738 visninger
|
Oprettet:
Dif. olie horfor? {{forumTopicSubject}}
Hej har set at mange anbefaler div olie i differantilaerne og oven i købet noget forskelligt til for og bag men hvorfor ikke bare bruge fedt?
jan 2007
Følger: 56 Følgere: 54 RC-enheder: 4 Emner: 10 Svar: 955
Med olie kan du styre hvor meget spær der skal være i diffet, ved at fylde det op med olie. Jo tykkere olien er, jo mere spær kommer der.
Morfars.dk har tykkelser fra 10 til 100.000. Differentiale olie er typisk fra 1000 og op.
jan 2007
Følger: 56 Følgere: 54 RC-enheder: 4 Emner: 10 Svar: 955
Det vil sige at det skal være 100% forseglet.
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 33 RC-enheder: 8 Emner: 27 Svar: 1.852
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 10 RC-enheder: 7 Emner: 15 Svar: 328
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 3 Emner: 10 Svar: 49
Det er især midter-diffet der giver de største og mest mærkbare ændringer når du ændrer viskositeten på olien. En tykkere olie flyttet trækket til baghjulene og omvendt. Meget træk på baghjulene kan gøre bilen svær at styre, især hvis banen er glat.
Foran giver en tykkere olie mere træk ud af svinget, men venderadiusen bliver større. Dette mærkes især når du skal styre uden gas.
Olien i bag-diffet påvirker grebet. Nu tykkere olie nu mere spær og dermed mere greb. Ulempen ved for tyk olie er, at venderadiusen er stor og bilen bliver svær at styre hvis du går for tidligt på gassen.
maj 2008
Følger: 29 Følgere: 27 RC-enheder: 1 Emner: 51 Svar: 156
maj 2008
Følger: 29 Følgere: 27 RC-enheder: 1 Emner: 51 Svar: 156
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 3 Emner: 10 Svar: 49
maj 2008
Følger: 29 Følgere: 27 RC-enheder: 1 Emner: 51 Svar: 156
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 2 Emner: 13 Svar: 50
apr 2006
Følger: 15 Følgere: 12 RC-enheder: 4 Emner: 52 Svar: 205
Dif. olie horfor?