{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Står og skal have ny tc men? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og skal have ny 1:10 onroad men er ikk sikker på hvilken jeg skal tage

dem jeg har kigget på er
>Tamiya TRF416
>Corally RDX PHI
>Serpent S400
>Xray T2 008
>Hot Bodies Cyclone Moore Speed WC Edition

lige nu hæller jeg mest til en Serpent S400 da jeg har læst meget godt om den på et engelsk forum

men hva ville i anbefale


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Står og skal have ny tc men?
  • #1   7. feb 2008 en corally fordi der mange der har dem i dk så det er nemt at få dele og hjælp til ellers en cyclone som jeg selv er helt vild med...

    eller 008 fordi den er lækker!


  • #2   7. feb 2008 Jeg køre selv med TRF416, og det er en KANON lækker bil.. den fås ikke bedre (subjektivt)

    Men jeg vil råde dig til at købe en x-ray 008 eller en cyclone. Men det er mest vis du er nybegynder.

    Og når jeg siger henvendt til nybegynder mener jeg de er nemme at sette up. Alle bilerne er jo fuldt på højte med hindanden.

    Men vis du ikke er 100% nybegynder, så vil jeg helt sikkert anbefale 416'eren. bare se på hvad den allerede har vundet.


  • #3   8. feb 2008 der er jo ingen af bilerne der kan tåle og ramme banden, og så står man med kæmpe udgifter som nybegynder.

  • #4   8. feb 2008 hey mads madsen du taler vist af erfaring ?
    hvilken af proff bilerne kan man ramme banden med da ??
    spørger fordi jeg nok er typen som vil køre på banden hele vejen rundt i svingene hvis jeg skulle prøve en tur med sådan en på bane..
    så hvilken af topmodellerne i tc kan bruges til banger uden de store udgifter smiley ?


  • #5   8. feb 2008 Ved ikke ligeom jeg ville anbefale man bruger nogle "topbiler" som "banger" overhovedet. Men jeg vil sige under alle omstændigheder: Hold jer fra Corally. Jeg taler ikke af egen erfaring, men fra alle løb jeg endnu har attenderet er det ALTID corallyerne der går i stykker. Selv under morfars drift challenge var der en corally der ødelagde et ophæng. Og det er et generelt problem for dem.

    Så som banger er det nok IKKE den du skal satse på. Jeg ville nok selv gå efter en HB Cyclone, og så i plast-udgaven hvis det bare var til gaden. Det kommer så fra manden der lige har bygget en TT-01 om til kulfiber - men det måtte jeg jo bare eje. det kit. Men hvis man skal køre på gaden vil jeg klart anbefale IKKE at købe en bi ltil 4-5000 kr. køb i stedet en baf de billigere udgaver af de samme i plastik...


  • #6   8. feb 2008 ok men er da overrasket over at høre at xray ikke holder ?
    de er ellers ret så billige for en 3 år gammel topmodel model. så har været tæt på at købe sådan en..
    jeg må nok lure efter en nitro onroader istedet de er lidt mere robuste, og så bare på med bl


  • #7   8. feb 2008 Du kan jo nok ikke lige smide brushless på en nitrobil, der er vist noget du har misforstået smiley - med mindre du vil bygge den om til en el i hvert fald.

  • #8   8. feb 2008 hotbodies cyclone moorespeed det er den bedste bil på markedet .

    mvh hans


  • #9   8. feb 2008 Det er meget individuelt hvad der er bedst for en selv. HotBodien er den bil der har vundet mest de sidste par år men hvis jeg skulle købe ny bil ville jeg købe en bil der ikke var på toppen lige nu men på vej frem for jeg tvivler på at HotBodien kan blive ved med at være dominirende, den nye tamiya har allerede vist gode takter, men vil lige tilføje at mange gange er det ikke bilen men køreren der sætter de hurtige tider.

  • #10   8. feb 2008 highflyer jeg har da lavet et par nitro konversioner nu hvor de er lavet om til el. gider ikke det nitro. det er for dyrt og alt for langsomt og det slider for meget på drivlinien pga de ryk en nitro motor levere sin power i.
    for 1500kr kan man få en ok nitro motor men til samme penge kan jeg få en bl motor der trækker mere end en fg motor..


  • #11   8. feb 2008 Kristian L - helt ok. jeg ville bare sikre mig du selv vidste hvordan det lød det du skrev, for det er immervæk ikke mange man hører der selv bygger om fra det ene til det andet smiley

    Men det lyder som en ide med en nitroundervogn, hvis den skal holde bedre.


  • #12   8. feb 2008 er ikk nybegynder men så tror jeg jeg vælger den Serpent S400 som jeg har kigget på da det jeg læste gav mig et godt indtryk af bilen da de anbefalder den noget mere end fx. Xray, Tamiya og HB

  • #13   8. feb 2008 Som Brian siger bør man ikke satse på en bil som er fremme nu, jeg vil råde dig til at købe enten en RDX PHI'er eller en 008.
    en 008 er utrolig solid og næsten ikke til at smadre, og nu ved jeg top secret har kørt lidt indendørs nu, så jeg vil ikke kalde ham en nybegynder somsådan.
    men enten en RDX PHI'er eller 008'eren.
    416 er meget skrøbelig og meget dyr, hot bodiesen er osse meget skrøbelig og har det med at smadre sine trækaksler. og en trækaksel koster altså ca 100 kr fra ny :(.
    Det samme gælder 416'eren. hvis ikke du virkelig spænder dine skruer har de det med at falde ud fordi det hele er alu. plastic griber bedre fat om skruerne hvor alu mod alu simpelthen glider for nemt, og en TC bil som man skruer meget i vil jeg ikke anvende loctite.
    Xray er en god bil indenfor og kører rigtig godt bare med et standart setup, jeg kører med standart setup på min og jeg syntes den kører rigtig rigtig godt dejlig rolig.
    det eneste minus ved Xrayen jeg sådan kan komme på er at hvis du anvender de samme pinioner som Fx på en Rdx'er så slider du på remmen.
    Dvs du skal have købt specielle Xray remme.
    Xray delene er meget billige, en bærearme koster 30 kr og er i rigtig god kvalitet, bærearmen kan både bruges i højre og venstre side foran og den bagerste bærearm kan osse bruges i højre og venstre side.
    c-hub's, bagerste uprigths, bærearme foran og bagi, casterblokke - alt sammen koster 30-35 kr hvilket er meget billige penge, remmene koster 90 kr stk hvorimod remmene til tamiya koster 150-200 kr. bærearmene på en tamiya kan kun købes som sæt med 4 i eller sæt med 2 i og de koster for 4 200 kr og for 2 100 kr, hvor imod Xrays bærearme er i bedre kvalitet kan købes enkeltvis anvendes i begge sider og koster 30 kr stk.
    nu holder jeg bare Xray og tamiya op imod hinanden jeg ved ikke hvordan serpent, corallys og hotbodies priser som sådan udover hotbodies trækaksler koster 100 kr hvor jeg tror Xrays koster 70 kr.
    Xrayen er dejlig nem at skrue i hvorimod Tamiya skal skrues halt fra hinanden bare for at skifte spurgear. smiley

    Men alt i alt havde jeg taget enten en Xray eller en Corally, begge kører rigtig godt bare med et standart setup..

    Jonna..


  • #14   8. feb 2008 Hov kan se jeg skriver specielle Xray Remme, det Passer ikke, det er specielle Xray PINIONER der skal anvendes smiley

  • #15   8. feb 2008 Nicolai er du sikker på alt det med Tamiyaen?? For det er en hurtig bil, det har den allerede bevist til store internationale løb også til DHI cup. Og jeg tvivler på at Tamiya laver en bil der ikke er rigtig godt gennemtænkt eftersom de efterhånden har været med i rigtig rigtig mange år så tror nu nok det er kvalitet. Og man kan fint skrue skriuer i alu. Min bil er med titanium skruer og de ryster sgu ikke løs selvom de er skruet ned i alu delene. Og tror ikke det er ret mange biler der er lavet med alu skruer ned i alu dele, det er nok enten stål eller titanium skruer.

  • #16   8. feb 2008 Det eneste jeg vil bekræfte er at trækakslerne er byttet ud med væsntlig skøbligere 44 mm træk aksler.. men lige så snart de kommer i stål så er det problem jo løst

    Vis du ikke er nybegynder vil jeg anbefale den - der var bla. 3 med i modify a finalen til dhi hvor den ene vandt.


  • #17   8. feb 2008 Brian, det er rigtig nok. men kender andre som osse snakker om de har problemer med at skruerne i sin tamiya løsner sig.. og har du set når man skal skifte spurgear på en 415 .. haha det ser dælme spøjst ud, og hvis du er så uheldig du ødelægger gevindet i en lille 1.5 mm umbraco skrue så er du på den.. så skal hele bagenden af bilen før du kan skifte spurgearet, kan ikke huske om du så asger i tinglev.. det var dælme ikke et kønt syn smiley
    Men tamiya er en god bil og den kan køre hurtig, men som du osse nævner mange gange er det altså osse køreren der gør det.. for det kvæver immervæk træning og træning for du kan styre en bil så godt som en som Ronald Völker, Steen graversen eller Jilles Grosskamp.


  • #18   8. feb 2008 Nej men man kan ikke sige 'hvis du ødelægger den skrue der, så skal du skrue en masse af bilen for at skifte spur' Hvis man behandler sine ting ordentligt og passer på dem så er jeg 110% sikker på at den nye Tamiya er en kanon bil.

  • #19   8. feb 2008 Helt sikkert, men alligevel fejl kan forekomme, vi er jo kun mennesker.

  • #20   8. feb 2008 Ja men så skifter man jo bare den skrue evt... bruger de 2 kr på det

  • #21   8. feb 2008 Vil lige sige, at der er ikke nær så meget alu på 416 som på den ældre 415 serie.. så det problem har man ikke længe - ellers er det bare en klat locite i enden, that's it !

    Spurgearet er let at skifte, og har ikke endnu oplevet det har været et problem. På 415'eren skulle man skille ca 65% af bilen for at komme ind til spuret, men det problem har du ikke længere. OVERHOVED.
    416 er en lækker bil JAAAAAAAA!


  • #22   8. feb 2008 Se selv, man skal fandme skrue den 415 fra hinanden for at skifte spurgear smiley

  • #23   8. feb 2008 Hej igen folkens

    tak for alle de gode svar for det havde jeg ikk ventet da det plejer at være en børnehave her inde

    så jeg takker jeg virkelig for alt det viden jeg lige har fået og at der ikke er nogen der har SPAM'ET hele indlæget til.
    for de svar jeg havde ventet ville lyde som fx dette " Tag Tamiya 416 for den er lækker"

    et stort tak herfra

    men nå nu kommer jeg så til det jeg rigtig ville skrive.
    Er der slet ingen her inde der har hørt noget godt om serpent s400 eller set den køre?????


  • #24   8. feb 2008 Jeg kan sige så meget at serpent tog andenpladsen til DRCMU 3 i århus i søndags.. kun carsten madsen kunne vinde pga han havde kæmpe hjemmebane fordel.
    serpent er sgu en kanon bil og den kører skide godt..


  • #25   8. feb 2008 Nicolai Nielsen som er en af de dygtigste kører i superstock i DK køre med serpent. Så det må jo være noget der duér, men tænk lige over, at du IKKE vil ku få nogen hjælp i klubben eller what ever. Så det er vel det eneste minus. Men igen.. alle de biler er lækre, og du bliver helt sikkert glad for den du vælger;)

  • #26   8. feb 2008 Reservedele og folk i din klub som kan hjælpe dig med bilen er et kæmpe Must.

  • #27   8. feb 2008 Det betyder ikke noget om alle andre i din klub kører med det mærke du kører med, måske kan man låne reservedele af hinanden ja, men man kan sagtens få hjælp af andre ligemeget hvad du kører med. Man skal også lige være opmærksom på, som peter siger, at Nicolai Nielsen er en af de dygtigste kørere i 19turns og han kørte også stærkt med bilen han havde før Serpent, men han kører nok en smule hurtigere med Serpent. Men husk nu at det mange gange handler om køreren og hvor meget man træner, for man vinder ikke noget ved at købe den samme bil som verdensmesteren.. Det gælder om at få kørt en masse omgange i stedet for.

  • #28   8. feb 2008 Kunne det siges meget bedre end som Brian lige sagde? smiley
    tror jeg ikke smiley


  • #29   8. feb 2008 Vent med at købe ny bil til du har betalt de 200 kr du har skyldt mig i 1½ år! Det er mit råd..

  • #30   8. feb 2008 de skulle meget gerne have været overført

  • #31   8. feb 2008 Well, har stadig ikke modtaget noget! Ligesom sidste gang du sagde du havde overført dem..
    Og syntes iøvrigt det er for dårligt at du ikke engang gider at reagere på de PB`er jeg sender dig, så jeg nu bliver nød til at henvende mig til dig i en ellers udemærket tråd..


  • #32   8. feb 2008 nå nå går i banken igen i morgen og ser efter det var i banken i sidste uge og lave 3 overførsler en til min onkel på 300,- og en til dig og en til en regning fra min fagforening og der er trukket 657.56,- fra min konto

  • #33   8. feb 2008 men ved ikk om der stadig er lort med banken siden der var røveri

    ellers rimelig nice der er nogen der gidder det i sådan en lille by hehe


  • #34   8. feb 2008 Det lyder fint, syntes dog det er begrænset med banker der har åbent om lørdagen.. Send lige en PB med resultatet.

  • #35   8. feb 2008 har lige fundet ud af de ikk har men kan kun nå det om fredage

Kommentér på:
Står og skal have ny tc men?

Annonce