Tilmeldt:
8. feb 2005 Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
FG offroad Super eller Skod {{forumTopicSubject}}
Den klassiske diskusition.
Venligst kun deltage hvis man har erfaring med både Benzin og Nitro/EL offroad
Jeg synes personligt at de Benzin biler er skod til offroad.
1: De har ingen frihøjde.
2: De er så tunge at de smadre sig selv ved hop, hvor man ikke lander helt rigtigt.
3: De bliver hurtigt slidt i plastdelene.
4: De er primært 2WD
5: De er TOSSE dyre at købe stumper/reservedele til.
6: Med monster dæk har de meget dårlige køre egenskaber.
positiv.
1: Det er en benzin motor nem at starte og god til tomgang.
2. Man kan sætte 3000+ mAh modtager batteri på.
Jeg mener at Både 1:10 og 1:8 - Nitro og EL Offroad er hurtigere, har bedre køreegenskaber og holder til hårdere kørsel.
Men rigtigt mange der har Largescale de mener det er ååh så godt.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
feb 2004
Følger: 95 Følgere: 112 RC-enheder: 34 Emner: 80 Svar: 1.675
En af de ting der har irriteret mig mest ved hver eneste FG´er jeg har haft, er at de fylder latterligt meget. Båd i bagagerummet og i værkstedet
Derudover syntes jeg at man får meget mere og bedre "action" i den lille pakke end i den store. (Altså her er en lille pakke en 1/8 nitrobuggy, og en stor pakke er en 1/5 eller 6 benziner)..
De små og hurtige nitro-bæster er meget mere "nippy´e" at køre med, både responsmæssigt og styringsmæssigt syntes jeg.. Dette har selvfølgelig noget at gøre med hvilket udstyr man har valgt, for der er naturligvis KÆMPE forskel på nitrobiler, for der ER meget "lort" derude.
(Jeg kører pt. med XRay XB8 med en OS VZB V-spec motor)
Min primære el-buggy lige nu er en Kyosho Lazer ZX-5 med LRP Sphere BL-system, og den er ihvertfald ret udfordrene at køre med, da den kører "pænt hurtigt", og igen, MEGET nemmere at have med rundt omkring, og er der batterier nok, og OK ladere, så er det ikke et problem at køre på el..
jeg kan dog ikke afvise at jeg får en FG eller noget tilsvarende igen på et tidspunkt, men det er garanteret, at den forholdsvis hurtigt ryger ud igen, når jeg bliver træt af den, og det går som regel hurtigt.. Det har det ihvertfald gjort med de første 6-7 stykker. :S
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Jeg synes bare at det tit fremstår i div. Forum indlæg til nybegyndere, at de bare skal købe FG så er der stort set ingen problemer. Og det er det jeg gerne vil have gjort op med her.
Men der må jo være nogen der kan modagumentere.
For uden diskusition får man ikke afklaret noget ved det.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
nov 2005
Følger: 15 Følgere: 13 RC-enheder: 6 Emner: 14 Svar: 93
og jeg kører da min fg lige som mine nitro og el biler. har kostet mig spurgear og diff tandhjul indtil videre....
afjedringen er noget svær at få justeret ind men dårlig er den sku ikke. og efterhånden som affjedringen bilver bedre har den da også greb med mt dæk...
eneste grund til jeg foretrækker den frem for nitro er motoren bare kører ,størrelsen samt lyden =0)
er der nogle der har haft en nitro motor der ikke skulle justeres hvergang vejret skiftede?
elbilerne har jeg stort set kun opgraderet. ellers er der kun skiftet noget pga påkørsel.
når der først kommer nogle flere brushless offroadere på markedet så tror jeg også det er dem der bliver hittet for mig at lege med...
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 1 Emner: 13 Svar: 79
Altså FG'er osv er sq da ikke dyre i reserve dele eller opgradinger
Og folk har hver sin smag, og man kan diskuterre det her 1000 gange.
Men uanset hvad jeg / i siger, så hjælper det nok ikke en skid.
Har prøvet Nitro biler, og det er da det værste lort jeg nogensinde har haft..
men det syntes du jo så også om FG. Så ja uanset hvad du / jeg siger så er det nok bare en smagssag
jan 2006
Følger: 39 Følgere: 36 RC-enheder: 4 Emner: 61 Svar: 565
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 1 Emner: 13 Svar: 79
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Så bør en Benziner faktisk justeres ind hver gang også.
Nitromotoren der er justeret godt, der er det ingen problem lige at stille den ind til dagens vejr, med en tempgun i hånden. så er det sjældent mere end 1/8 til en af siderne på HSN.
Men det er ikke nemt at sige til en nybegynder hvordan han justere benzin motoren korrekt, da det mere er et spørgsmål om motor gehør, eller om man bare køre uden at justere, det er nemmere med Nitro at udstikke en guide til folk.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Jeg mener at diskusitionen er en helt anden når man taler om onroad, der ville jeg nok være mest tilbøjelig til at køre med en FG Truck eller andet largescale. hvis ikke lige vi snakker om Drift.
Men meningen med tråden er at det er Offroad at diskusitionen går på.
feb 2004
Følger: 95 Følgere: 112 RC-enheder: 34 Emner: 80 Svar: 1.675
Et modefænomen, vil jeg kalde dem, (FG´ere), og som Flemming siger, er det en ordentlig nitromotor, der er behandlet godt, og indstillet rigtigt, så er det altså også bare at starte og køre, gang på gang på gang...
Mvh. Michael
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Jeg vil mene at det eneste den video viser er at de var heldig med den FG de fik. og at MCDén og HPIérne viser den normale problematik.
Det hop de laver med den FG er ret imponerende, men hvai de rammer en smule forkert i landingen så havde det helt sikkert kostet stumper.
Og den test der er jo largscale test, hvis de testede med 1:8 og 1:10 i samme test havde den FG næppe fåret 10 ud af 10 mulige point.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Det er jo klart at det er svært at styre din Jato i forhold til.
En bil der vejer 1/4 og er mindre, men kan køre væsentligt hurtigere.
Hmm. det lyder som en naturlig udfordring.
3: de kugle joints der er til bærearme bliver meget hurtigt ovale, og gevindstængerne der holder det sammen bliver flået ud af gevindet.
maj 2007
Følger: 92 Følgere: 91 RC-enheder: 15 Emner: 145 Svar: 1.693
benzin bil:
-posetive ting.
bare hiv i trækstarten og så er den i gang
-negative ting.
dyre dele
nitro bil
-posetive ting.
er syg hurtig og billiger dele
-negative ting.
man skal juster på motoren hele tiden og dyrt brændstof
el bil.
-posetive ting.
er syg hurtig, god manureing og skal bare smide et batteri i
-negative ting.
vente tiden på at batterierne er opladt
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Der er nok ikke noget der holder til at lande ret meget skævt på det hop der. Men jeg forstår den video der som en konklusition på at FG er kongen og MCD og HPI-Baja er skod.
Og jeg tvivler på det kraftigste på at der er så stor kvalitetsforskel som de der viser.
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 1 Emner: 13 Svar: 79
Du er da for dum at høre på. en Onroad biler vælter sku da ikke fordi du drejer et i sving. Hva tror du selv ? Min bil har aldrig væltet, og det er en Offroad'er
En onroad FG har en frihøjde på 0,7mm til 2cm.. Så vælter de da ikke.
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 1 Emner: 13 Svar: 79
• Firezza • - Snart med Skyline R32- www.Zatzy.com .
En FG Truck kan godt vælte, men så er den også sat forkert op, ligesom man kan sætte alle ande biler forkert op
Men FG's Sportsline, EVO, og Competition modeller vælter da ikke,
Men nok om det....
jul 2004
Følger: 87 Følgere: 85 RC-enheder: 3 Emner: 43 Svar: 286
og Nitro og El var slet ikke en stor succes, de gik istykker konstant, var alt for småt at arbejde med.
Næææ skal man have en ordentlig bil skal man have en HPI Baja 5B eller en 5B SS
bash video http://www.youtube.com/watch?v=QXPzESaccDE
Baja'en har de bedste køreegenskaber til dato, og er vildt dejlig at arbejde med,
synes os at bajaen holder meget godt efter store hops, nu er mine bajaer opgraderet til at kunne holde
jul 2006
Følger: 17 Følgere: 15 RC-enheder: 3 Emner: 165 Svar: 1.006
men fra hvad jeg har set, læst og hørt er det IKKE noget jeg vil spilde mine penge på
ja de er nemme at starte
og kræver ikke noget rigtig rengøring
men hvad er der sjovt i det det er 1000x bedre at sidde at pusle med sin bil en Køb og kør ikke andet
jeg har nu kørt med nitro biler i et år nu og har aldrig fortudt at jeg har købt mine biler
ja nogle gange kan det være træls at sidde og skulle lave på dem eving og altid
men det bliver jo ligså kedligt at bare køre og ikke rigtig lave andet
feb 2006
Følger: 44 Følgere: 41 RC-enheder: 6 Emner: 31 Svar: 455
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Se lige hvor lidt der sker når man tænker på hvordan de køre, En benziner ville slet ikke kunne køre sådan der.
Stig, ja den Hong Nor var pænt sjov at køre med, nærmest limet til jorden selvom den fik at hvad den vilde motor kunne trække.Men den manglede sku bakgear.
Nu får i tråden for jer selv, jeg vil smutte til julefrokost.
aug 2005
Følger: 16 Følgere: 12 RC-enheder: 4 Emner: 18 Svar: 276
nov 2005
Følger: 15 Følgere: 13 RC-enheder: 6 Emner: 14 Svar: 93
dec 2004
Følger: 14 Følgere: 33 RC-enheder: 19 Emner: 102 Svar: 2.162
Men jeg vil da gerne give nogle modagumenter som svare til dine flemming
1: Frihøjde, jo større jo mere frihøjde, min MCD Rally har frihøjde på 4cm, monster har vel 10cm
2: de minder mere om rigtige biler, og det gør deres baner også, det er urealistisk at hoppe over et hus og køre vidre bagefter, som nogle klip på internettet viser.
3: hvad er det for nogle plastikdele der bliver slidt? er det fordi de knækker? Jeg fortår ikke spørgsmålet
4: 2wd er nu også mega sjovt, dog er 4wd sjovere, det må jeg give dig ret i, og derfor er det dejligt at MCD er med på banen
5:vil skyde på at reservedelene er nogen lunde i samme prisleje, endda motorerne er næsten ens, en ny koster ca 2000
6: har nitrobiler ikke også det?
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 11 RC-enheder: 12 Emner: 17 Svar: 422
Nitro: : 100kr /time
El : 0,03kr /time (på nær indkøb af batt + lader)
jan 2005
Følger: 115 Følgere: 67 RC-enheder: 32 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 792
Kommer aldrig til og eje en nitro bil igen, aldrig. Specielt ik offroad da.Og min FG holder fint, og den tar hop som en nitro bil aldrig ville ku overleve. 1.5 - næsten 2 meter op i luften. Haha, på en sindsyg fed rampe vi har fundet. De får virkelig tæv. Ok, der kan rye en bærearm i ny og næ, men sku intet iforhold til hvor meget vi prygler dem
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 14 Svar: 453
syntes heller ikke fg er ret meget dyre i reservedele end min hongnor
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 14 Svar: 453
har du selv haft en fg og kørt med den og nået at skifte olie i dempere inden du solgte jeg er blevet meget mere glad for min siden jeg har skiftet olie i mine dempere det køre sku noget bedre og så elsker jeg størelsen undtagen når man skal igennem døre
mar 2006
Følger: 53 Følgere: 48 RC-enheder: 3 Emner: 24 Svar: 336
mar 2006
Følger: 53 Følgere: 48 RC-enheder: 3 Emner: 24 Svar: 336
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Jeg lavede lige et regnestykke på økonomien på vores MTA4.
Og den siger at en times konstant kørsel koster 37,80 kr. det er stadigt mere men ikke så meget.
Hvis jeg ikke husker forkert så kørte min FG 1 time på en Liter. Så 10 kr. kan næppe gøre det, der skal jo olie i også.
Og hvis man som de fleste køre på Aspen så er det endnu dyrer, jeg kan ikke huske prisen.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14380 det var min.
http://www.fj-hobby.dk/RCsiden.html
Her er den også, sammen med de biler jeg har haft.
Der mangler vist kun 6-8 stykker hvis man tager min HP og lægger sammen med min profil her. en MC, lidt 1:18 EL og nogle Nitro biler Savage og Hong-Nor
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Jeg har opnået det der var min mening.
At bevise at FG ikke er overlegent, som mange gerne vil bilde nybegyndere ind.
Der er mange ulemper ved FG. det er ikke bare træk og kør for evigt.
Ting man ikke kan modaggumentere er hvis man for et eks. har FG fordi men kan lide den brutale størrelse og hvis det er lyden man bedst kan lide.
Men jeg mener at det er bevist at der ikke er noget økonomisk entisement for FG tvært imod.
Men på køreegenskaber og holdbarhed der er den ikke med.
En ting man lige skal huske er at hvis en 1:8 eller 1:10 blev kørt skalamessigt langsommere og med mindre hop. så ville den med endnu mindre sansynlighed gå i stykker.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Men jeg forstår ikke holdningen til at en FG (der med menes Largescale) ikke behøver at blive justeret efter vejret.
Der er stadigt tale om en relativ heftigt tunet lille motor.
Den er også påvirket af vejret, den har også brug for benzinen som en køle/smørrefaktor.
Med mindre man konsekvent køre med den for fed, hvilket egentligt heller ikke er godt.
Betydningen er bare mindre end den er for en Nitro motor.
Hvis man tager en moderne bilmotor så har den temp. føler på indsugningsluften, og en lamdasonde i udst., så den kan justere blandingen helt rigtigt. og de er jo meget større og yder meget mindre pr CCM.
dec 2004
Følger: 14 Følgere: 33 RC-enheder: 19 Emner: 102 Svar: 2.162
Du for aldirg overbevist mig om at skifte min MCD med en nitro,
og jeg for nok heller ikke dig til at skifte mening,
du er lige så forudbestemt som alle andre der har skrevet i denne tråd
tror ikke man kan få nogen til at ændre mening, man har vel alle favoriter
--==((sidste tråd fra mig i denne tråd))==--
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Skrevet: 08-12-2007 11:43:44
Jeg forsøger ikke at få folk til at skifte deres RC, Kun lige nettop sige at det eneste agument der er, er "hvad man har lyst til" og af få fjernet den tro at "FG er så meget bedre."
jul 2005
Følgere: 31 RC-enheder: 1 Emner: 179 Svar: 2.630
Dette kan diskuteres til bevisløshed, er AMD bedre end Intel , er sort bedre end hvid osv. osv.
jul 2005
Følgere: 31 RC-enheder: 1 Emner: 179 Svar: 2.630
jul 2005
Følgere: 31 RC-enheder: 1 Emner: 179 Svar: 2.630
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 27 RC-enheder: 6 Emner: 40 Svar: 548
Dog marder´en er faktisk rimelig god. den er stadig klodset og designet kom frem først i 80érne (KOM NU MED NOGET NYT!!!). Den udvikling man ser inden for nitro er faktisk ret fedt.. Jeg har en savage 21. som jeg købte brugt for 2200 (2003), og står mig i ca 8000 nu. Og kører ultra godt!!. Min fg købte jeg også brugt 6000 (tysk model) + de nødvendige opgraderinger (hvad er det for noget, skal men opgraderer for at bilen kan holde til at kører !!??) Og der står mig i ca 13000 nu. Og kører lige skod, og holder stadig af skod );
Og hvad kan jeg få for den? Bliv budt en slidt standart marder standart rtr. (nypris 5400 dengang) Huuuh tag den. det kan bestemt ikke "betale" sig at gører noget ved dyret. Så nu står den i kælderen. Og der bliver den stående.....
Andgående nitro, så er jeg ikke færdig. Det er måske lidt svært i starten. Men hvis man gider og bruge google og nogle timer foran com, kommer man til at læsr/lærer noget. Og så der efter ud og prøve det af. Det er jo afering der gør trikset..
jan 2005
Følger: 115 Følgere: 67 RC-enheder: 32 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 792
Og ja, der er fordele og ulemper ved det hele. Jeg ved bar at jeg aldrig får nitro på fingrene igen
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Nu ved jeg da hvorfor jeg aldrig skal købe en brugt FG motor.
En Bigblock nitromotor kan stortset også køre på samme indstilling året rundt. men det har den ikke godt af.
Det har en FG motor heller ikke.
Bare fordi den kan køre på samme indstilling året rundt betyder det ikke at den har godt af det.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Her kan man godt køre med samme indstilling året rundt.
I tager så og hiver 4,5-5HK ud af 26ccm. i smider så en tunpotte på og drøner rundt med 6-8HK på 26ccm. og i tror at det bare er at køre uden at skulle efterjustere afhængigt af vejret.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Så hvis den passer på den ene dag så er den for mager eller fed den anden dag.
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 11 RC-enheder: 12 Emner: 17 Svar: 422
Men sjovt at læse, at folk vil sammenligner 2 biler, hvor den ene er dobbelt så stor, vejer godt 5 x mere og kun yder 2-4 gange mere end den lille. Tvivler selv på at jeg nogensinde får nitro igen. Livet er simpelt hen for kort til bøvlet, og JO jeg har ellers haft mange gode timer med nitro. Både onroad og offroad.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Det er jeg så for gammel til.
Men så er det da mærkeligt at de ikke er hurtigere end de er, min gamle Puck VZ50 Flagskib med hjemmelavet tun på 2-3HK, kunne bringe mig op på ca. 100km/t på en flad strækning.
Så burdte de moderne knallerter jo også forsynes med sprøjt eller justeres manuelt ind hver gang vejret skifter.
Ellers vil jeg gerne høre en god begrundelse.
ps: på hvor mange ccm. hiver de 8 HK ud af en knallert?
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Hvis jeg stadigt havde FG ville jeg da gerne have 100% afklaret om der er noget om det, eller om ham den fede HAér fra fyn tager fejl. (mig)
Der må da være nogen der rigtigt kender hvordan brændstof og vejret har indflydelse på en hårdt pumpet lille blæsekøle motor.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Eks, ved koldere vejr der er din blanding en del magere.
Det vil blandt andet sige at din olie% bliver mindre, din køling fra benzinen bliver mindre. osv.
Jeg opretter lige et emne til det.
Vent 2 min.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Jeg tror egentligt at snakken forlængst har ændret sig til justering eller ej.
Så fald lige ned, hvis du rent faktisk ved noget om teorien bag det, så skriv i den nye tråd der er oprettet, ellers kan du jo nøjes med at følge med i den og se om du kan lære lidt.
med en grundjustering af en nitromotor kan den mange gange også køre i det meste vejr, der er da mange der ikke er klar over at den skal efterjusteres, de køre bare med en motor der nogle gange yder godt og er 120 gr.
andre gange 90 eller 155 gr.
Fordi de ikke er klar over hvad de skal gøre, så lever de bare med at den yder forskelligt.
Bliver det rigtigt af det?
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Tråden er her hvis man ønsker at vende emnet, det er helt sikkert noget jeg gerne vil vide med sikkerhed.
Og der må være nogen der har undersøgt på det, lige som der er mange der ved hvordan det virker på Nitro.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Men lige gyldigt når emnet er vendt og tråden løbet over i noget andet.
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 1 Emner: 13 Svar: 79
Knallerter / scootere idag har sq da mere end 8 Hk .. LOL
De tunede scootere idag har da 15 til 27 HK !!! Og ikke sølle 8.
Og det er en 70cc tun cylle der yder det, sammen med alt det andet man kan købe..
jul 2005
Følger: 17 Følgere: 16 RC-enheder: 9 Emner: 41 Svar: 712
Som Jesper rigtig nok siger ligger vi på den gode side af 15hk på en rimelig serøs knallert motor.
De fleste her har 70ccm enten vandkølet eller luftkølet.
Men det er også muligt at hive op mod 25hk ud af en sølle 50ccm's motor. Håber I kender til Kreidler, og tuningsmærket VanVeen?
"Standard" er en VanVeen opgivet til at yde mellem 10hk og 22hk. Med lidt seriøse modifikationer er det set at de yder op til de 25hk.
Selv dengang hvor jeg gætter på du havde knallert Flemming var dette muligt, da VanVeen og Kreidler jo er fra dengang
Ud over det tror jeg næppe du har fået en VZ50 op på 100km/t med hjemmetuning, 70-80km/t er mere realistisk.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Med 27 HK burdte de rende 180 på toppen.
Min Gamle Nimbus kan køre 110 med fede mig, sidevogn fuld oppakning, og hele famillien på. på ca. 22HK på motoren, rullet til 17,7 HK på baghjulet.
Fandt disse data på en 125ccm Aprilla på MCG.
Det er en bane cykle, brugt til Race.
35 HK.
0-100 på mellem 2,5 og 3 sekunder.
Målt til 195 Km/t på Most i tjekkiet
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 1 Emner: 13 Svar: 79
En Scooter fra SG har omkring de 22 hk og kører 199 km/t
Og dem med 27 Hk kan jeg ikke se noget problem i at de kører 200 km/t eller derover..
jul 2005
Følger: 17 Følgere: 16 RC-enheder: 9 Emner: 41 Svar: 712
Flemming - hvad mener du med hurtigere?
En knallert med 27hk render over 200km/t på et rullefelt, men pga. aerodynamikken kører den ikke meget mere end 130-140km/t på vejen
Bare lige for at tage et eksempel:
Kreidler har jo verdensrekorden på 225km/t på 50ccm.
Den er bygget som en raket.
Samme motor på et almindelgt Kreidler stel ville SLET ikke komme så langt op i fart. Hestekræfter er ikke alt
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 1 Emner: 13 Svar: 79
Og kan godt være den ikke kører lige så stærkt IRL
MEN, fra 0 til 140 km/t tager ikke mange sekunder, og man har virkelig svært ved at holde den nede. Den vil gå på baghjul bare du tænker på at give den gas
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Og det var for at sammenligne med noget andet med lidt kåbe på at jeg fandt en MC. med hurtig optræk.
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 1 Emner: 13 Svar: 79
Du skal tænke på at sådan nogle hurtigere scootere de vejer jo ikke særlig meget.
Og har været til nogle Scooter træf på en MC Bane, og ja.. Sindsyg de kørte stærkt. Også da nogle med rullet på felt til 20 - 24 hk.
mar 2006
Følger: 53 Følgere: 48 RC-enheder: 3 Emner: 24 Svar: 336
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
HK er et regnestykke hvor man tager momentet og regner sammen med en kontant og omdr.
Det vil sige at hvis du har noget der har det halve moment, men det er ved de dobbelte omdr. så er de i stand til at yde helt det samme. hvis man laver en nedgearing 1:2 på den hurtigste.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
jan 2005
Følger: 115 Følgere: 67 RC-enheder: 32 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 792
Om FG'ens motor har godt af det eller ej kan diskuteres. Men hvorfor går den så ik istykker? :S Jeg er ik stødt på nogen der har haft en Zenoah der har sat sig.
Og til det med af largescale på bane er noget møg, når vi snakker offroad. Det vil jeg gerne gi jer ret i. Der dur de altså ikke, De er for klodsede og komme rundt med. Men bruger heller ik min på en bane, men i grusgrave og på andre store arelaer hvor vi bar ligger og smadrer lidt rundt.
jan 2005
Følger: 115 Følgere: 67 RC-enheder: 32 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 792
Polini EVO, 1'eren den er 50 ccm og sku smide 13 hk. Stadig AC, luftkølet. Tager du deres EVO2 LC, vandkølet så snakker vi 21-22 hk. THE END
FG offroad Super eller Skod