312 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Nis Christian T
Nis Christian T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

HPI Savage 3.5 kører ustabilt HPI Savage 3.5 kører ustabilt

Jeg er for kort tid siden blevet den lykkelige ejer af en HPI Savage 3.5, Jeg mener selv at jeg har fulgt instruktionerne nøje! Men alligevel kører bil ikke optimalt det kan jeg se! Det er som om den enter får for meget benzin, eller som om der er luft i tanken fordi lige inden tanken er tom accelere den meget kraftigt og kører 7- 10 sekunder og løber så tør! Hvad kan der være galt?? Er det nogen der kan hjælpe mig med en løsning på dette??? Evt give en forklaring på hvad det kan være og hvordan man løser det!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HPI Savage 3.5 kører ustabilt
  • #1   28. jun 2008 Har du justeret på motoren ?..

Prøv evt og find nogen i nærheden der kan hjælpe dig..

Karsten

• #2   28. jun 2008 Det gør min altså også!
    Men du slider på moteren ved at køre den tom!

• #3   28. jun 2008 Man slider ikke på motoren ved at den løber tør.. Inde i motoren er der fyldt med olie, så den er ret ligeglad..

Karsten

• #4   28. jun 2008 Hej Karsten

Nej jeg har ikke justeret på motoren! Jeg bor i sønderjylland i nærheden af Vojens, kender du nogen eller har du nogen kontakter der måske kunne hjælpe her i nærheden??

• #5   28. jun 2008 Jeg vil stadig mene at man slider på den..
    Men altså jeg køre aldrig min tom! Fordi når jeg kan se der ikke er så meget tilbage så køre jeg lige en tur fordi flasken og så bliver den lige fyldt op imens den er tændt! Men jeg kan da huske at min også gjorde det! Men så meget er det da heller ikke den giver gas!

• #6   28. jun 2008 Kender desværre ikke nogen dernede.. Men mon ikke nogen her på RCG melder sig..

Skæg

Det må du om.. Du bliver nok klogere med alderen smiley

Karsten

• #7   28. jun 2008 Karsten K det har du nok ret i!

• Niels J
    Niels J Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 7
    #8   29. jun 2008 gu fanden slider det da på motoren at kører den tør for nitro. olien bliver forbrændt sammen med nitroen, den smører jo kun idtil den bliver antændt. Den stiger i omdr fordi den nu kan suge luft med igennem tanken da den er tom, Med andre ord så kører motoren helt vildt lean (Mager) i det øjeblik uden smørelse.

Så alder betyder vist ik noget, men viden.

• Niels J
    Niels J Tilmeldt:
    jun 2008

#9   29. jun 2008 Med hensyn til din savage. så er løsningen at du ik kører den tør, men enten slukker den eller tanker mens den er tændt.

• Niels J
    Niels J Tilmeldt:
    jun 2008

#10   29. jun 2008 Hvis din motor er ny og der ik er pillet ved blandings skruen, så står den standard lidt for fed altså for meget nitro, så den får rigeligt i break in perioden. Prøv at skrue lidt ind på skruen en 1/10 af gange, når den så begynder at kører pisse godt, skal du skrue lidt ud igen så den ryger pænt under hele omdrejningsregistret. Det er ik så svært.

• #11   29. jun 2008 Niels J

Jeg tror du skulle få dine fakta på det rene før du udtaler dig.. Prøv og skil een Nitro motor ad.. Hvor meget olie er der lige i krumtaphuset i sådan een ??...

Tror i kun Olien er over stempelet ??... Så tager i godt nok meget fejl..

Sikke mange scootermotore og andet 2 takst motoren der går til hver dag, fordi de løber tør.. haha

Come on, der sker ikke en dyt

Karsten

• #12   29. jun 2008 Ja gir alså Karsten ret der sker sku intet ved at kører tanken tom..............

• #13   29. jun 2008 Nu når jeg siger at den slider så mener jeg ikke at den slider ved første gang, men hvis man gør det ofte/altid!

• Niels J
    Niels J Tilmeldt:
    jun 2008

#14   29. jun 2008 Er godt klar over at der ligger olie i krumptapshuset, da det er der nitro/olie kommer ind igennem inden vakuum fra stemplet suger det op igennem skylle kanalerne, men når din motor roterer med 35000 omdr og den så ik får olie/nitro i forbændingskammeret, det koster slidtage uanset hvordan du vender og drejer det. kan godt være at den ik går i stykker efter 2 gange, men cylinder væggen og stempelet bliver slidt meget hurtigere, dårligere kompression = dårlig motorgang. svær at starte osv...

• Niels J
    Niels J Tilmeldt:
    jun 2008

#15   29. jun 2008 Ydermere kunne jeg godt forstille mig at den suger alt fra krumptapshuset med op, med det enorme vakuum uden nitro.

• Niels J
    Niels J Tilmeldt:
    jun 2008

#16   29. jun 2008 og din snak med en scooter. det er jo slet ik i de dimensioner. maks 12000 omdr. og hvor mange sker det at man kører den tør i dens levetid, men hvis du hvergang slukker den med at kører den helt tør, så slider man da unødigt på motoren.

• #17   30. jun 2008 Niels J

Det bliver vi aldrig enige om..

Men det er da sjovt der ikke står noget om det i diverse manualer, (ikke dem jeg har set)..

Selv om den løber tør, suger den ikke al olie op fra huset, så ville motoren ryge helt vild lige inden den går i stå, og det kan man jo ikke sige den gør smiley

Vi lader det ligge.. Alle har deres erfaringer, sådan er det (heldigvis)

Karsten

Kommentér på:
HPI Savage 3.5 kører ustabilt

Annonce