Hjlæp en begynder. (el fly elektronik) {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Jeg har erhvervet mig en minimag som jeg forfærdelig gerne vil have i luften. Den er købt brugt af en herinde. Men så er der lidt problemer.
Jeg aner ikke hvor jeg sætter hvilke stik i modtageren (Robbe futaba FP-R118F med 8 kanaler). Jeg prøvede at sætte esc (Multiplex Multicont BL-37) i kanal 1 og tænde op for det hele. Batteriet (3cellet lipo) i og så sagde motoren (multiplex permax bl-480) bibelip og så sker der bare ikke mere. Lige meget hvilken kanal jeg prøver at lave udsving på sker der intet.
Så prøvede jeg med standart motoren, og standart esc (mpx multicont x-16) og der siger motoren bib.. bib.. bib.. bib.. og den blinker rødt på esc'en.
Er der nogle der kan hjælpe mig lidt ud her, hvordan får jeg motor og servoer til at køre, og hvilke kanaler skal de i?
/Morten Flecks
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 34 Svar: 493
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 19 Emner: 24 Svar: 519
kanal 1 = krængeror
kanal 2 = højderor
Kanal 3 = gas, her skal din regulator tilsluttes.
Kanal 4 = sideror.
Prøv at montere det sådan som beskrevet, sæt gaspinden i nul, og tilslut strøm, vent med at give gas til motoren har sagt bip, virker dette ikke så prøv at reverse din gaskanal, og prøv så igen.
Ellers må du få noget hjælp af en, da det som martin skriver er meget nemmere hvis man står med skidtet i hånden, evt i en klub.. : )
nov 2006
Følger: 14 Følgere: 13 RC-enheder: 7 Emner: 49 Svar: 421
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 21 RC-enheder: 30 Emner: 28 Svar: 284
nov 2006
Følger: 14 Følgere: 13 RC-enheder: 7 Emner: 49 Svar: 421
Hjlæp en begynder. (el fly elektronik)