Ny EL Offroad ? ? (E-Revo/E-MAX) {{forumTopicSubject}}
Hej drenge
Efter at have kørt lidt nitro offroad med min REX-X og skruet rigtig rigtig meget har jeg besluttet mig for at jeg skal prøve EL offroad simpelthen fordi jeg ikke gider skrue mere end jeg kører, hvilket jeg gør lige for tiden. Jeg har nu siddet og nørdet den sidste uge på forum og søgt løs og kommet frem til valget står meller disse 2 biler. HAr aldrig haft EL før
(link fjernet)
(link fjernet)
Med de har batterier:
(link fjernet)
DEn her lader:
http://www.morfars.dk/rc/performance-charger-p-3062.html
eller den her
http://www.morfars.dk/rc/performance-charger-p-3383.html
altså enten en E-Revo eller en E-Max.
JEg har ikke helt beslutte mig endnu revo tiltaler mig pga. de gode køre egenskaber på grus osv. E-max pga den kommer frem over "alt"
Det jeg skal bruge jeres hjælp til er at komme med + og - for de 2 biler + I skal hjælpe med om det er det rigtige batteri og lader jeg har fundet ?
jul 2005
Følgere: 31 RC-enheder: 1 Emner: 179 Svar: 2.630
Jeg synes den har det bedste design, den fedeste affjedring og suveræne køreegenskaber.
Vedr batterier og ladere, så vil jeg anbefale dig denne lader istedet, du få¨en lader der kan lade næsten alt , incl lipo og den kan køre både på 12 v og 22o v da du får en strømforsyning med i prisen på 598,-
IMAX B5 - (link fjernet)
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
Så slipper du for alt det skrueri, det køre bare.
Og så en god motor dertil.
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 3 Emner: 16 Svar: 69
Kim - Har bestem mig for TRaxxas
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 27 RC-enheder: 2 Emner: 35 Svar: 1.149
Den ser vild fed ud, Og ser ud til at køre godt, Det gjor min Nitro
Nr 2 lader som du linkede er en hel fin lader, Den som John linkede, Kan det samme til mindre pris, En af dem kan nok lige let mere end den anden.
Nr 2 lader somdu linkede, Få du en masse forskælige stik med, Så du ikke skal lave om, Kun vis det er sådan nogle som Std. Traxxas.
du få også en omformer med så du kan have flere lipo balancer stik på.
Så få du også en oplader stik til en gløderørstarter, de skal lade op i 24 timer, Eller sådan noget.
Så få du noget med til USB, Ved ikke hvad det er til...
Batt, Hvorfor Nihm celler, Og ikke nogle lipo ? http://www.morfars.dk/rc/ultimate-lipo-5400-p-3936.html
Evt, Eller fin nogle hos iccom.
Jeg har nogle Kokam 7,4 V 4800 Mah (Husk altid og kigge efter C (Ikke celler men C) det er hvor meget man kan rive ud af dem mener jeg.)
Ved ikke lige vor mange C de Kokam er på, Men det er nok noget med 35 C konstant, Og det er okay fint.
De passer der i, Men skal lige have skået nogle kanter af så lednigerne kan være der, Eller de ikke gå ind og skære.
håber det hjælper let.
TheisF.....
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 27 RC-enheder: 2 Emner: 35 Svar: 1.149
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 8 Emner: 24 Svar: 365
nov 2005
-7,4V 5400mAh Lithium Polymer batteripakke
-2 celler
-størrelse: 138 x 45 x 24mm
-vægt: 285g
-max konstant discharge: 20C
-max burst discharge: 40C
-silikone ledning (10 AWG)
-Connected stik (deans)
Det er stats på dem du linker. Og der skal max konstand discharge være minimum 30 C eller hvad for så skal jeg finde nogen andre.
* Hvad angår bilerne har jeg bestemt mig for en REVO.
* Hvad angør laderen har jeg ikke helt bestem mig den fra ICCOM
Men mangler stadig lidt support til hvilke batterier ?
nov 2005
jul 2005
Jeg har nu haft min(e) Imax B5 i snart et år og har ladet masser af mine lipoer med dem, ingen problemer, og har aldrig afladet et batteri endnu, heller ikke nimh.
Når de er brugt/afladet, så smider jeg dem i laderen og lader dem, jeg har ikke oplevet noget som helst effektab/køretidstab med nogle af dem endnu.
Hvis du sammenligner 8,4 v nimh og 7,4 v lipo, så vil du opleve at du får en del mere power og køretid med lipo, det er ihvertfald min erfaring, da jeg har prøvet at køre med begge dele i min E-Revo da den endnu var standard med 2 børstemotorer.
jul 2005
Du kan sagtens køre med lipo i en alm E-Revo, men man skal lige have en eller to liposavere monteret, som enten fortæller når batterierne er nede på 3,2 volt eller som lukker ned for strømmen.
nov 2005
Nå men hvad angår batterier og lader går jeg efter dette setup, hvis du lige vil godkende det inden jeg køber:
http://www.iccom.dk/Hobby/LiPo%20Ladere/LiPo%20ladere.htm
IMAX B5
(link fjernet)
7,4 volt Li-Po batteri 5000 mA C20 / 30
Ville det være et fint setup til en standart Revo, og evt kunne det også bruges hvis den skal opgraderes ?
HVilke stik skal jeg lade på batterierne og på bilen såles at det både passer i lader og i bil ?
Mange tak
jul 2005
Du skal også huske at købe en liposaver eller lipowarner , som enten afbryder strømmen eller advarer når lipoerne er nede på ca 3,2 volt, for hvis du kører uden og de kommer lavere, så risikerer du at brænde både dem og bilen af...
Hvis du være på den sikre side, så kan du også bare starte med et par 8,4 volt nimh, dem kan du sagtens køre med og de kan også til nød bruges hvis du opgraderer til brushless en dag.
nov 2005
Men mange tak for hjælpen, vender tilbage når jeg har købt
nov 2005
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
Ny EL Offroad ? ? (E-Revo/E-MAX)