{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

hvornår skal i have en FG {{forumTopicSubject}}

ja hej jeg vil høre hvor gammel i var der i fik jeres første FG eller hvornår i skal have jeres første FG jeg skal have en FG engang i Marts efter min fødselsdag så vil jeg have mig en FG

men skriv hvornår i fik jeres første fg og hvor gammel i var også gerne skrive det ui syntes er godt ved dem havde lige lyst til og få et emne med FG'er og det gode ved dem skriv endelig


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring af hele lejligheden 250 kr.
  • Opsætning af 3 lamper 1.100 kr.
  • Klipning af kædelås 500 kr.
  • Fiks af strøm på badeværelset 600 kr.
  • Ophængning af spejl + afmontering af hylder 1.299 kr.
  • Rengøring af køkken 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvornår skal i have en FG
  • #1   11. jan 2008 tror aldrig

  • #2   11. jan 2008 jeg regner med at købe en efter min konfimartion
    og er 13år...

    Vis du kun er 11år vil jeg sige at du er for lille til at køre med en (ikke for at trappe på dig)


  • #3   11. jan 2008 jeg er ike for lille til og køre med en har før køret med en men det var ike min egen hvorfor skulle jeg være for lille??

  • #4   11. jan 2008 får en efter d. 3/4 da har jeg føz

  • #5   11. jan 2008 oki fedt mark k hvad for en vil du så have

  • #6   11. jan 2008 jeg købte min, da jeg var 15...

  • #7   11. jan 2008 Aldrig.. pyha...

    Hvis man havde FG kan man jo ikke flyve højt samt køre hurtigt på bane, uden at man skal skrue i den hele tiden med dele der går i stykker.


  • #8   11. jan 2008 Var 10 år da jeg fik en

  • #9   11. jan 2008 gode ting: let at starte, ikke specielt meget vedligeholdelse, billig i benz, størrelsen, lyden, ydelsen, og mange andre ting...

    dårlige ting: ikke specielt godt at hoppe med, går let i stykker ved store hop, dele til dem er lidt halv dyre, lyden (nogle mennesker bliver meget træt af den, fx naboer)


  • #10   11. jan 2008 oki rasmus.

    kim p: det sjove ved rc syntes jeg er og køre med det self men også og skruge i det og lave på det.

    cilo:oki fedt


  • #11   11. jan 2008 15 år

  • #12   11. jan 2008 jeg har været tæt ved at købe en FG i lang tid men jeg har ikke gjordt det fordi den sansynlig vis ikke er så nem at flytte rundt på. så jeg købte en revo i stedet fro men den er nu hellerikke hel lille. smiley

  • #13   11. jan 2008 rasmus ja det er rigtig nok heeh

  • #14   11. jan 2008 bjørn j oki heeh revo'er er vist også gode er de ik

  • #15   11. jan 2008 Det er rigtigt en del af RC er at skrue i bilen.

    Men der er stor forskel om man skruer i den for at ændre setup, eller om man skruer i den fordi den går i stykker.

    Jeg ville langt heller skrue setup, frem for at skulle skrue nye reservedele i da det ikke kan holde, selv om det er noget dyrt lort.


  • #16   11. jan 2008 hvad for en FG vil i meget gerne have mig selv vil gerne have en marder eller leopard de er rimlig gode syntes jeg marderen ligger meget godt på banen så tror det bliver den jeg køber heeh

  • #17   11. jan 2008 kim P - hvorfor kan man ikke køre hurtigt på en bane?
    Og man skal da også skrue i alle andre biler hvis de går i stykker :S

    Købte min i sommers, altså da jeg var 16..


  • #18   11. jan 2008 kim p: det er jo rigtgi nok men vil man køre FG må man tage det med og det er jeg selv meget klar over heeh

  • #19   11. jan 2008 Jesper -

    Jeg ville også gerne have en buggy, men hvis jeg skal have ville jeg vælge en Leopard, ud fra dem jeg har set køre (har ikke selv kørt med en buggy) er det Leo'en der ligger bedst på banen.

    Umiddelbart vil jeg mene at leoparden er udelukkende banebuggy, og marder en all round buggy der kan køre godt på en bane, men også ok off road.


  • #20   11. jan 2008 Claus - selvfølgelig får vi "grinehammer" af det, for det passer jo ikke smiley

  • #21   11. jan 2008 brejner: ja leopard er også pisse god syntes jeg men jeg har aldrig prøvet en marder kun en leopard og leoparden ligger også kanon og er meget god grunden til jeg vil have marderen er at jeg har næsten ikke hørt andet en godt om den og så har jeg besluttet mig for det skal være sådan en heeh

  • #22   11. jan 2008 Jamen jeg er da frisk på at bevise at i på ingen måde kan følge med rundt på banen med jeres FG.

    Og inden der er gået 10min har i smadret et eller andet på jeres FG.

    Hvorfor mon FG ikke tør at køre over de samme hop som nitro?
    Fordi de ikke kan holde. FG er flad bane biler som ikke tåler hop.
    FG er kanon god bil, så længe den holder sig til onroad.


  • #23   11. jan 2008 kim o det passer ikke at fg'er ikke kan følge med jeg har kørt med min kyosho mod en fg leopard og leoparden kørte fra min og det er rigtig jeg prøvede også selv den leopard

  • #24   11. jan 2008 hmm... det vi jeg da gerne modbevise....

    men nu er der jo også en vægt forskel på fg og nitro, sååå... men det passer ikke at en fg ikke kan hoppe...


  • #25   11. jan 2008 kim.p du kan da ikke sammenligne en nitro buggy med en fg buggy .ja fg ville nok tabe men at sige det er noget lort er ikke sandt ,det er nok vægten der er mod fg men den vejer jo også en del mere end en nitro buggy

  • #26   11. jan 2008 haha, Kim.p - Vores biler vejer 13-15 KG ?

    Hvorfor er det mon de ikke kan hoppes med ?
    Din lille Hong nor vejer jo intet, men vi overhaler den stadig på banen smiley

    Ps. En FG/Baja kan sagtens hoppe hvis du bruger de rigtige dele/olier smiley


  • #27   11. jan 2008 Kim P - du er da ufattelig fordomsfuld.

    Du kan sådan set slet ikke sammenligne en FG med en Nitrobil, de er bygget til to vidt forskellig ting ?

    Har aldrig sagt at en FG kan følge med en nitro rundt på en bane, for pga. nitrobilens størrelse har den jo en klar fordel, men nu plejer Largescale og "smallscale" jo heller ikke at konkurrere mod hinanden.

    10minutter siger du der går? Tjaa, jeg har ikke smadret noget der ikke har været selvforskyldt (2 servoer der ikke var indstillet i EPA'en.. Totalt nybegynder på det tidspunkt, så det var godt med erfaring...).

    FG kan sagtens klare hop, men endnu engang spiller vægten en stor rolle, for selvfølgelig kan man ikke hoppe 20meter høje hops, lave 30flips og lande på venstre forhjul, lave lidt flere kolbøtter og så køre videre bagefter uden en skramme.
    Men mindre hop klarer den da sagtens.

    Og nu er det sådan at man køber forskellige ting til forskellige formål, og os med FG (eller anden Largescale) har nok ikke til formål at lave de sygeste stunts på de vildeste bakker, for så havde vi jo nok købt os en lille morgenurinbrænder smiley


  • #29   11. jan 2008 oki fedt mark k

  • #30   11. jan 2008 tror jeg var 16 men også fordi jeg først indtraserede mig for det der men nej man er da ikke for lille til den slaks men den er nok lidt bøvlet at flytte med og sådan men held med det

  • #31   11. jan 2008 syntes ikke de er så meget i stykker det er kun hvis du køre på hob og sådan

  • #32   11. jan 2008 Sidste år da jeg var 16.. Solgte den nogle måneder efter

  • #33   11. jan 2008 Hehe viste godt at i ville skrive alt det der.
    Ja FG biler har ikke bygget deres bil efter deres vægt som bilen er på.

    Nu var jeg selv personligt til hedeland´s åbning af deres FG bane. Og man så max 2 køre samtidigt. Og så stod der en gruppe af trak i værd deres bil for at starte den (tisk tisk og folk siger 2-3 ryk)
    Og så sad der en gruppe og skiftede bære arme på deres biler, og andre små ting.

    Der lå en el bil og kørte rundt samt et par nitro som var de eneste der kunneholde bilerne kørende.

    Hvis det er man ikke kan samligne bilerne. Hvordan kan i så sige at FG er beder end nitro?
    HVORDAN KAN I SIGE DET?

    Som skrevet længer oppe er FG kanon bil. Den skal bare holde sig til onroad, eller en flad mark.



    Og jeg skal da gerne både tage buggy/truggy/mt og køre mod jer.


  • #34   11. jan 2008 kim P

    De folk der har kørt der med LS har ikke været for gode ved deres motorer hvis de ikke har kunnet få gang i dem, min har aldrig haft problemer med at starte efter 2-3 ryk.

    HVOR ser du vi siger LS er bedre end NITRO? HVOR SER DU DET?
    LS dækker de behov JEG (og andre LS folk) har, og ikke de behov DU (og andre SS folk) har.

    Det er på det grundlag jeg vil sige at en LS er bedre, TIL MIG!




  • #35   11. jan 2008 Og Kim - nu siger du at de skal holde sig til onroad eller flad mark.

    Nu er det sådan at en LS bane ikke er med sindsyge hop som en SS bane normalt er, så vi kan da også sagtens køre på offroad baner?


  • #36   11. jan 2008 Største delen af LS folk siger altid hvis man har problemer med at få gang i en nitrobil, at man skulle have købt en benzinbil istedet da de starter hver gang...

    Jer der ikke tror på det, kan jo søge i gamle tråde her på RCG... For der findes mange tråde med sådan nogle kommentarer


  • #37   11. jan 2008 sv. Kim P

    Så vidt jeg kan se, er der ikke nogen der har sagt at fg er bedre end nitro... Det er to forskellige klasser så de kan ikke sammenlignes.

    Jeg er da også ved at købe en nitro, så jeg har begge slags, da det er to forskellige verdner, og derfor også hver sine fordele og ulemper.


  • #38   11. jan 2008 Jeg har valgt FG netop fordi at mine nitro biler altid drillede-og motorene kun holdt i 1 år!
    Jeg køre helst på sand med min fg Og hvis i mener at bilen ikke kan holde-så se dette film klip:
    http://www.youtube.com/watch?v=KwpBsYP2tTQ&mode=related&search=
    Benzin motore er langt mere holdbare, og langt mere driftsikre end nitro-Dette gælder både i model biler, og rc fly.
    Hilsen Niels Erik

    PS jeg har lige købt min første FGer, og jeg er GAMMEL (47)


  • #39   11. jan 2008 Jeps præcis. Bilen skal dække de behøv man har. Og der er fordele og ulemper ved ALT - ENIG


    Men læs bare alle de emne med Benzin vs Nitro.
    Når folk spørger om hvad de skal vælger er der ALTID rigtig mange som siger benzin er det eneste rigtige og det beste. ALTID. Også uden at kende til hvad behøv har til køberen.

    Og de begrunder det ALTID med at 2-3 træk så starter den og ingen justering.

    Det er jo det samme med nitro som har kvalitet.

    Dem der ikek har kvalitet skal juster og trække som en i helved, lige som benzin biler skal.

    Så tag venligst jeres bind af for øjene, og vær ærlige omkring tingene, frem for bare at sige benzin er det beste.

    Men i påstår stadi at benzin kan følge med? hmm..


  • #40   11. jan 2008 Ikke fordi jeg mener benzin er dårligt, men det link du linker til Niels Erik, vil mene det ikke belaster bilen sønderligt da det er en nedadgående bakke den lander på. Har selv kørt på ligende sand banker med nitro i Dubai, op til flere gange.
    Jeg foretrækker også selv nitro, men har heller ikke kørt så meget benzin. Ville nok aldrig købe en FG, heller en HPI Baja 5b


  • #41   11. jan 2008 alder har intet at gøre med at købe Fg...

  • #42   11. jan 2008 Kim P - nu var dette emne overhovedet ikke noget SS vs LS topic, så forstår slet ikke hvorfor du skal have det drejet hen til det.

  • #43   11. jan 2008 ja jeg køber en baja her til min føselsdag i marts hvor jeg bliver 13år

  • #44   11. jan 2008 til dem som er under 13-14år vil jeg godt spørge: Hvor får i pengene fra!


    Jeg regner med at købe en fg marder smiley


  • #45   11. jan 2008 jeg for mine med lommepenge der for jeg 200 i måneden og så hjælper jeg min far i marken med traktor og der for jeg 30 kroner i timen ellers så hjælper jeg folk så giver de mig penge ellers bare spare op og i fødselsdags gave for jeg altid over 1000 kroner da jeg for 1000 kroner af mine farmor og farfar såå

  • #46   11. jan 2008 heej
    nu har jeg ikke læst det hele men kim p har ret i noget. for det første man skal justere en fg næsten lige så meget nitro, men nitroen er mere følsom så hvis du presser motoren til det ydeste første gang du indstiller vil du måske kunne mærke forskel ved større temparatur ændringer. og det med 3 træk i snoren holder ikke man skal huske at man også skal pumpe benzin ind og pumper man for meget så skal man jo have det ud lige som nitro smiley


  • #47   11. jan 2008 Jeg har da kun pumpet benzin 1 gang, og det var første gang bilen skulle startes-Nu får den choker-2 træk-choker væk- 2 træk, og vi er kørt-Der skal ikke justeres noget når først den står rigtigt.
    Og det er muligt at en nitro er hurtigere-men den lyder ad helvede til.


  • #48   11. jan 2008 min bil er også kun blevet indstillet en gang... nu har jeg fog lige skiftet pakning i motoren, så nu skal den igen.

    Men bare for at stille det op så alle kan være med, hvor tit indstiller du din plæneklipper fx?? det er jo ca sammen motor, begge er to-taktere og så vidt jeg ved skal man ikke stille på en benz. plæneklipper hele tiden.


  • #49   11. jan 2008 men det med at indstille nitrobiler, er svært. Det holder jo ikke helt. Alt er svært til en begyndelse, men når man lige er kommet ind i det, og lært sin bil at kende, så er det nu meget enkelt og kan gøres hurtigt...

  • #50   11. jan 2008 Man skal heller ikke skrue en nitro motor, med mindre man køber billige motor.

    Prøv at køb jer en RB ws7-3 motor.
    Den køre og trækker også bare konstant.


    Meget sjovt at folk altid ville have det billigst, og ofte køber det billigste. Og så bliver de skuffet fordi at det er så besværligt.
    Hvorfor søren så ikke betale det dobble og få kvalitet og så få fornøjelse af tingene?


    Kan ikke se hvorfor man skal købe en dyr FG til så mange penge, og så starte med at opgrader den fordi den ikke kan holde.
    Drop jeres genpostning om det kan holder. For når det kommer til alt, så er i klar over at den skal have nogle opgraderinger inden den kan holde.

    Ja det samme skal en billig nitro bil. Men den har jo også kostet under 1/4 del af en FG.
    Men for halv delen af en FG kan man købe en super stærk nitro bil som bare køre.



  • #51   11. jan 2008 Kim - Ja du har ret i der er nogle svagheder der helst skal skiftes fra starten af (ufatteligt dumt lavet af FG).

    Men en nitrobil der kun koster halvdelen af en FG ville ikke give mig ligesåmeget køreglæde som FG'en gør, og ja jeg HAR kørt med andre dyrere nitrobiler end den i min profil og det er da meget sjovt, men de har ikke den brutalitet som en LS har.

    Men jeg forstår virkelig ikke at du kan blive ved med at sige at FG er så dårligt så dårligt, og nitro er så godt så godt, endnu engang må jeg sige at vi har forskellige værdier, og en nitrobil har bare ikke det jeg søger ved en RC bil, men det har en LS derimod.


    Lige for at sige noget til det med plæneklippere og buskryddere:

    Har I nogensinde hørt en plæneklipper eller buskrydder der kører i de omdrejninger vores maskiner gør? De er jo slet ikke ligeså tunet, og en hårdt pumpet motor skal i teorien altid justeres efter vejret for at yde HELT perfekt, det er bare ikke så mærkbart på en benzinbil som det er på en nitrobil.


  • #52   12. jan 2008 Jeg vil sige det er smag og behag... Nogle er til SS og nogle er til LS...

  • #53   12. jan 2008 ja jeg får penge ved at sælge alle de ting jeg ikke bruger og så ellers sparer jeg bare

  • #54   12. jan 2008 Brejne ^
    Jeg tager udgangs punkt i at man køber en bil til måske 7000kr for at køre.
    Der syntes jeg det er så dråligt at FG ikke har opgraderet deres bil fra start af. Altså meget dårligt man skal starte med at købe opgraderings ting.
    Køber man for samme beløb en nitro bil for man noget er bare køre og ikke skal opgraderes smiley

    Så når vi taler om FG onroad, eller en opgraderet FG offroad så er det en okay bil.


  • #55   12. jan 2008 Tror jeg holder mig til min Baja5b...den kan holde til en del hvis den bliver kørt med fornuft.
    Men den eneste grund til jeg skulle have en FG ville være for at sammenligne de to..
    Men ønsker dig held og lykke med den du nu vælger. Det er nu noget specielt at køre LS biler smiley

    Cheers
    Mattias


  • #56   12. jan 2008 aldrig

  • #57   12. jan 2008 eneste grund til jeg skulle kæbe FG var for at slippe for at slå græs..

    vil give kim ret i at fg (offroad) ikk rigtig holder til vild bashing..

    man kan også se det når folk lave film med deres fg, så er det ALTID på et lige stykke.. eller 5cm hop hvo de måske er i luften i langtid men stadig kun lige over jorden.. det er i mine øjne onroad.. så heller en TT-01 smiley (MEN DET ER MIN MENING IKKE JERES !)


  • #58   12. jan 2008 For lige at stikke en torn i øjet på nogle.
    Sælger sku min FG. Har aldrig haft sådan noget *****, før. Det er sku lige meget hvordan men kører, så gør ****** i styker.

    Ej spøg til side.. Fg er faktisk en udemærket bil, hvis men syndes det er fedt at ha den stående skildt af, og vente på dele. Og kører i rundkres og futte lidt op og ned af vejen. Andet har jeg ikke at sige om mit bekendt skab med UUhhlala FG..


  • #59   12. jan 2008 Ov glæmte lige at sige ALDRIG MERE (FG).
    Men HPI BAJA b5/ss smiley


  • #60   17. jan 2008 jeg syns ikke at alder har noget at sige, det kommer jo i bund og grund an på hvor meget erfaring man har på dette område, jeg fik min FG´er for 1,5 år sidden, men sidden jeg har kunnet gå der har jeg nærmest haft en fjernbetjening i hånden, ALDER HAR ABSOLUT INTET AT SIGE...

    På brusgaard banen i randers, der er der da nogen gange børn på 10 med deres nitrobil i hånden...

    alder får aldrig nogt at sige i denne hobby


  • #61   17. jan 2008 det er fandeme en sjov diskution det her.
    niels erik k: det er smag og behag med lyden af nitro og benzin. jeg er mest selv fan af 30000 omdrejninger i minuttet.

    rasmus h: hahahaha. 2t motor i plæneklipper. hahahaha
    det samme. hahahaha.
    der har alle dage været 4t motorer på.


  • #62   17. jan 2008 Hold da op i får skrevet noget...

    Jeg vil mene at Nitro og benz er lige godt, jeg køre selv med nitro og det er mega spas og vil lige sige at vi man først kender sin motor er dejn sku nem at indstille.

    Nu køre jeg ikke selv med benz, men har en ven der gør og hans bil køre også mega godt men den har også nogle problemer en gang imellem. så jeg syntes at nitro og benz er lige gode.


    Da jeg har været til træf i odense 2 gange har jeg lagt mærek til at der står hele tiden nogle og skruer i deres biler både nitro og benz som sagt efter min mening ER DE LIGE GODE


  • #63   17. jan 2008 Jesper - ja du har kørt med Lars A's men det har Mikkel jo osse.

  • #64   17. jan 2008 ja hvad mener du så har jeg jo også gjordt det

Kommentér på:
hvornår skal i have en FG

Annonce