1.678 visninger
|
Oprettet:
el eller nitro? {{forumTopicSubject}}
jeg vil gerne købe en fjernstyret bil. jeg ved bare ikke om jeg skal købe en el bil eller nitro. Derfor vil gerne spørge jer om hvad i syntes er bedst. jeg regner med det er nitro. går nitro tit i stykker? kan en lidt tunet el køre lige så stærkt som en nitro kan? hvad er sjovest i længden, offroad eller onroad? bare fortæl mig om hvad i ville vælge og hvorfor. max prisen er 3000 kr.
Hilsen Karl
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 RC-enheder: 10 Emner: 1 Svar: 82
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 105 RC-enheder: 38 Emner: 341 Svar: 4.886
Og hvis du ikke har erfaringer med nitro eller ikke har mulighed for at besøge en klub, så synes jeg du skal vælge el. Der er mange folk herinde der kan hjælpe med el. Men det er meget svært at hjælpe med indstilling og tilkørsel af nitromotor medmindre man står ved bilen.
mar 2005
Find lige en el-motor med 20 heste til rc...
En almindelig 1:10 brushless motor levere ca. 1.5 heste. Så hvor finder man de resterende 18.5?
jan 2006
Følger: 59 Følgere: 61 RC-enheder: 8 Emner: 12 Svar: 200
Men fordelen ved nitro er at de somregelt er hurtige ud af kassen. Men også kun lige ud af kassen fordi der går ik mange minutter inden den ska justeres og de satans nitromotorer er følsomme. En anden ulempe er den infernalske larm. Hvis det er lyden man går efter så ska man hellere vælge benzinbiler frem for nitro
sep 2007
Følger: 40 Følgere: 40 RC-enheder: 8 Emner: 57 Svar: 390
mar 2005
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 51 RC-enheder: 2 Emner: 104 Svar: 1.280
El kræver ikke nær så megen vedligeholdelse, el er/kan blive meget hurtigere end nitro.
mar 2005
Den får du så heller aldrig proppet i en fjernstyret bil. Den vejer jo 1900gram!
mar 2005
feb 2008
Følger: 97 Følgere: 90 RC-enheder: 6 Emner: 48 Svar: 1.145
et eksempel findes her TOTAL nice lyd!!
http://www.youtube.com/watch?v=0KzXF0ssrvk
og for det andet er el KLART hurtigst.. hvilken nitro eller benzin bil slår lige dette.....
http://www.youtube.com/watch?v=x0QsRC2oUvw&feature=related
Eller dette?
http://www.youtube.com/watch?v=cMgp61bf_is&feature=related
mar 2007
Følger: 63 Følgere: 59 RC-enheder: 4 Emner: 142 Svar: 884
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 RC-enheder: 2 Svar: 28
Umiddelbart vil jeg mene at det sjoveste i længden er at køre i en klub eller sammen med nogle andre på en eller anden form for bane-anlæg.
Jeg har nu prøvet både el off-road, el-onroad og nitro off-road.
hvis man bare kører med sig selv engang imellem bliver det lidt trist i længden uanset hvad (bare min mening). Men har man mulighed for at køre sammen med andre er det sjovest at køre det samme som de kører.
Fordelen ved el er at vedligeholdelse, indstilling osv er meget enkelt. eneste ulempe egentlig er at de skal lades (hvilket i længden kan klares med en hæderlig lader og 3-4 batterier
Fordelen ved nitro er at bilen er rimelig hidsig std og den ikke kræver opladning. imidlertid støjer den en del og man skal regne med at sætte sig lidt mere ind i nogle tekniske detaljer omkring justering og drift af nitromotoren.
Den primære grund til at jeg er gladere for min nitro-buggy end min elbil er at jeg har nogle gutter at "lege" med, så der også er noget fællesskab i det.
Dengang jeg kørte elbil i en klub var jeg meget tilfreds med det
Det kommer også an på hvad bilen skal bruges til, for hvis den bare er til at "lege" med og man ikke har planer om at køre løb, er elbilen nemmest at gå til, imens nitrobilen er en anelse hurtigere, men kræver lidt mere viden for at køre optimalt, ligesom den har forskellige sliddele som man ikke i samme grad oplever med en el bil.
Ang. larmen er det rart at man, når man kører el, principielt kan køre hvor man har lyst til idet en stock eller let-modified elbil højest udsender en let hyle/hvæselyd der ikke kan genere nogen.
on eller off-road er mest efter ens eget temperament. offroad biler kan køre overalt imens en onroad foretrækker en parkeringsplads eller lign hvis man skal køre i "den virkelige" verden - udenfor klubber, baneanlæg mm.
håber det hjalp lidt
maj 2008
Følger: 60 Følgere: 57 RC-enheder: 18 Emner: 52 Svar: 643
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
sep 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
feb 2008
Følger: 97 Følgere: 90 RC-enheder: 6 Emner: 48 Svar: 1.145
Drifting er også nedern..
jan 2008
Følger: 8 Følgere: 7 RC-enheder: 4 Emner: 5 Svar: 101
http://www.youtube.com/watch?v=85v85Pn3DMk
kører selv nitro men er ved og lave samme ombygning på en hyper 7 buggy
Der kan nitro og benzin godt gå hjem... han trækker weelies med 50 mph
maj 2010
Følger: 7 Følgere: 8 RC-enheder: 2 Emner: 18 Svar: 22
netop denne HPI RS4 bare ikke som drift!
Nu har jeg aldrig haft en el bil, men de biler i linker til er jo væsentligt dyrere end 3000 KR?
Jeg har nu ingen problemer med at styre min nitrobil til drift, alt begyndelse er jo svær!
mar 2005
Nej, nitro er ikke svært at drifte med. Men som der flere gange er blevet skrevet så må folk med nitro drifte for sig selv på villavejen da der ikke findes nogle arrangementer i danmark som tillader nitro driftere.
el eller nitro?