er de meget tungere end de noget mindre nitro modeller.
    Det er yderst hårdt for benzin modellernes forskellige bestanddele, så som støddæmpere for blot at nævne en enkelt del.

    Hvis det er noget ævl det jeg rabler af mig, så må folk gerne lige gøre mig opmærksom på det så jeg ikke fylder folk med løgn og latin.


  • #11   16. apr 2020 Danny v tak for svaret også.
    Har du et bud på evt hvilken benzin der vil være god til terræn kørsel også uden den er alt for dyr og som god begynder benzin bil


  • #12   16. apr 2020 Den Dennis A har til salg ville være et godt bud og som TraxxasNation nævner så er den en yderst fair pris på 2200.
    Den er 4WD hvor mange i samme prisleje er kun 2WD.

    Husk dette er blot min personlige mening, så det vil være klogt at tage andres meninger og råd til overvejelse også.


  • #13   17. apr 2020 Kig en gang til på den Dennis har til salg. Det er en god bil og prisen er rimelig. FG er rigtigt populært, så det er til at komme til reservedele. Det samme gælder for 'HPI Baja 5B/SS/SC'. Det er også en god begyndermodel. 23cc motor er ikke for voldsomt men har knald nok på til at det er sjovt. Det er nemt nok at gå til bevæbnet med et par fora og youtube.
    I den billigere ende er mærker som Rovan og King motor. Men det jeg hører om dem er virkeligt blandet. Tror det er lidt hit or miss, om man får en sjov bil eller en mandagspotte man ender med at skulle skrue i hele tiden.

    Jeg kan lide både monstertrucks og buggier og har selv en af hver i stor størrelse. De opfører sig forskelligt. Bla er buggien 2WD hvilket jeg selv syntes er sjovere at køre smadder med fordi at det er nemmere at lave donuts og den slags gøgl. Tilgengæld er det nemmere at styre en 4WD, og de store dæk gør at det er nemmere med bakker og hop. Så det er en temperaments sag.

    Det skal siges at en model med forbrændigsmotor krævere mere pleje og vedligehold. Der skal f.eks skiftes eller vaskes luftfilter ca, efter hver 10 tur. Medmindre at du kører i meget støvede steder. SÅ skal det vaskes efter hver tur. Du skal have lukket for moteren med noget metalnet eller en dækken, så der ikke bliver suget småsten ind. Hvis du kører et sted med mange små sten. Jeg set alt det som en del af charmen. Men hvis ikke du gøre det så holder den simpelthen ikke i længden.


Kommentér på:
Valg af off Road bil

Annonce