8. maj 2009 Følger: 12 Følgere: 15 RC-enheder: 4 Emner: 45 Svar: 155
Salg af bil er gået skævt... Salg af bil er gået skævt...
Som overskriften antyder så har jeg solgt min nitro bil og nettet.
Bilen var en "billig" model og derfor var prisen også sat ned. (prisen er ikke vigtig og model ej heller)
Jeg uploadede en video så manden kunne se og og høre hvad den kunne. Jeg havde oplyst at den ene bærearm var rep. så den virkede men ikke var udskiftet, desuden at jeg hverken havde kvit eller manual til den. Altså jeg havde oplyst om evt fejl og hvilken stand bilen var i (god men brugt)
Han har nu haft bilen i et par dage og har nu brokket sig over at den er gået i stykker i diff og gear.
Jeg kan jo ikke nikke genkendende til problemerne da den kørt ganske fint mens jeg havde den.
Hvad er jeres menning om dette?
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.749
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 22 RC-enheder: 8 Emner: 45 Svar: 339
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 15 RC-enheder: 4 Emner: 45 Svar: 155
Men han mener dog at det har været der fra start og at jeg har misvist ham. Så nu vil han gerne gøre brug af de 14 dage retur ret der er på køb over nettet (også når det er brugt)
Jeg sidder tilbage med en dårlig fornemmelse da jeg ikke har gjort noget galt, men kan risikere at få noget tilbage der ikke kan køre...
HJÆLP!
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 33 RC-enheder: 8 Emner: 27 Svar: 1.851
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 33 RC-enheder: 8 Emner: 27 Svar: 1.851
maj 2009
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 3 Emner: 23 Svar: 137
maj 2009
Jeg kan da godt forstå ham, men jeg kan jo ikke gøre noget overhovedet... og jeg har da ikke lyst til at få den igen!
Men hvordan kommer jeg "af" med ham?
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 7 Svar: 135
Den kunne have taget skade under transport, eller også har han selv ødelagt den.. Eller også gik de bare i stykker. Jeg synes egentlig ikke du skal gøre noget.. Det er en af de chancer man må tage når man handler over nettet.
mar 2008
Følger: 52 Følgere: 54 RC-enheder: 5 Emner: 99 Svar: 500
nov 2008
Følger: 35 Følgere: 33 RC-enheder: 3 Emner: 13 Svar: 144
Men min garanti er uok ud over kanstenene medmindre at han kan bevise at det var min fejl?
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.162
Næh nej sån leger vi ikke da du ska bare fortælle ham at den virkede 100% da du sendte den og så er den potte ikke længere. Der er det man kalder fair deal jo men hvis du VED den intet fejlede da du solgte den og der ingen tegn var på slidtage ud over hva man kan forvente af en brugt bil så er det ham som er en fusker som bare prøver at fuppe dig til at betale ham tilbage efter han har splittet den ad og fandt ud af det faktisk koster noget når man ska ha nye stumper.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 20 Svar: 122
Handel mellem private, uanset at det er formidlet via en hjemmeside, er ikke omfattet af købeloven. Han tænker formodentlig på, at der ved auktioner fornylig er indført 14 dages fortrydelse. Lånt fra Forbrugerstyrelsens hjemmeside;
Hvis du handler med en anden privat, så vær da opmærksom på at sælger også er en privatperson, og at du ikke som ved handel med en erhvervsdrivende, kan forvente beskyttelse af købeloven, selvom mange af principperne gælder hvis intet andet er aftalt. Det er derfor op til dig at aftale med sælgeren, hvilke rettigheder du har, hvis varen pludselig går i stykker - eller du fortryder dit køb.
"Nogle gange kan en handel ende med at man som køber fortryder. Enten fordi varen ikke svarer til det lovede, eller måske opstår der efterfølgende en fejl, som man kan risikere selv at skulle betale for at få lavet. Ved en uoverensstemmelse i en privat handel kan du ikke få behandlet en klagesag i Forbrugerklagenævnet"
Så er den ged malet grøn
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 10 Svar: 40
Som en lille historie fra sidelinjen kan jeg da lige fortælle at min nabo lige før ferien købte en brugt bil hos en privat. Efter 14 dage var der lidt småproblemer, og han måtte forbi værkstedet - pris: 25.000,- , som han selv skal betale! Heldigvis fik han bilen rigtigt billigt, men den besparelse er da allerede væk :-).
Salg af bil er gået skævt...