986 visninger
|
Oprettet:
Hva f..... sker der !!! {{forumTopicSubject}}
ok så har jeg set det med, jeg var lige inde på flightpower side for at købe et adapter stik til mit nye lipo + 6 x 4mm guldstik. Samlet pris 73 kr, nu kommer det sjove, det skal så koste 50kr at sende det vejer så måske max 100 gram. De begrunder det så med at det er den eneste måde de kan sende på, så tænker jeg bare, hvad er der galt med en gammeldavs konvelut!!!
Hva siger i..
Jonas.
sep 2007
Følger: 19 Følgere: 18 RC-enheder: 4 Emner: 33 Svar: 1.667
apr 2005
Følger: 70 Følgere: 73 RC-enheder: 15 Emner: 41 Svar: 1.483
apr 2005
Følger: 30 Følgere: 28 RC-enheder: 2 Emner: 22 Svar: 728
OVERSKRIFTEN!!!!
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.504
Karsten
aug 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 22
aug 2008
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 7 Emner: 5 Svar: 347
sep 2007
aug 2008
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Emner: 78 Svar: 762
Undrede mig også lidt over det. Har dog ikke brokket mig, da det ville ha kostet mere at køre op til dem. Men jaa...i princippet syntes jeg måske det virker lidt "fusket".
Og som jeg husker det, skal man da op på 70 kr. for forsendelsen, før den er forsikret. Der er vist ikke forsikring, hvis man sender som brev.
maj 2008
sep 2007
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 7 Emner: 5 Svar: 347
Claus A: Du mener ikke de også skal have noget for materialet de pakker det ind i? Jeg ved udemærket godt det ikke er 50 kroner i visse tilfælde men der er nok en årsag til galskaben.
aug 2008
Jeg skal have et stik så jeg kan lade et flightpower lipo bat. med en graupner.
Du har følgende muligheder.
1. mazda 6 2.0 ca 10 på literen
2 pagøj 107 1.0 ca 20 på literen
dit udgangspunkt er 6933 kibæk.. jeg venter spændt.
det er ikke så meget den 50 men hvis de sender et brev til 6,5 kr så synes jeg nu nok de spænder buen lige rigeligt
aug 2008
det har sådan set ikke noget med sagen at gøre, så skal man gøre opmærksom på at man ikke behandler bestillinger under et vist beløb.
aug 2008
Selvfølgelig skal man tage et beløb for den tid der bruges på at pakke sende osv. men det bliver synes jeg da man skal oplyse ved enten at pålægge et ekspeditions gebyr eller simpelthen ved at lægge det på varens pris fra start.
Man kan da ikke skrive at man kun kan sende som 3 kg pakke for 50 kr, og så sende det med 6,5 kr`s porto, det hænger sku da.
Og så tror jeg ikke jeg har mere spalte plads for den 50..
Jonas.
feb 2007
Følger: 12 Følgere: 11 RC-enheder: 3 Emner: 17 Svar: 689
hvis du skal bruge stumperne så du sq da hoste op...
men grunden til prisen er sikkert de heller vil pakke en stor pakke end 20 små...
maj 2008
Er klar over at vi er helt nede og fluekneppe nu. Men så undgår man i hvertfald en masse brok eller misforståelser.
Dog kan det undre mig at andre med glæde vil sende tingene til det som det nu koster. Blev f.eks. ringet op af ICCOM og spurgt om jeg ikke hellere ville have sendt tingene som brev, da det ville blive billigere. Min ordre var forholdsvis lille. Ca. 200 kr.
Syntes i hvertfald det er fin service at de vil bruge tid på at ringe en op, sådan så jeg som kunde kan spare lidt penge. De tjener intet på det, direkte. Men de viser de interesserer sig for kunden. Og på sigt vil de så tjene på at jeg handler der igen.
Men det er da klart at butikkerne har forskellige opfattelser af det. Ligesom man kan se her i tråden, at meningerne er forskellige.
dec 2008
Følger: 1 Svar: 5
jeg plejer ellers aldrig at blande mig en en tråd på rc-galleri men her kan jeg bare ikke ladvære
før man skriver...".hva.f.....sker der skulle man måske tænke på":
1. fortjensten på en lipoblancerboard /adapterkabel ligger på ca. kr. 14 inkl. moms. ud af det skal vi betale moms og 50% skat! dvs fortjensten efter skat ligger på ca. 6 kroner!
men hvis vi siger nu at bruttofortjensten ligger på kr. 12 efter moms så..
dette skal dække:
timeløn til postordermedarbejder:
det tager ca. i gennemsnitt 5 minutter at lave en postorder:
finde webordrer frem, udskive en faktura, finde varen i butikken, trække på dankortsystemet, finde en kuvert, lave en kuvertadresslabel eller skrive på kuverten og bagefter går på posthuset med den.
bagefter skal regning bogføres og betalingen skal checkes at pbs systemet har trukket og beløbet er gået ind på konto.
udover dette er der så også mange gange en e-mail korrespondance igang med kunden eller en telefonsamtale som så jo også koster penge idet nogle jo skal have løn for deres arbejde.
så nu spørger jeg dig.......synes du stadigvæk det er dyret eller arbejder du selv gratis??
i vores system har vi lagt en fast fragtpris på 50,- danske.
nogle pakker koster 75,- nogle koster 90,- og nogle koster 10,-
i gennemsnitt bliver det ca. 50,-
udoverdette koster det også penge at have en webshop, dankortmodul, serverplads mv.
udover dette skulle vi også betale kroner 1,53 øre i gebyr til denne transaktion med betalingskort.
blæk til printer koster penge, papir koster penge
så nu spørger jeg.....??
må jeg ikke tjene lidt penge på at sælge en adapterkabel på nettet?
der er jo ingen der har tvunget kunden at godkende ordreren på nettet.
mvh
rudi
flightpower.dk
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.504
Folk tænker som regl kun med deres egen lomme
Karsten
Hva f..... sker der !!!