{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
573 visninger | Oprettet:

opstart ? {{forumTopicSubject}}

min helt ny nitro bil.

inden jeg starter den op? der er vel olie på en helt ny bil med ny motor eller hvordan?
hva skal jeg tjekke? olie ? luftfilterolie ? hva det? og er det strengt nødvendig ?

skriv lige en huske liste ?
og self kører jeg motor til med 1/4 til 1/3 del gas. indtil jeg har kørt et par tanke sådan er det jo med motore..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opstart ?
  • #1   28. sep 2008 tempgun
    filter olie

• #2   28. sep 2008 Der er ikke olie i en nitro motor, alt smørrelse sker igennem dit nitro.
    og hvis du har motor kært og vil have at den skal holde, så skal du altid bruge luftfilter olie. Og selfølgelig en tempgun så du kan holde øje temperaturen. Bliver den for varm ødelægger du den

• #3   28. sep 2008 hva koster det olie. jeg skal ned i min lokale hobby forretning "mid hobby" randers. tempgun kan den også fås der? er der ikke bar temperatur måler med lazer prik? ligesom vi bruger på autoværkstedet den bliver vel ikke for varm hvis den kører uden karosse til og starte på.? og hvis man sørger for den kører og ikke står og går tomgang uden luftkøling

• #4   28. sep 2008 Mener du randers hobbyimport?? det hedder vist ikke mid hobby...:-)

Kommer nemlig selv fra Randers

En tempgun er bare en infarød måler der måler når du pejer ned på gløderøret som er hvor du skal måle.

Men han har luftfilterolie og det du skal bruge

• #5   29. sep 2008 der er sikkert luftfilterolie på dit filter fra ny af, men mærk hellere efter for at være sikker, og første tank, eller 3 kan den bare stå i tomgang for lige at blive lidt slidt til. derefter kan du begynde at trille med den, evt. ved 1/3 gas, efter et par tanke der kan du gradivist øge gassen, men husk at lade den køle helt af efter hver tank du har kørt.

efter 8-10 tanke burde den være klar til at blive justeret ind. det foregår ved at justerer tomgang og HNS og LNS skruerne, men det kan du finde masser af guider til.

Kommentér på:
opstart ?

Annonce