{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Nikolaj P
Nikolaj P
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 29

Køb af batterrier. HVILKE {{forumTopicSubject}}

Hey,

jeg skal bestille nogle batterrier til mine biler.
Jeg har en tt-01 og en ta-05, og min søn har en tl-01

Jeg påtænker at købe 4 stk færdige race-pack´s på 3300 mAh
Så vi kan køre med 2 hver.

De biler jeg lige har købt, havde nogle enkelte celler på 4000mAh, som var lodet sammen, og havde andet stik end Tamiya-stikket. Kan dette bedre betale sig prismæssigt, eller hvorfor loder folk pack´sene sammen??

Hvorfor købes de ikke bare færdige??

Hvor lang køretid er der i sådan et batterri??

INPUT PLEASE..

mvh

Nikolaj

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af batterrier. HVILKE
  • #1   26. dec 2008 De enkelte celler som var loddet sammen passer ikke i en TL01. Grunden til at folk enten køber en færdigpakke og sprætter op og lodder sammen selv, eller lodder sammen selv fra starten af, er at det mindsker den indre modstand, øger batteriets ydelse og giver i sidste ende lidt mere power til bilen.
    Tamiya-stik er lige til at smide væk hvis der er skiftet motor i bilen - de smelter for et godt ord. Køb deans i stedet.
    Køretiden kommer an på om der køres normal onroad, eller drift, og samtidig kommer det selvfølgelig også an på motor, esc og bil. Hvis det er std. motor og bilen har kuglelejer, så kan 25 minutter godt forventes af 3300mAh - hvis du derimod har fx en 19T motor på skal du ikke forvente mere end 15-20 minutter - afhængigt af bilens indre modstand i de rullende dele.

• Nikolaj P
    Nikolaj P Tilmeldt:
    dec 2008

#2   26. dec 2008 jeg har også fået sådan en aflade-fætter med, men den kan jo ikke bruges på de færdige pack´s da den skal spændes ind på hvert element som jeg har forstået det, eller??

Er det derfor at det er bedre at gøre det på den "besværlige" måde med at lode dem sammen selv??

Og hvad med mAh, skal jeg holde mig på 3300, eller kan jeg krybe op i 4000???

Bilerne kørte i første omgang med standard-motorer....

mvh

N/

• #3   26. dec 2008 Umiddelbart vil jeg mene at du skal op i 3900mAh som minimum - meget gerne 4200 eller 4500. Mere sjov i længere tid smiley

• Nikolaj P
    Nikolaj P Tilmeldt:
    dec 2008

#4   26. dec 2008 syns bare at jeg har læst herinde at man kan brænde elektronikken af hvis man har for store batterrier, (for mange mAh.)

Men det er måske ikke rigtigt??

For vil genre ofre lidt ekstra på batterrierne, og så få mere guf på dem.

Skal jeg i første omgang købe færdige pack´s til min søns, og til min tt-01, og så eksperimentere med dem man loder selv til min ta-05ér når jeg er klar til at køre med den??

Mvh

N/

• Nikolaj P
    Nikolaj P Tilmeldt:
    dec 2008

#5   26. dec 2008 Jeg kunne heller ikke få det til at give mening, men er ret ny på dette område, så lytter og kigger en del rundt for at samle guldkorn.
    Men dette var så ikke et af dem...
    ;0)

Hvordan med indkøb af batterrier, er det så omkring 4000, eller hvad jeg nu kan finde og 4 stk. færdige rc-pack´s jeg skal gå efter??

Kan jeg aflade disse på min afladermaskine??
    Den ligner til forveksling den du har linket til.

Og opladning er med 1 amp, pr. 1000 mAh??
    Skal batterrierne køles under ladningen, med blæsere??

N/

• #6   26. dec 2008 Hvis du vil bruge lidt tid på at sætte dig ind i hvordan Lipo celler skal behandles, så får du rigtig meget for pengene her http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8357&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_4000mAh_2S1P_25C_Car_Lipoly

Du skal så bruge en lader der kan bruges til Lipo feks. denne http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028&Product_Name=Turnigy_Accucel-6_50W_5A_Balancer/Charger

Du kan også finde et stik et sted så du kan lade og ballancerer 2 batterier af gangen

Man skal bare ALTID huske ikke at aflade lipoceller mere en 80% eller under 3,3v

• Nikolaj P
    Nikolaj P Tilmeldt:
    dec 2008

#7   26. dec 2008 på min lader står 1-5 lipo-cells, så det kan den vel sagtens.

Hvad er fordelen ved disse??

mvh

N/

• #8   26. dec 2008 Det umuligt at finde nimh batterier der kan bruges til noget til samme pris!!

De kan lev. mange amp. så hvis du skal have noget motor med skud i på et tidspunkt kan de virkelig få den til at rykke. Så har de en god afladningskurve. du har en høj effekt under hele afladningen. (det har du også på dyre nimh celler) Du skal bare huske på at de ikke må aflades for meget, dvs. at der skal bruges nogle test ture for at finde ud af hvor meget strøm du bruger og så kan du køre efter en timer. Mange nye regulatorer har en Lipo cut, som stopper den fra at aflade batterierne.

• Nikolaj P
    Nikolaj P Tilmeldt:
    dec 2008

#9   26. dec 2008 har lurret lidt på de der LIPO, og tror jeg springer på nogle "normale" i første omgang, til min tt01, og til min søns.
    Så kan jeg evt. købe sådan nogle til min ta05ér senere.

Hvordan er jeres bedømmelse af disse batterier i dette link??

mvh

N/

http://www.batterilageret.dk/product.asp?product=1830

Kommentér på:
Køb af batterrier. HVILKE

Annonce