641 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Told og moms fra USA Told og moms fra USA

Hejsa

Er der nogle der erfaringer med køb for små beløb i USA? Jeg har smadret spurgear på min Mini Inferno 09, og ifølge Kyosho kommer der ikke nye til EU før til april! Pris i USA +fragt ender på 110 DDK, som er over bagatelgrænsen for moms på 80,-. Men slipper jeg for 150,- eksp.gebyr fra Told&Skat, da værdien er under toldloftet på ca. 1100? Meget gerne erfaringer her fra 2009!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 400 kr.
  • Samling af basketball stander 500 kr.
  • VVS varmtvandshave i stykker 1.500 kr.
  • Håndtaget til plæneklipperen er løsnet. Så den kan ikke løftes eller drej 500 kr.
  • IKEA kommode samling 650 kr.
  • Press fittings 18 mm 1 stk. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Told og moms fra USA
  • #1   30. jan 2009 Jeg har lige handlet for 42$
    det er lige kommet ind af døren idag. det er 16 dage siden jeg bestilte...

• #2   30. jan 2009 de 1100, er vidst kun hvis du selv har det med ind i landet og ikke med posten

• #3   30. jan 2009 Jeg har fået 2 pakker hjem fra Tower her i januar, begge på et par og 20 usd inkl. fragt, de er begge kommet igennem uden told m.v. smiley
    Har en mere på vej - skulle gerne komme i næste uge - på 46 usd, hvis den også kommer igennem uden told, skulle du ikke få nogen problemer, ellers bestil fra RCMart, der kommer det som regel igennem uden noget.

• #4   30. jan 2009 Prøv at tjekke dette link, der kan du selv se hvad du skal give i told m.m.

(link fjernet)

• #5   30. jan 2009 Curt R:
    9 ud af 10 pakker jeg har fået fra rcmart er røget i tolden, så mon ikke du bare har været heldig.

John J:
    Så fik skat endeligt opdateret deres hp, det var da pa tide.

Ole V:
    Hvis pakken ryger i tolden (over bagatel grænsen), skal du betale 150,- kr. til postdk, uanset hvad pakken er værd, det er et gebyr de tager for tlodbehandlingen.

mvh Rune

• #6   30. jan 2009 Rune K - Det er nok nærmere dig der har været meget uheldig smiley
    Jeg har ikke haft nogen pakker fra RCMart - endnu - der er gået i tolden og det er snart nogen stykker smiley
    Forskellen på Tower og RCMart er så osse, at RCM "nedskriver" værdien på deres faktura, så pakken tilsyneladende er mindre værd + at de fleste af deres pakker kommer "Rekommanderet", det har også en hvis betydning i tolddeklarationen smiley

• #7   30. jan 2009 Curt R
    Ja, de skriver altid på mine at de er 10 dollars værd, men det har ikke forhindret dem i at åbne pakken alligevel, desværre.
    mvh Rune

• #8   31. jan 2009 Du må være meget uheldig smiley
    Pakke fra US på 46usd - tower - lige kommet hjem uden afgifter på smiley

• #9   31. jan 2009 Der er blevet bestilt fra en tysk hjemmeside, der skulle have den på lager. At prisen så bliver mere end det dobbelte af hvad jeg skulle give for den herhjemme må man tage med et smil :-). Specielt fordi det stadig er billigere end hvis den ryger i tolden smiley

Kommentér på:
Told og moms fra USA

Annonce