{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Lipo problem {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige anskaffet mig et maxamps 3s lipo batteri på 5000 mah.
Min lader er en swallow eq fra holte, som skulle være ret god.
Første gang jeg ladede det op, fortalte laderen mig at balancerspændingen var for lav. men jeg fik gang i det.
Problemet er nu, at når det er opladet, bliver min esc ved med at slå fra fordi spændingen er for lav. Jeg kan max. køre 5-10 min. før spændingen er for lav. Men efter hvad jeg kan se på min lader, er det kun celle 2 der kommer for langt ned. Selv lige efter opladning (1C) er celle 2 ikke så højt oppe som de andre. Mener der står 12,52v 12,21v 12,52v til slut.
Jeg har kun kørt med det 3 gange, så forstår det ikke helt. Laderen er også helt vildt langt tid om at lade det op, og lader kun med 1C de første 10 min. og så slår den over og lader kun med 0,1-0,2C.
Hvad er der galt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lipo problem
  • #1   16. mar 2008 Defekt celle måske..

Har du prøvet og aflade det til 9 volt, og derefter lade det op igen..

Karsten

• #2   16. mar 2008 Nej, har ikke nogen erfaring med lipo, så jeg passer lidt på hvad jeg gør. Har bare læst så mange gange at man skal passe på med at aflade sit lipo batteri for meget, så tror ikke spændingen har været længere nede end 10,8v.
    Skal jeg bare tage lipocut funktionen fra så, og aflade det ned til 9v?

• #3   16. mar 2008 Lopo cutoff ??? Det er din regulator der gør det.. Du skal afmontere dit batt, og aflade det med laderen til 9.3 volt feks.. Så er du sikker på de ikke er under 3 volt pr celle.. Når du har gjort det, lader du den op igen, som du plejer, så kan du se hvor mange mah den lader på..

Du skal ikke have din lipocutoff til og stå på 10.8 volt.. Så kører du godt nok ikke ret længe... Lipocutoff skal stå til 9 - 9-5 volt...

Karsten

• #4   16. mar 2008 Ja jeg ville også ønske at jeg kunne stille lipocut off til en bestemt spænding. Men det kan jeg ikke på min regulator, og jeg kan ikke finde nogen data på den der fortæller ved hvilken spænding den slår fra ved. Det er en Traxxas 3s vxl regulator.

Efter hvad jeg kan se, kan man heller ikke stille på laderen hvornår den skal stoppe med at aflade, men det er måske også forudindstillet?

• #5   16. mar 2008 bare at få cyklet lipo en masse gange ser det ud til ifølge de andre tråde smiley

• #6   16. mar 2008 Kristian hvad betyder cykle? skal man køre dem ned med en cykkel??

• #7   16. mar 2008 Ja det var da et meget godt forum der. Der er da svar på en masse ting.

p@ss@t B 5: Hvor mange opladninger har du kæmpet med dit batteri, og hvilken lader bruger du?

• #8   16. mar 2008 cykle betyder at lade batteriet op og så aflade det ned til feks 3-3,3volt pr celle og så lade det op igen. det anbefales at man ikke belaster et lipo til dets max kapacitet før end det har været cyklet ca 7 gange og anbefales også af nogle at man max lader sit lipo med halvdelen af hvad man må lade det med som max indtil det har været cyklet de ca 7 gange... nu har jeg kun kørt med mamba max esc og fly esc og de har aldrig voldet problemer med cutoff selv med helt nye og under spec lipos på 15c 2600mah

• #9   16. mar 2008 okaay tak

• #10   16. mar 2008 Send en email til Austin fra Maxamps om problemet, så skal han nok løse det for dig.

austin@maxamps.com

Kommentér på:
Lipo problem

Annonce