{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

hvilket mærke buggy skal man vælge?? {{forumTopicSubject}}

hej rcg er total ny herinde, og vil godt igang med at køre med en buggy (nitro). men jeg er meget i tvivl om hvilke mærker der er gode og hvilke der er dårlige. har været ved at kigge lidt på en Condor, er det et godt mærke? kan man få dele osv.
en af mine venner har lige købt en kyosho inferno tr 15, den ser sku god ud men er den også det??
vil helst have en af god kval, og god holdbarhed, også selv om det koster lidt ekstra.
håber i kan hjælpe mig. på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilket mærke buggy skal man vælge??
  • #1   16. mar 2009
    PM sendt.

mvh Michael.

• #2   16. mar 2009 Aller først så skal du op i en str. 1-8 hvis du skal have noget der er sjovt at lege med. 1-10 kan da bruges men den bliver hurtigt meget lille i græs når du kører lidt væk fra dig. Kyosho har flere rimelige til en fornuftig pris. De er lette at skifte del på og det er til at få dele over helelandet. Hong Nor er lidt dyrer men det stærker i det også rent motor mæssig. Så det er op til din pengepung. Skal det være rigtig godt så skal du købe et byggesæt, altså holde dig fra RTR da det er det billigeste af det billigste der er sat på den fra start. Det er billigst at komme igang med men det bliver hurtigt den dyreste løsning. Især hvis man bliver bidt af det. Husk at tjekke om det mærke du vælger er til at få reservedele til og helst i dk, for så er det som regl hurtigt leveret. (måske kan du selv hente det)
    Held og lykke.

• #3   16. mar 2009 Hvis vi snakker buggy nitro er jeg enig med Jan at vi snakker 1:8 der vil jeg tage en Hong Nor
    Det fås ved www.rcmodels.dk han er nok den mest førende inden for nitro buggy her i jylland.

De starter fra 2300 hvis jeg ikke husker forkert rtr hvis du vil have den så du kan starte den med det samme når du får pakken så mener jeg den starter ved 3000 eller er omkring men det står på hans hjemmeside under biler.

• #4   16. mar 2009 og der mangler tit ting og service som man ikke får.

• #5   16. mar 2009 hej gutter mange tak for de hurtige svar.. kiggede lige lidt på de links i er kommet med, er det rigtig forstået at hvis man bestiller en bil hos f.eks. modelsport så skal man huske at købe en fjernkontrold ved siden af, den er ikke altså ikke med i pakken er det rigtig forstået??

• #6   16. mar 2009 og du kan også risikere at der manger fælger indlæg og dæk hvis du er rigtig uheldig.

• #7   16. mar 2009 hvis du gerne vil kunne købe reservedele i danmark så burde du også købe din bil i DK. Det er ofte billigere i udlandet men servicen er ikke den samme. Du kan ikke bare lige komme forbi med bilen hvis den ikke lige virker, men det er op til dig og din samvittighed. Jeg er glad for mine lokale hobbypusher... de har ofte ndele på lager til omgående levering ved kasse 1....

• #8   16. mar 2009 okay det havde jeg så ikke lige regnet med hehe.. sys ikke lige jeg kan se at man kan købe andet end RTR når man hvis man kigger på hyper7, syntes der står RTR efter dem alle??

• #9   16. mar 2009 altså du er rigtig fint igang med min hn. under mine annoncer...

Men ellers så et pænt nyt mærke ISHIMA er rigtig holdbar UNDTAGEN dens frontbumper! Men ellers en bil der udskiller sig fra andre og kører pissefedt og godt i svingene!!! kan købes i holte modelhobby...

• #10   16. mar 2009 og den er RTR for 2995 eller sådan!!! med en VILD 25 motor...

• #11   16. mar 2009 der er intet forkert i at købe RTR men forvent at skulle skift nogle del hurtigt. Servoerne er ikke særlig stærke og spurgear er oftes i plast. Differne er også i en dårlig kvalitet og tåler ikke en proff voldsomme kørsel. Har selv købt rtr tit men jeg skifter til bedre dele når det går i stykker. Det er bare billigere på sigt at købe det i en pro udgave. Man skal så bare huske at der oftes mangler motot og elektronik. Hvis jeg ser på hvad jeg har givet for bilen og hvad jeg har betalt ind til nu på bedre dele så var det billigere at købe et byggesæt og de andre dele fra start... Men det er altid et spørgsmål om hvad man har lige nu, hvor man står og gerne vil igang.

• #12   16. mar 2009 ok mange tak for info jan, og selfølgelig også alle jer andre.. jeg tror nu jeg har et billede af hvad jeg skal kigge efter.

• #13   16. mar 2009 hvilken=? du kan ikke bare lave det her emne uden at skrive hva du har io hovedet:P

• #14   16. mar 2009 holder nu af kyosho inferno 7.5

• #15   16. mar 2009 Jeg er helt enig med Jan H og det er også min egen erfaring.

En kyosho 7.5 har en ulempe der er når der skal skiftes motor så koster det få stumper igen som er ret dyere.

• #16   16. mar 2009 Hejsa hvis du absolut vil køre nitro *GGG* så er hyper 7 da vejen frem, helt på linie med michael A og green. Skriv en personlig besked til Michael A, han har op til flere hyper 7 på lager, og du kan endda selv sammensætte din bil ved ham, og så har han alle stumper på lager, og vælger du feks. en vild rb motor, så klarer han også den for dig, super fin fyr, der ved hvad han snakker om.
    Og køber du din bil af ham, er jeg også ret sikker på at du kan få en prøvetur ude på hans 1:8 bane.

hilsen michael.

• #17   17. mar 2009 michael o selvfølgelig vil han da det.. Det er jo klart det sjoveste? :O)

Nå men personligt ville jeg vælge en hongnor helt enkelt fordi du for en bil der er uroligt stærk og samtidigt med ret selv for en RTR. inline udstødning og GO motor følger med fra start.. og den kan sagtens bruges RTR den går som ikke mere itu end pro kittet.. Der er selvfølgelig fordele i pro kittet, og jeg ville helt klart vælge det hvis jeg skulle bruge den på mere seriøst plan.. men er der tale om hygge, så kan en RTR sagtens bruges..

• #18   17. mar 2009 jeg har stadig ikke forstået spørgsmålet med om det er en fjernkontrol med når man køber en bil fra modelsport?

• #19   23. apr 2009 hyper 7 er ikk det eneste der dyer.. hyper 8 og 8,5 er også fine biler, efter min mening er de bedre lavet end 7'eren.. men smagssag..
    Hong Nor x1cr, Xray xb808, hot bodies D8. og hvad hedder de ellers er alle top mærker indenfor buggy's..
    Men der er jo også den nye Hyper 9 og Hong Nor x2cr

• #20   23. apr 2009 duer*

Kommentér på:
hvilket mærke buggy skal man vælge??

Annonce