695 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Batterier til Sender Batterier til Sender

hej nu har jeg lige haft min Savage X i en uges tid og har brugt almindelike alkaline batterier i min sender / fjernkontrol. Da jeg har lagt mærke til at den bruger meget strøm har jeg tænkt mig at købe mig nogle genopladelige batterier. Min Kontrol er en HPI TF-4, og bruger 8 AA batterier.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batterier til Sender
  • #1   30. jun 2008 ok. hvad er så spørgsmålet? smiley

• #2   30. jun 2008 sorry, hvilke genopladelige batterier kan man bruge i sådan en kontrol ?

• #3   30. jun 2008 Hehe. du behøver ikke undskylde smiley
    Kort sagt kan du bruge alle aa batterier.

• #4   30. jun 2008 ok har bare hørt at ikka alle sendere kan kun bruge alkaline fordi de er på 1,5 volt, i forhold til genopladelige på 1,2 volt

• #5   30. jun 2008 med alle de sendere jeg har haft har det ikke været noget problem. De genopladelige kommer også over de 1,2v som de er opgivet til.

• #6   30. jun 2008 jeg bruger genopladelige i min også, det funker da godt, det bare pille dem ud og så lade op:P

• #9   30. jun 2008 Jeg bruger alm alkaline af flere grunde.

1. de holder 1,5V næsten hele tiden, hvilket jeg har målt mig frem til giver en lille bitte forøget sendestyrke end alm opladelige der ligger på 1,2V nominelt (1,45V friskopladet de første par minutter)

2. De holder strømmen i flere måneder (har prøvet ½ år), hvis man ikke bruger senderen.
    Her aflader alm opladelige sig selv med 10-20% pr. døgn (alt efter kvali)så står senderen i et par uger er den næstenh flad, eller også bliver den det når man står i kampens hede.
    og der er ca 10 Timers fun på et sæt alkaline batterier, til 30-40.- mod ja hvor meget nu gode opladelige batterier koster.

Jeg har så løst det med en gang LiPo vejer det halve og 3300mAh 11.1V det er lækkerier.

• #10   30. jun 2008 ved brug af nimh eller nicd batts så stikekr i den bare 9celelr istedet for 8.. jeg har haft brugt op til 10celler nicd på nogle af mine sendere så 9stk genopladelige nimh AA kan alle sendere som er lavet til 8alkaline vist klare. jeg bruger aldrig alkaline. men nimh og nicd og lifepo til senderen. overvejer også at smdie et af mine lipos i en sender når det engang om nogle år bliver træt..

Kommentér på:
Batterier til Sender

Annonce