{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Hjælp til rep. af Savage X? {{forumTopicSubject}}

Min ca. 2 år gamle Savage X har jeg lidt problemer med, trods den kun har kørt ca. 3L nitro igennem.

Den er mont. fra forhandleren med "dual disc brakekit" netop for at have tilstrækkelig gode bremser, men jeg syntes de enten fader en del eller strammer man dem for meget op blokerer de og der kommer en høj "klik, klik, klik" fra bilen som ikke lyder helt sundt.

Derudover har jeg af og til problemer med rækkevidden. Lige pludselig kan den kortvarigt på måske 20-25 m. afstand meget kortvarigt lige miste forbindelsen, så den ligesom mister styringen i måske 1/2 sek.

Tilsidst har jeg prøvet at montere en gps på den, for at måle tophastigheden på den, som iflg. producenten skulle være ca. 65 km/t, gps'en kom dog kun op på ca. 45 km. i timen på en længere strækning lige ud?

Det jeg søger er en seriøs person som har stor erfaring med RC'ere, idet jeg er absolut nybegynder, som kunne være interesseret i at lave den for mig, evt. imod betaling.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til rep. af Savage X?
  • #1   21. apr 2008 Det med bremsen, det siger næsten ALLE dual dish barkes, mig og min kammereaters gør det og tror det er fordi det er metal mod metal...

Det med farten kan muglighvis være din motor der ikke er justeret ordentligt ind, dvs. at den ikke kan få lov at tage max omd.

Det med senderen, kan være din krystal eller en løsforbindesle

.

Mvh. Keneth

• #2   21. apr 2008 Det med bremserne.. Har samme kit. Og er ovenud glad for dem, Og har ikke de problemer. der er også pap/belægning jeg har limet på. De fulgte med kittet??!! http://www.rcsiden.dk/shop/dual%a0disk%a0brake%a0set%a0-14647p.html

Det med de høje klik lyde er nok fra din servo(gas/brems). Der "kammer over". De orginale servoer er næsten ikke stærke nok til at bremse sådan en savage smiley

Og det med fart. Er altid overdrevet fra fabrik. Men som Kenneth siger, har det nok lidt med indstillingerne at gøre..
    Du skal jo justerer hver gang du er ude og kører...

Håber det ku hjælpe lidt..

• #3   21. apr 2008 Min Savage X klikker også når jeg bremser, men det har ingen praktisk betydning, det er bare skiverne der flytter sig lidt på navet når man bremser. se evt. min guide til ny bremsebelægning: http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1359 det virker lige så godt som det man køber og kan få Savagen til at slå kolbøtter for over

Kommentér på:
Hjælp til rep. af Savage X?

Annonce