1.813 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

karl m
karl m
Tilmeldt:
21. sep 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

el eller nitro? el eller nitro?

jeg vil gerne købe en fjernstyret bil. jeg ved bare ikke om jeg skal købe en el bil eller nitro. Derfor vil gerne spørge jer om hvad i syntes er bedst. jeg regner med det er nitro. går nitro tit i stykker? kan en lidt tunet el køre lige så stærkt som en nitro kan? hvad er sjovest i længden, offroad eller onroad? bare fortæl mig om hvad i ville vælge og hvorfor. max prisen er 3000 kr.

Hilsen Karl


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle lounge sæt 270 kr.
  • Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  el eller nitro?
  • #3   21. sep 2008 benzin? smiley

  • #4   21. sep 2008 el er hurtigere i optrækket end en nitro.
    Og hvis du ikke har erfaringer med nitro eller ikke har mulighed for at besøge en klub, så synes jeg du skal vælge el. Der er mange folk herinde der kan hjælpe med el. Men det er meget svært at hjælpe med indstilling og tilkørsel af nitromotor medmindre man står ved bilen.


  • #5   21. sep 2008 alexander A
    Find lige en el-motor med 20 heste til rc...

    En almindelig 1:10 brushless motor levere ca. 1.5 heste. Så hvor finder man de resterende 18.5? smiley


  • #6   21. sep 2008 Jeg har det lige omvendt af RAF3N. Jeg synes at el biler er det bedste da de er lettere, lettere at have med at gøre, de kan tunes til at køre hurtigere end nitro og mange andre ting. Den eneste ulempe er at de ska lades op.
    Men fordelen ved nitro er at de somregelt er hurtige ud af kassen. Men også kun lige ud af kassen fordi der går ik mange minutter inden den ska justeres og de satans nitromotorer er følsomme. En anden ulempe er den infernalske larm. Hvis det er lyden man går efter så ska man hellere vælge benzinbiler frem for nitro


  • #8   21. sep 2008 nej det lyder lidt for usandsynligt

  • #9   21. sep 2008 nååh ja. Og el-biler kan køres med overalt da larmen ikke irritere naboer smiley



  • #10   21. sep 2008 Det eneste der er bedre ved nitro end el er lyden, og dog. Klager fra naboerne er jo også træls :P.

    El kræver ikke nær så megen vedligeholdelse, el er/kan blive meget hurtigere end nitro.


  • #13   21. sep 2008 alexander A
    Den får du så heller aldrig proppet i en fjernstyret bil. Den vejer jo 1900gram!


  • #14   21. sep 2008 For ikke at tale om de batterier der skal til for at den levere 20heste...

  • #18   21. sep 2008 jeg siger dig en elbil kan også lyde godt.. ta' til et løb og hør modified bilerne.. det er bare den ondeste lyd!

    et eksempel findes her TOTAL nice lyd!!

    http://www.youtube.com/watch?v=0KzXF0ssrvk

    og for det andet er el KLART hurtigst.. hvilken nitro eller benzin bil slår lige dette.....

    http://www.youtube.com/watch?v=x0QsRC2oUvw&feature=related

    Eller dette?

    http://www.youtube.com/watch?v=cMgp61bf_is&feature=related


  • #20   21. sep 2008 rafen nu vil jeg godt støtte dig lidt mht el motor og 20 hk har set en el motor der sidder i en 1:1 bil der yder ca 60 hk

  • #30   21. sep 2008 Tilbage til Karls spørgsmål.

    Umiddelbart vil jeg mene at det sjoveste i længden er at køre i en klub eller sammen med nogle andre på en eller anden form for bane-anlæg.

    Jeg har nu prøvet både el off-road, el-onroad og nitro off-road.
    hvis man bare kører med sig selv engang imellem bliver det lidt trist i længden uanset hvad (bare min mening). Men har man mulighed for at køre sammen med andre er det sjovest at køre det samme som de kører.

    Fordelen ved el er at vedligeholdelse, indstilling osv er meget enkelt. eneste ulempe egentlig er at de skal lades (hvilket i længden kan klares med en hæderlig lader og 3-4 batterier smiley

    Fordelen ved nitro er at bilen er rimelig hidsig std og den ikke kræver opladning. imidlertid støjer den en del og man skal regne med at sætte sig lidt mere ind i nogle tekniske detaljer omkring justering og drift af nitromotoren.

    Den primære grund til at jeg er gladere for min nitro-buggy end min elbil er at jeg har nogle gutter at "lege" med, så der også er noget fællesskab i det.
    Dengang jeg kørte elbil i en klub var jeg meget tilfreds med det smiley

    Det kommer også an på hvad bilen skal bruges til, for hvis den bare er til at "lege" med og man ikke har planer om at køre løb, er elbilen nemmest at gå til, imens nitrobilen er en anelse hurtigere, men kræver lidt mere viden for at køre optimalt, ligesom den har forskellige sliddele som man ikke i samme grad oplever med en el bil.

    Ang. larmen er det rart at man, når man kører el, principielt kan køre hvor man har lyst til idet en stock eller let-modified elbil højest udsender en let hyle/hvæselyd der ikke kan genere nogen.

    on eller off-road er mest efter ens eget temperament. offroad biler kan køre overalt imens en onroad foretrækker en parkeringsplads eller lign hvis man skal køre i "den virkelige" verden - udenfor klubber, baneanlæg mm.

    håber det hjalp lidt smiley



  • #31   22. sep 2008 hel klart benzin smiley

  • #32   22. sep 2008 Elektrisk hele vejen fra start til slut. det er nemmest og man kan så meget mere med el end man kan med nitro og benzin. vil du have brænsdstof synes jeg også benzin er fedest, men da i så fald onroad fg og helst på bane

  • karl m
    karl m Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #33   22. sep 2008 tusind tak for alle jeres svar nu ska' jeg bare lige beslutte mig

  • #35   22. sep 2008 Ja.. men nu er drifting jo ligesom ikke alt..
    Drifting er også nedern..


  • #36   22. sep 2008 en el bil med 61,7 mph.. med HALV GAS..

    http://www.youtube.com/watch?v=85v85Pn3DMk

    kører selv nitro men er ved og lave samme ombygning på en hyper 7 buggy
    Der kan nitro og benzin godt gå hjem... han trækker weelies med 50 mph


  • #37   25. maj 2010 Nu er jeg meget ny herinde! Har selv lige købt en nitrobil som min første bil.
    netop denne HPI RS4 bare ikke som drift!
    Nu har jeg aldrig haft en el bil, men de biler i linker til er jo væsentligt dyrere end 3000 KR?
    Jeg har nu ingen problemer med at styre min nitrobil til drift, alt begyndelse er jo svær!


  • #38   25. maj 2010 Michael R
    Nej, nitro er ikke svært at drifte med. Men som der flere gange er blevet skrevet så må folk med nitro drifte for sig selv på villavejen da der ikke findes nogle arrangementer i danmark som tillader nitro driftere.


Kommentér på:
el eller nitro?

Annonce