950 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Salg af bil er gået skævt... Salg af bil er gået skævt...

Som overskriften antyder så har jeg solgt min nitro bil og nettet.

Bilen var en "billig" model og derfor var prisen også sat ned. (prisen er ikke vigtig og model ej heller)

Jeg uploadede en video så manden kunne se og og høre hvad den kunne. Jeg havde oplyst at den ene bærearm var rep. så den virkede men ikke var udskiftet, desuden at jeg hverken havde kvit eller manual til den. Altså jeg havde oplyst om evt fejl og hvilken stand bilen var i (god men brugt)

Han har nu haft bilen i et par dage og har nu brokket sig over at den er gået i stykker i diff og gear.

Jeg kan jo ikke nikke genkendende til problemerne da den kørt ganske fint mens jeg havde den.

Hvad er jeres menning om dette?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Starthjælp til en benzinbil 220 kr.
  • inst af opvaskemaskine 500 kr.
  • Køleskabsreparation 1.380 kr.
  • Reparation af Samsung vaskemaskine 800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af bil er gået skævt...
  • #1   9. aug 2009 alt kan gå i stykker. hvis du har rent mel i posen er det hans problem.

• #2   9. aug 2009 kan sagtens være han har været uheldig og det var sket for dig hvis du havde kørt med den mere... Men kan også være han har skilt lortet ad og samlet forkert? det kan være alt muligt... det risikere man ligemeget hvad... jeg har selv lige solgt en motor... den er godt slidt, men kører altså pisse godt og kan jo pinces for 100 kr... jeg sagde som det var at det kunne være den holdt 1-2 liter, men kan også være du kan nive 10 liter ud af den... men så har den kørt 45-50 liter... det er altså flot af en G.O 21 5 port alm rør... Men, den kører stadig, og han er glad for den! lejerne fejler nada!!

• #3   9. aug 2009 Se det syntes jeg jo også...
    Men han mener dog at det har været der fra start og at jeg har misvist ham. Så nu vil han gerne gøre brug af de 14 dage retur ret der er på køb over nettet (også når det er brugt)

Jeg sidder tilbage med en dårlig fornemmelse da jeg ikke har gjort noget galt, men kan risikere at få noget tilbage der ikke kan køre...

HJÆLP!

• #4   9. aug 2009 tja, rc går jo i stykker, det lyder som om du har dit på det tørre, jeg har været ude for at der er en der begyndte at brokke sig et halvt år efter købet fordi den helikopter han købte af mig i mellemtiden åbenbart gik ud af produktion som om jeg havde noget med det at gøre smiley

• #5   9. aug 2009 der tager han fejl, der er ikke nogen returret når man handler privat

• #6   9. aug 2009 kan fortælle jeg fik 700+ porto så det er jo heller ikke en årsløn.

• #7   9. aug 2009 jeg har lige haft samme 'problem' med en der købte min savage 25, han fik den også ret billigt, og selvom jeg ingen problemer har haft, kommer han tilbage og påstår at karburatoren var smadret. og jeg måtte jo så fortælle ham at jeg ikke har haft nogle problemer med karbu. men der er jo ikke rigtig noget at gøre ved det?? man tager den jo ikke retur når det ikke er en butik..

• #8   9. aug 2009 Jeg tror jeg vil ringe til forbrugerrådet imorgen og hører dem ad.

Jeg kan da godt forstå ham, men jeg kan jo ikke gøre noget overhovedet... og jeg har da ikke lyst til at få den igen!

Men hvordan kommer jeg "af" med ham?

• #9   9. aug 2009 Der er ingen rettigheder ved privat køb, ihvertfald ikke mht. garanti og returret.
    Den kunne have taget skade under transport, eller også har han selv ødelagt den.. Eller også gik de bare i stykker. Jeg synes egentlig ikke du skal gøre noget.. Det er en af de chancer man må tage når man handler over nettet.

• #10   9. aug 2009 Den risiko må man tage med når man køber brugt.

• #11   9. aug 2009 Det kan jo være at han har kørt som død og helvede?
    Men min garanti er uok ud over kanstenene medmindre at han kan bevise at det var min fejl?

• #12   10. aug 2009 Det lyder nu lidt speget det der ikke fra din side men hans hvis du har kørt med den og du aldrig har haft bøvl med hverken det ene eller andet så ser det sq da lidt mærkeligt ud at så snart han får den så vupti har den grast både dit og dat det lyder på mig som om han ikke har behandlet den godt og nu vil han ha du ska bøde for hans idioti.

Næh nej sån leger vi ikke da du ska bare fortælle ham at den virkede 100% da du sendte den og så er den potte ikke længere. Der er det man kalder fair deal jo men hvis du VED den intet fejlede da du solgte den og der ingen tegn var på slidtage ud over hva man kan forvente af en brugt bil så er det ham som er en fusker som bare prøver at fuppe dig til at betale ham tilbage efter han har splittet den ad og fandt ud af det faktisk koster noget når man ska ha nye stumper.

• #13   10. aug 2009 Som de fleste siger herinde;

Handel mellem private, uanset at det er formidlet via en hjemmeside, er ikke omfattet af købeloven. Han tænker formodentlig på, at der ved auktioner fornylig er indført 14 dages fortrydelse. Lånt fra Forbrugerstyrelsens hjemmeside;

Hvis du handler med en anden privat, så vær da opmærksom på at sælger også er en privatperson, og at du ikke som ved handel med en erhvervsdrivende, kan forvente beskyttelse af købeloven, selvom mange af principperne gælder hvis intet andet er aftalt. Det er derfor op til dig at aftale med sælgeren, hvilke rettigheder du har, hvis varen pludselig går i stykker - eller du fortryder dit køb.

"Nogle gange kan en handel ende med at man som køber fortryder. Enten fordi varen ikke svarer til det lovede, eller måske opstår der efterfølgende en fejl, som man kan risikere selv at skulle betale for at få lavet. Ved en uoverensstemmelse i en privat handel kan du ikke få behandlet en klagesag i Forbrugerklagenævnet"

Så er den ged malet grøn

• #14   10. aug 2009 Send køberen et link til denne diskussion, så burde han kunne se at han selv står med problemet - uanset hvor surt det er for ham, og uanset hvor sikker han er på at du har snydt ham. (Hvilket du selvfølgelig ikke har, men den fornemmelse sidder køber sikkert med...)
    Som en lille historie fra sidelinjen kan jeg da lige fortælle at min nabo lige før ferien købte en brugt bil hos en privat. Efter 14 dage var der lidt småproblemer, og han måtte forbi værkstedet - pris: 25.000,- , som han selv skal betale! Heldigvis fik han bilen rigtigt billigt, men den besparelse er da allerede væk :-).

Kommentér på:
Salg af bil er gået skævt...

Annonce