Fødselsdagsgave Fødselsdagsgave
Hej alle sammen
Min søn er begyndt at tale om at han ønsker sig en fjernstyret bil i fødselsdagsgave og jeg har surfet lidt rundt og er selv blevet ret lun på ideen også
Jeg har selv haft en Tamiya og en Kyosho da jeg var barn, men der er virkelig sket noget de sidste 25 år. Hvor skal vi starte ift. bil? Jeg tænker at vi starter med en til ham, men som også er sjov for mig at køre med. Så kan vi altid udvide samlingen med en større bil til mig.
Jeg forestiller mig at vi gerne vil køre med den lidt over det hele. Så både lidt asfalt, grus og klitterne i sommerhuset. Hvilke biler vil I anbefale at jeg starter med at kigge på? Budgettet tror jeg er omkring 3000, inkl. oplader og batteri.
jun 2021
Følgere: 2 Svar: 10
Det lyder som et super spændende far/søn projekt.
Du skriver ikke hvor gammel din søn bliver, så det har selvfølgelig lidt at sige ift. hvilke biler der passer bedst. Men den bedste offroader, som kan klare lidt af alt, er i vores optik Traxxas Rustler 4x4. Den kan klare stort set alle slags underlag, og med en topfart på over 50 km/t er den sjov nok for både børn og voksne.
Vi har lavet en guide til alle der står i netop din situation, hvor vi guider til de bedste fjernstyrede bil til børn (over 6-7 år) og begyndere. Du kan tage et kig på den for at få lidt inspiration
https://www.speedhobby.dk/blogs/news/de-5-bedste-fjernstyrede-biler-til-born
apr 2022
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 25
jun 2021
Kenneth J og jeg er ikke den samme person
Jeg er enig i at Bandit'en er en rigtig fin buggy, men personligt vil jeg altid foretrække enten en Rustler 2WD eller Stampede 2WD hvis det ikke kan være en 4x4. Men det er jo altid et spørgsmål om hvad man er mest til.
Rustler 4x4 kan sagtens fås indenfor Lasses budget - endda med lidt ekstra til overs til et ekstra batteri og en bedre oplader end den der er med til bilen. Vi vil dog altid anbefale et par NiMH batterier til begyndere, da de er lidt nemmere og håndtere og ikke kræver at man passer helt så godt på dem.
De bedste hilsner
Kenneth, Speedhobby
apr 2022
jan 2023
Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 6
jan 2023
Tak for jeres gode input! Jeg har været mange af Traxxas bilerne i gennem og havde egentlig valgt Bandit'en fra, da den ikke ser ud til at være så god på stranden eller til lidt større flyvehop.
Jeg havde faktisk allerede kigget lidt på linket du postede Speedhobby. Jeg er ret vild med den stampede i nævner i listen, men prisen bliver lidt høj synes jeg. Jeg kan se den også findes i en version med firhjulstærk uden lys på som passer lidt bedre med budgettet. Men er den eneste forskel på de to at der er lys på den ene og ikke den anden? Og er der oplader og batteri med til dem begge?
jan 2023
feb 2018
Følger: 3 Følgere: 24 Emner: 14 Svar: 37
https://www.elefun.dk/p/prod.aspx?v=57746
LiPo batteri og lader:
https://www.elefun.dk/p/prod.aspx?v=46942
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=Jf_EmlmwltQ
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.162
Forskellen på NiMh og LiPo er at der er sket et kvantespring inde for batterier og motorer inden for de senere år.
NiMh er ikke længere standard batteriet inden for RC verdenen, der har LiPo taget over og med god grund.
Der er flere forskelle på de to typer batterier, der kan bla. nævnes disse:
Kraftigt forkortet ladetid på LiPo. Hvor det tog evigheder at lade et NiMh korrekt.
Special lader til LiPo batterier er påkrævet og det er en type batterier man skal have respekt for.
Behandles de forkert kan det gå meget galt. Der findes mange videoer på YouTube hvor dette demonstreres.
LiPo kan lades hårdere end NiMh, derfor er de også hurtigere at lade op.
Køretiden med LiPo mod NiMh er også langt overlegen. Lad os sige du før hen kunne køre 10-15 minutter på et NiMh batteri skulle du gerne kunne køre op mod dobbelt så længe på et LiPo batteri. Hvilket jo også er en af tingene som gør LiPo så attraktivt.
LiPo vejer mindre end NiMh.
Et andet område hvor der også er sket ting og sager er inden for motorer og ESC'er.
Børsteløse motorer er i dag også den gængse standard frem for de gamle kul motorer.
En børsteløs eller i daglig tale BL motor er langt mere energi effektiv i forhold til kulmotorerne.
BL motoren er også så godt som vedligeholdelsesfri, hvis man sørger for at den ikke køre varm så er det kun de kuglelejer som sidder i dem der kan blive slidt.
Jeg tænker at noget af det som er vigtigst når du investere i en model er at du kan få reservedele til den og det kan du med Traxxas.
De fleste forhandlere har eller kan skaffe stumper til Traxxas, der kan man opleve udfordringer med andre mærker hvis ikke de sælges i samme mængde som Traxxas og man kan bare ikke komme ud over det faktum at Traxxas forhandles af langt de fleste RC forhandlere her i Danmark.
Jeg har selv flere Traxxas modeller og har haft dem i mange år og jeg har nu aldrig haft problemer med de ikke kunne holde til at blive brugt.
Jeg ved ikke om det jeg skriver giver mening for dig, ellers er det bare at spørge løs. Velkommen tilbage til den fede verden inden for RC til dig og din knægt.
apr 2022
feb 2018
Følger: 3 Følgere: 24 Emner: 14 Svar: 37
NiMh Vs. LiPo:
https://www.blasted-rc.com/blogs/getting-started-in-rc/whats-the-difference-between-nimh-and-lipo-batteries
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.162
Det er sandt at Traxxas stadig bruger kul motorer i mange af deres biler, men flere andre producenter af rtr modeller har mere eller mindre udfaset kul motoren fra deres produkter.
jan 2009
Følger: 15 Følgere: 60 RC-enheder: 15 Annoncer: 1 Emner: 32 Svar: 542
De kan opgraderes med RPM dele i bærearme osv. Og smid et metal spurgear i bilen, så går den ikke i stykker og holder til både meget høj fart og vilde hop (bashing).
jan 2023
Det ser helt klart ud til at vi skal starte med lipo batterier med det samme.
Henrik: Ja, de VXL modeller er virkelig seje, men jeg tror at de bliver for voldsomme til både ham og mig. Vi er begge helt grønne så 100 kmt er nok lige i overkanten.
jan 2023
Jeg tænker at det her er et godt sted at starte?
Denne bil: https://www.speedhobby.dk/products/traxxas-rustler-4x4
Med dette oplader og batterisæt: https://www.speedhobby.dk/products/traxxas-7-4v-2s-lipo-oplader-batteri-pakke
Vi ender et godt stykke over budgettet, men tror I i kan lave en god pris på det så vi kommer lidt ned?
apr 2022
jun 2021
Fedt! Rustler 4x4 er klart en af vores favoritter. Den kan klare lidt af det hele så den er jeg sikker på i han nok skal blive rigtig glad for.
Giv os et kald, så skal vi se hvad vi kan gøre
jan 2009
Følger: 15 Følgere: 60 RC-enheder: 15 Annoncer: 1 Emner: 32 Svar: 542
Rustleren er en fed nok bil, men jeg er 99% sikker på at du vil komme til at fortryde at du køber den med en skod Titan 12 T motor. Bilen er nok sjov den første uge, men den har simpelthen ikke power nok... At bilen har installeret lyskit er fedt, men kan sagtens selv laves for ingen penge (Aliexpress osv). Traaaxs batterier er SKOD og de koster alt for meget i forhold til kvalitet.
dec 2003
Følger: 27 Følgere: 42 RC-enheder: 3 Emner: 35 Svar: 458
Han har slidt en motor i stykker som det eneste ellers er det en stærk lille bil til pengene. Og ganske billig i reservedele.
feb 2018
Følger: 13 Følgere: 39 RC-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 38
apr 2017
Følger: 32 Følgere: 10 RC-enheder: 4 Emner: 14 Svar: 226
Det at have en bil der kan tage 2-6s lipo, giver nogle muligheder på lang bane. Det som er mindre belejligt er at reservedele til bilen er et u-land og skal ofte bestilles hjem fra et. Har fundet en pusher af dele til den i Frankrig og til dobbelt pris kan de fås i Sverige så længe lager haves.
Jeg er ingen fan af Traxxas pga deres forretningsmodel men du kan altid få reserve dele til deres biler. Det er derfor de er lige en smule dyrere end kvaliteten ellers retfærdiggør indtil du når op til biler som Xmaxx der er så godt som umulige at ødelægge medmindre at du gør en rigtig indsats.
feb 2018
Følger: 13 Følgere: 39 RC-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 38
Fødselsdagsgave