{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

ole h
ole h
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Nitro el. EL (hjælp til valg) {{forumTopicSubject}}

Hey...

Jeg er helt ny på RC område,og overvejer at købe en RC BIL, men ved ikke noget om hvilken en jeg skal købe (EL & NITRO) og mærke..

Kan i ikke komme med jeres meninger evt. erfaringer..

Mine krav, skal køre hurtig, skal ikke være en engangbil(skal holde, mener ikke off-rod) helst med lyd fra motoren... Og ikke den dyreste, er desværre ikke så rig..

1000 tak..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nitro el. EL (hjælp til valg)
  • #1   9. feb 2008 Øhh.

Nu skal vi lige have specifiseret.
    Hvor skal den bruges?
    Jeg læser det som at den kun skal bruges til onroad.

Og hvis den så ikke må være ret dyr så ville jeg finde mig en el-bil.

eks.
    TT-01
    Ansmann

• ole h
    ole h Tilmeldt:
    maj 2007

#2   9. feb 2008 eee.. er på kig efter onroad.. men ved ikke om det skal være el el. nitro.. synes lyden og farten på nitro er bedre.. kan det passe ??

• #3   9. feb 2008 Ja.
    Men Nitro har nogle ulemper frem for el.

det sviner.
    Det er dyrre at komme i gang med
    man skal kunne justere den.
    Det larmer så naboerne bliver sure
    Man kan ikke bruge den inden dørs.

• #4   9. feb 2008 el er hurtigere end nitro

• #5   9. feb 2008 Dennis N: ? min nitro kører 80km/t og min el kører 35km/t...???

• #6   9. feb 2008 Som udgangspunkt er Nitro nok hurtigst.

Dog kan elbiler nok ved dyre opgraderinger laves vildere.

• #7   9. feb 2008 jeg vil sige at en god stadium ell. buggy vil være fornutgt køb da de også kan køre onroad ( onroad er jo lidt skod på offroad smiley ) nitro eller el tja hmm flemming siger det godt nitro larmer...mm

• #8   9. feb 2008 Jeg kan kun tilslutte mig at offroad er sjovere, men han har jo tilkendegivet at det skal være onroad.

• ole h
    ole h Tilmeldt:
    maj 2007

#9   10. feb 2008 Mmmm.. kan også være en offroad, skal bare køre hurtig... Men ved stadig ik om det skal være el el. nitro...

Tror jeg skal på udkig efter forsk. slags biler.. som jeg kan så vælge ud fra..

• #10   10. feb 2008 Hvorfor skal den kunne køre hurtigt?

Og hvad er hurtigt i dine øjne?

• ole h
    ole h Tilmeldt:
    maj 2007

#11   11. feb 2008 over 40 kkm/t... evt. hurtigt acc.

• #12   11. feb 2008 Nå det er nemt nok.

Det kan stort set alle Nitrobiler.
    Også offroad.

Og på el der skal ikke modificeres ret meget for at runde 40km/t.

Så skrev du noget om at det ikke måtte være det dyreste.
    Hvor mange gryn snakker vi om?
    Og er du villig til brugt eller skal det være nyt?

• #13   11. feb 2008 I mine øjne er det håbløstat bevæge sig ud i nitro uden at have ordentlig vejledning eller forstand på det.

Og starter man med brugt nitro kan man lige så godt skylle pengene ud. Skal man endelig begynde med nitro, og man ikke har en pind forstand på det, så vil jeg anbefale man køber en ny bil ved en shop med forstand på det, som kan køre den til og vejlede før og efter købet. Alternativt skal du have en god ven som kan hjælpe dig med justeringen undervejs. For nitro er bare noget bøvl.

El har i ngen lyd (jo hvis den er i stykker) som en nitro har, men det er billigere, hidsigere, KAN køre hurtigere og er meget nemmere at have med at gøre.

Jeg vil til enhver tid foretrække el onroad fremfor nitro, så længe det er onroad. for der har nitroen ingen fordele overhovedet, udover køretiden, hvis man endelig får den til at køre ordentligt.

Jeg vil anbefale en el onroad eller evt. buggy, for jeg havde slev meget morskab over min gamle Blitzer da jeg startede, - også på asfalt.

• #14   11. feb 2008 Jeg vil slet ikke fraråde Nitro på samme måde som Highflyer.
    Men han har en pointe i at sætte sig ind i sagerne inden man går i krig med det.
    Og til Onroad der foretrækker jeg også selv EL- frem for Nitro.

Læse bøger om det, inden du starter på Nitro, eks. Nitro-Bogen.
    Og have en der kan hjælpe til med indjusteringerne, eventuelt også tilkørring.

El er altså heller ikke noget man bare lige går til og slet ikke hvis det skal køre stærkt.
    Og en dårlig lader kan ende med at være lige så dyrt som en Nitro motor der ikke er justeret ordentligt.
    Modified motorer skal jævnligt afdrejes eller udskiftes.

• ole h
    ole h Tilmeldt:
    maj 2007

#15   11. feb 2008 Okey... 1000 tak.. for hjælpen..

Leder efter noget brugt EL, må de så være....

Skriv hvis i har nogen..

• #16   11. feb 2008 Synes også helt klart at du skal vælge el. nitro får du kun problemer med, og vil koste dig mange flere penge

Kommentér på:
Nitro el. EL (hjælp til valg)

Annonce