337 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

spg til a-certifikat spg til a-certifikat

nu står det sådan jeg vil til at igang med at flyve modelflyver...

har bestemt mig for at modellen skal være minimag eller easystar..

men har i den forbindelse et par spørgsmål til unionens a-certifikat..

skal jeg have dette, bare for at flyve i den lokale klub, eller er det kun hvis jeg vil flyve til træf osv jeg skal have dette??

for hvis jeg skal have det for at flyve, så bør jeg vel købte minimag modellen, for at kunne komme igang..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spg til a-certifikat
  • #1   14. maj 2008 Ring til din lokale fly klub eller evt. kigge inde på RC-Unionens forum

• #2   14. maj 2008 Det kommer an på reglerne i den klub du vil flyve i.
    Nogle klubber kræver et A certifikat, og andre ikke.
    Som reglen skal der være en instruktør ved siden af dig når du flyver uden A certifikat, men igen det er op til den klubs regler du vil flyve i.

Hvis jeg var dig så ville jeg vælge en Twinstar II istedet for en af dem du har skrevet her. Der er også krængeror på den smiley Den er lidt mere "sjov" end en Easystar, og en minimag er efter min mening alt for let. Det skal være ret vindstille for at kunne flyve med den. Det samme gælder for Easystar.

• #3   14. maj 2008 har kigget på rc-unionen. men er meget tvetydigt det der står der..

og grunden til jeg skriver her, var bare for at få svar på det ene spg. de har godtnok klubaften i dag, men sidder og venter på en der lige skal hente lidt sager..

• #4   14. maj 2008 må nok op og snakke med dem i klubben igen, blev bare anbefalet easystar eller minimag deroppe..

men vil lige op og snakke ordentligt med dem, før jeg gør noget..

• #5   14. maj 2008 Easystar, og minimag er også de typiske "begynder" modeller. Men når du er kommet igang så skifter du dem hurtigt ud igen. Og med Twinstar er der som sagt lidt mere at "lege" med, og du skal ha' hjælpe til a tflyve alligevel, den er ikke så svær at flyve. Smider du samtidigt børsteløs i den, så bliver den rigtig sjov, og kan lave vildere ting end man lige skulle tro.

• #6   14. maj 2008 Go plan, tror du bliver mere afklaret i sidste ende.

• #7   14. maj 2008 var bare angående det a-certifikat jeg var forvirret faktisk..

men må derop mandag i næste uge, og lige snakke hurtigt med dem, også skal der købes noget fly så snart vi er flyttet..

men nu hører vi hvad de siger, og lyder som om twinstar er væsentligt bedre køb, men vi må se hvad jeg ender med..

• #8   14. maj 2008 Du må gerne flyve i din lokale klub uden A certificat.. I det øjeblik du besøger andre klubber feks til stævner og lign så kan den klub du besøger kræve at du har et A certificat som bevis for at det er forsvarligt du flyver.. Dem i din egen klub ved jo godt hvordan du flyver smiley

Jeg kender mange der flyver på 2-3-4-5 eller for den sag 7 år uden nogen siden og have taget et A certificat.. Ikke fordi de ikke kan, men de har aldrig haft brug for det :-).

Ville osse købe een Twin Star som skrevet tidligere..

Karsten

• #9   15. maj 2008 takker for den oplysning..

nu du skriver sådan, så forstår jeg det sådan jeg gerne må flyve alene uden certifikatet??

• #10   15. maj 2008 Det er der heller ikke noget i vejen for.. MEN Det er aldrig een god ide at flyve alene..

Man kan hurtig få een finger i propellen og lign..

Karsten

• #11   15. maj 2008 når jeg skriver flyve alene, mener jeg at jeg kan køre ned og flyve på pladsen, selvom der er andre, men ingen instruktør...

• #12   15. maj 2008 Ja ja ja ja og ja smiley

Har aldrig hørt om nogen klubber der har nægtet den slags..

Bare husk at forsikring skal være iorden, så kan du flyve med alt under 7 kilo smiley dog ikke JET

Karsten

• #13   15. maj 2008 regner med at gå ned og få lidt hjælp til valg af grej..

men kan godt høre twinjet, også med mx-12 sender nok bliver mit endelige valg..

også hjem og samle og ned og blive meldt ind så snart den er købt..

bliver nok købt engang i næste måned, så snart vi er på plads i det nye..

fruen er ikke meget for flyver her midt i flytterodet..

• #14   15. maj 2008 Kan en Twin Jet overhovedet købes mere ??.. Det er da osse næsten så langt fra en begynder flyver som du kan komme

Karsten

• #15   15. maj 2008 doohhh..

mener twinstar...

er det med de rigtige navne smiley

• #16   15. maj 2008 Se det var meget bedre smiley

Karsten

• #17   15. maj 2008 men skal nok skrive når der er købt nyt..

så må vi se hvad jeg ender med at få købt..

Kommentér på:
spg til a-certifikat

Annonce