Handel der er gået skævt hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}
Hej RCG.
Jeg har sat nogen dæk til salg, og i går var jeg så "heldig" at der var en der gerne ville købe dem. Efter en del besvær, billeder frem og tilbage, andre evt. dele som vedkommende måske også gerne ville have med, fandt vi ud af, at det bare skulle blive dækkene og det skulle blive for 260,- i alt.
Jeg skrev så til ham, at han kunne tænke over det her til i morgen, om han ville gå ind på det her eller ej.
I dag overfører vedkommende "pengene" til mig klokken 13. Men han overfører kun 234 kr skriver han, og han vil så overføre resten af beløbet til mig, i morgen, for der havde han åbenbart resten af pengene.
- Jeg skrev så, at det var bare i orden, men jeg sender altså ikke pakken afsted, før jeg har set alle mine 260 kr på min konto. Så skrev han så, at nu havde han ikke lyst mere, jeg skulle sende pengene tilbage.
Det er så her jeg bliver i tvivl, for nu har jeg skrevet til ham, at det blev der i hvert fald ikke tale om. Den tænke tid jeg gav ham var ikke for sjov. Jeg brugte en hel aften i går, på at få den handel færdiggjort, så han kunne tænke over den, indtil han skulle overføre pengene. Så svarer han så igen, jamen okay, så får jeg bare ikke alle de penge som vi først har aftalt, men kun det "som han havde på sin konto".
- Hvad kan jeg tillade mig her? Er det først og fremmest forkert af mig, at jeg efter at have opsat en "tænketids periode" til ham, hvor han kunne få afgjort med ham selv, om han ville det her eller ej, siger, at der klapper fælden altså.
Og hvad kan jeg tillade mig nu? Hvis jeg sender dækkene for 234, er jeg ikke så bare faldet for et kneb så køberen egentlig bare har fået min vare billigere???
- Håber i vil hjælpe, jeg har ikke stået i sådan en situation her før. Ville da være rart, hvis man i første tilfælde, kunne få sig en køber, der var i stand til at stå ved sine beslutninger.
Håber i vil hjælpe =)
Vh Jacob
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.504
Karsten
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 3 RC-enheder: 2 Svar: 21
De eneste udveje jeg kan se.
//Rasmus
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 3 RC-enheder: 2 Svar: 21
//Rasmus
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 48 RC-enheder: 8 Emner: 86 Svar: 1.152
Karsten K
Ja, det ville vel være det mest ærlige at gøre. Men jeg er bare så satans træt af at jeg har spildt så meget af min tid, på forhandling, billedtagning, besvare spørgsmål og samtidig føler jeg lidt at knægten prøver at tage mig ved næsen? Skal jeg bare tænke "Nå jamen det er jo bare synd for mig", når jeg oven i købet forklarede ham at han skulle tænke over det her først?
Please jøb min Kyosho! Tænker du på at jeg ligger pakken til ham?
nov 2006
Følger: 82 Følgere: 79 RC-enheder: 25 Emner: 132 Svar: 2.355
Ikke fra din side, vil kraftigt mene at alt hvad du har gjort er total korrekt.
For at stille min nysgerrighed, hvor gammel var han :)?
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Emner: 31 Svar: 210
aug 2005
Rasmus, vil du ikke lige skrive det igen, jeg forstår det ikke helt =)
og det er 26 kr han ikke har
- Jeg må bare indrømme, at lige nu, der sidder jeg simpelthen og er så arrig, at jeg har lyst til at skrive til ham som svar på hans besked hvor der står "Ja men så giver jeg dig kun 234 kr for dem" - der har jeg så meget lyst til at svare "Ja... Men så skriver jeg som jeg hele tiden har gjort, jeg sender ikke nogen dæk, før jeg har set mine 260 kr." altså mellem linjerne - At han ikke får sine penge tilbage.
- Men jeg ved bare ikke om jeg kan tillade mig dét, i om med at jeg aldrig har stået i den situation før, jeg er stik hamrende tosset! osv. Altså, ved ikke helt om jeg tænker det tydeligt igennem
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 105 RC-enheder: 38 Emner: 341 Svar: 4.886
Smid en del af de penge tilbage eller send det til ham hvis han vil overføre resten af de penge...
aug 2005
apr 2008
Følger: 76 Følgere: 71 RC-enheder: 6 Emner: 11 Svar: 430
for det synes jeg ikke er helt fair.
ellers så skal du skrive til ham at han får varen når de sidste 26kr er overført.
sep 2007
Følger: 19 Følgere: 18 RC-enheder: 4 Emner: 33 Svar: 1.667
aug 2005
Frederik: Jamen det er også sådan jeg tænker det egentlig, og jeg finder mig godt nok ikke i at blive taget ved næsen, det er der ingen der gør =)
maj 2006
Følger: 49 Følgere: 49 RC-enheder: 8 Emner: 46 Svar: 1.078
mvh Rune
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.504
Haha den var ellers god den der
Karsten
maj 2006
Ja, lidt humor skal man ha' i sådan en situation hehe...
mvh Ruen
apr 2008
Følger: 76 Følgere: 71 RC-enheder: 6 Emner: 11 Svar: 430
aug 2005
aug 2005
- Så nu går der forhåbentlig orden i det. Jeg sender ham pakken ( Med alle fire dæk i ), når jeg har set alle pengene er gået ind =)
maj 2006
mvh Rune
aug 2005
aug 2005
sep 2007
Følger: 40 Følgere: 40 RC-enheder: 8 Emner: 57 Svar: 390
henrik
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 9 RC-enheder: 2 Emner: 24 Svar: 73
Der er 2 muligheder i denne handel:
1. Du skriver til ham, at han selv har været med til, at sige ja til en handel, og har indvilligt i det.
Altså han skal overfører resten, og før sender du ikke delene. Siger han så, at han ikke vil, kan du juridisk set bare beholde pengene, og sætte hjulene til salg igen.
2. Du giver ham pengene retur, smider hjulene til salg igen, og sender ham en sms med, at han er en mega nar! (Pga. besværet)
Jeg kan sagtens følge dig, og det ER pisse irriterende, at RCgalleri er fyldt med 12-15årige små drenge, som kun får lommepenge hver anden måned.. De byder på alt, som er til salg, og vil helst bytte legetøj fra deres konfirmation!
Hvis bare folk kunne være seriøse, var vi alle nået langt.
Så alt i alt, er det op til din samvittighed.
Rasmus.
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 11 RC-enheder: 5 Emner: 27 Svar: 181
men at du har haft en masse bøvl mener jeg desvære ikke gir en ret til at beholde mere en ens egne omkostninger og jeg tror bestemt ik at rasmus p har ret i at hvis han ikke betaler hele beløbet at man så kan beholde pengene, men rasmus du må meget gerne vise mig den paragraf i købsloven hvor det står da det lyder som noget du finder på!!!!!
jeg mener den eneste løsning er at vente en uges tid og se hvad der sker, ellers sende hans resterende beløb tilbage og oprette en tråd hvor hans navn og et link til hans profil offentliggøres.. og jeg kan godt forstå du er tosset på ham, sådan et pattebarn!!!
nov 2006
Følger: 82 Følgere: 79 RC-enheder: 25 Emner: 132 Svar: 2.355
aug 2005
Men tak for svarene i tre
apr 2004
Følger: 60 Følgere: 58 RC-enheder: 20 Emner: 7 Svar: 471
Send ham dækkene som aftalt og så må han jo sende dem retur hvis han vil have pengene tilbage...
men det er jo nok for sent nu da han sikkert lytter med...
Du mister 26.- og hva så ?? du skal huske at give dig selv en timeløn.. altså hvor meget energi du vil bruge på at "brokke og tænke" for sølle 26.-
***HUSK***
det betaler sig altid at være "LARGE" det styrker dig næste gang du skal sælge...
Handel der er gået skævt hvad gør jeg?